Aerocool P7-C1 (Tempered Glass Edition) Zwart Review

marcelmaria 1 november 2016, laatste update op 1 november 2016, 793 views

Aerocool P7-C1 (Tempered Glass Edition) Zwart

Aerocool P7-C1 Tempered Glass gekocht. Na veel twijfel om de corsair Crystal Series 460X RGB te nemen of een andere case. Naar weer de zoveelste schoenendoos met zweetvoeten te bouwen kwam ik mijn liefje tegen met geluk. Ze noemt zich de aerocool p7 project en ik hou ervan

Pluspunten

• Mooie RGB ledstrip op de front die netjes weggewerkt is
  • Stoffilter aan de voorzijde
  • RGB controller op de bovenzijde
  • Genoeg custom waterkoeling mogelijkheden
  • Tempered Glass
  • Led strip meegeleverd met magneet strip zodat deze overal geplaatst kan worden. Ook reageert deze via de RGB controller
  • Meegeleverde fan controller
  • Erg MOOI

Minpunten

• Front en de top van de case zijn van plastic Dat verwacht je niet van een middenklasser case
  • Top of de case wil moeilijk los om de radiateur te plaatsen
  • PSU heeft een stofilter hier is het ook mee gezegd ( Drama om los te halen)
  • Onder de videokaart zitten 2 plaatsen voor een ssd. Hiernaast had een gat met afwerkingsrubber mogen zitten voor de Pci kabel van de videokaart
  • Wel duimschroeven alleen ze blijven niet hangen
  • 1 fan meegeleverd (enkel achterzijde)

Na veel twijfel over de corsair Crystal Series 460X RGB is mijn hart toch gevallen voor de genaamde dame Aerocool p7 en ik hou ervan

Waarom de P7 en niet de crystal 460X RGB ?

Puur omdat ik met de schoendozen wel klaar mee ben. De P7 zet een mooie strakke behuizing neer.

Zoals meerdere fabrikanten nu met rgb komen. Kan aerocool niet achterblijven.
De p7 komt met een mooie rgb led aan de voorzijde

(Deze zit mooi weg gewerkt je ziet echt alleen het led licht geen strips in het zicht)

Ook zit er aan de bovenzijde een rgb controller hierbij heb je ook nog de mogelijkheid om 2 extra ledstrips op aan te sluiten. buiten de meegeleverde strip om. (Aerocool levert een magnetische strip mee)

Inbouwen.

Het inbouwen ging vrij makkelijk tot ik bij het punt kwam om de radiator te plaatsen.
De bovenkant is van plastic en zit zo vast dat het moeilijk los wil. Was echt bang dat het zou knappen (is gelukkig niet gebeurd) Ook is aerocool zuinig geweest met de fans. Er wordt 1 fan mee geleverd geplaatst aan de achterzijde.

Indien je van plan bent deze case te kopen en heb je geen fans liggen bestel wel even minimaal 2 fans mee.

Wat ik wel 1 nadeel vind is dat ze naast de 2 plaatsen voor de ssd's niet even een gat gemaakt hebben met afdichting voor de pci kabel zoals op de foto's te zien is zit dit niet geheel mooi.

Stoffilters

De aerocool wordt aan de voorzijde geleverd met een goede stoffilter.
Helaas is het stoffilter voor de psu minder over nagedacht.
Deze is moeilijk verwijderbaar en laat zich ook niet geheel makkelijk terug plaatsen.

temperaturen

Helaas heb ik hier niet specifiek op getest. Wat ik jullie wel kan vertellen over de temps

is dat de aerocool gemiddeld zo 3 a 5 graden koeler was dan mijn nzxt

Mijn mening is over me mooie girl genaamd P7 van aerocool
Ze hebben een mooie behuizing op de markt gezet voor een mooie prijs.

Enige minpunt is van de stoffilter en het plastic

Heb jij ook een Aerocool P7-C1 (Tempered Glass Edition) Zwart?

Hey ik heb twee vraagjes he; heb jij lang moeten wachten op deze versie met bestellen? Bij elke leverancier zie ik dat hij niet of nauwelijks leverbaar is. Mijn tweede vraag is of je daadwerkelijk extra fans erbij moet kopen, of is die 1 fan dat erbij wordt geleverd voldoende?
Toen die net uit was heb ik hem op voorraad kunnen kopen. Volgende dat in huis

Kwa koeling ik raad het wel aan om 3 fans bij te bestellen
okee, goed om te horen! Wat voor fans heb jij erbij gebruikt als ik vragen mag? Goede review trouwens!
Ik had zelf de corsair rgb fans erin :)

Eerst 1 zoals op de foto de middelste

Daarna 2 bij gehaald

[Reactie gewijzigd door marcelmaria op 10 januari 2017 14:55]

aaah ik zie het.
Het zijn wel twee verschillende, of vergis ik me nou?
Op de foto wel inderdaad

Later zijn er 2 bij gekomen