Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large Zwart (Grijs, Zwart) - Reviews

Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large Zwart (Grijs, Zwart) Review

nvaltena81Newbie 2 november 2016, 124 views

Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large Zwart (Grijs, Zwart)

Het idee is top, maar de uitwerking minder vanwege onbetrouwbare stappenteller en hartslagmeter en het ontbreken van ondersteuning voor Spotify en Runkeeper.

Pluspunten

• Design
  • Functionaliteit
  • Bediening
  • Connectiviteit

Minpunten

• Slechte stappenteller
  • Slechte hartslagmeter
  • Geen Spotify
  • Geen Runkeeper

Allereerst, ik hou van het ontwerp en de beoogde functies van het apparaat. In combinatie met mijn Galaxy S7 en de S Health app, is het idee van het apparaat geweldig en zou ik heel graag de Gear Fit 2 gebruiken als het apparaat nauwkeuriger en betrouwbaarder was.

Stappen tellen is het grootste probleem, want het telt armbewegingen voor het wassen van de handen en het tanden poetsen als stappen. Voor mij is dat onaanvaardbaar! Het aantal stappen, als ik de Gear loskoppel van mijn Galaxy, is altijd veel hoger op de Gear dan op de Galaxy en dus niet betrouwbaar.
Tevens werkt de hartslag functie vaak niet goed. Vaak krijg ik de melding dat ik het apparaat beter moet plaatsen rond mijn pols, terwijl ik deze strak eromheen houd en zelfs speciaal op het deel waar mijn aderen zichtbaar zijn plaats. Dit is tot op heden volkomen willekeurig, aangezien het soms wel en soms niet werkt onder dezelfde omstandigheden.

Deze 2 kwesties zijn de belangrijkste redenen voor mij om dit apparaat niet te kiezen na mijn proefperiode. En dat is jammer, omdat de intenties en functionaliteiten geweldig zijn en ik zou het leuk vinden om permanent te dragen.

Daarnaast nog 2 grote nadelen: Het lukt me niet met Runkeeper te syncen, terwijl dat mijn harloopapp is. En Spotify ondersteuning ontbreekt, terwijl dit op de website van Samsung wel vermeld staat. Erg jammer!

Heb jij ook een Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large Zwart (Grijs, Zwart)?