Mafia III Deluxe Edition, PC (Windows) Review

Balder1984 2 november 2016, laatste update op 21 december 2016, 234 views

Mafia III Deluxe Edition, PC (Windows)

Enorm slecht geoptimaliseerde game die op deze wijze nooit had mogen uitgebracht worden voor de PC en 2K eerder klanten laat verliezen dan nieuwe klanten laat werven.

Pluspunten

• Veel diepgaande verhalen (filmpjes)
  • Goede muziek keuze
  • Goed bedachte setting

Minpunten

• Erg slecht geoptimaliseerd voor pc-monitor gebruik.
  • Weinig speciale "maffia" effecten, zoals voorheen.
  • Lijkt een game te zijn waar de makers weinig tijd hebben gekregen van de uitgever.
  • Missies blijven veel hetzelfde en soms worden zelfs dezelfde locaties 2 keer gebruikt.
  • Extreem domme Agenten en AI

Stabiliteit Score: 1
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 3
Geluid Score: 5
Beeld Score: 2
Gameplay Score: 2
Ik mis het Maffia effect, het lijkt erg op een ripoff van GTA met slechte Graphics op PC.

Bij Mafia 2 zaten er extra dingen in, vooral het effect van tanken en betalen of niet betalen bijvoorbeeld of van die kleine dingen zoals water dat je aan en uit kunt doen, de ijskast de open kan. (nu is dit niet een must, maar ik verwacht eerder meer dan minder van deze dingen.)

In deze versie vallen me een paar irritaties op:

- De mensen zijn hol en soms kun je zien dat ze maar benen hebben tot net boven de knieŽn.
- De AI is extreem lomp en dom. Er is geen samenspel merkbaar tussen de AI.
Als iemand je wil veraden hoef je hem maar te duwen en valt ie dood neer.
In de spiegel ben je zelf niet te zien, of het is een moment opname effect.
- Als je met je auto over een andere auto rijdt gaan de mensen in de auto onder je niet dood. Je hangt wel vast en moet dan in de ene auto gaan om de andere auto weer los te krijgen.
Het voelt allemaal een beetje houterig/blokkerig/vierkant aan.
- FOV is slecht geoptimaliseerd.

Mafia 2 zag er Grafisch stukken beter uit dan deze versie.

Je hebt echt een SweetFX effect nodig om te zorgen dat het spel er Grafisch beter uitziet. Zonder deze zijn de nachten te donker en is het overdag te fel licht.
Ook lijkt er een blur overheen te zitten die erg irritant is.
Dit spel is totaal niet geoptimaliseerd voor de computer en is een pure conversie van de console versies. Na installatie van SweetFX stuk beter, maar nog niet optimaal.

Ik vind dus eigenlijk zelfs dat deze versie zo nooit uitgebracht had mogen worden.

Gespeeld op AMD FX 8350, 16 gb ram en 980 GTX (windows 10.1)

Heb jij ook een Mafia III Deluxe Edition, PC (Windows)?

dat mafia 2 er beter uit zag zou ik nog maar eens voor de grap uitproberen. Misschien voor die tijd, maar toch niet voor nu.
Maar verder ben ik het wel eens, het is helaas slecht geoptimaliseerd voor pc. AA kun je niet uitschakelen en er gaat veel rekenkracht verloren aan dingen die niet eens overal in beeld zijn (met name de instelling voor reflecties heeft een grote impact op de framerate. Zelfs op plaatsen waar je totaal geen reflecties te zien krijgt, beetje overbodige rekenkracht dus).
Hopelijk komt er nog een AA patch. En anders helpt het lumasharpen filter van sweetfx ook wel iets. (wat overigens ook aan te raden is voor andere games die geblurd worden door bepaalde AA toepassingen. TAA of TXAA vaak)
Nee precies bedoel natuurlijk voor zijn eigen tijd. ;)