Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs) Review

BackersvrouwNewbie 28 oktober 2016, 191 views

Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs)

Prima product, maar best aan de prijs

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Bandje

Ik heb de Samsung Gear Fit 2 nu een week om te testen. Het aantal stappen dat ik doe klopt wel redelijk. Het aantal trappen geeft hij ook aan, maar ik heb niet het idee dat daar iets van klopt. De ene dag als ik veel van boven naar beneden ga heb ik maar 10 trappen gelopen en op een dag dat ik op m’n werk ben (met alleen een begane grond) heb ik er 200 gedaan?
Als je een fanatiek hardloper bent kun je je gegevens misschien goed bij houden. Ik vind het voor andere sporten minder goed bij te houden. Ik doe aan boksen, en dat kan je alleen aangeven als andere training. De calorieŽn die ik dan verbrand volgens de smartwatch zijn 900 per uur. Dat lijkt me wat overdreven. Ook was m’n hartslag na afloop van de training 147 p/m. Klopte niet met wat ik voelde. M’n hartslag in rust wordt wel goed gemeten.
Het horloge ziet er mooi uit, ik vind het scherm wel wat groot. Past precies aan de bovenkant van mijn pols. Ik heb het grootste bandje, die past goed, maar had denk ik ook wel het kleinere bandje gepast. Het is goed dat het bandje een beveiliging tegen afvallen heeft want tijdens het sporten en stofzuigen is hij al een paar keer losgeraakt.
In de handleiding staat dat het horloge waterdicht is tot 1,5 meter maar dat je hem niet onder stromend water moet houden. Kortom, ermee zwemmen en douchen is niet verstandig.
De meldingen van telefoon en whatsapp vind ik handig. Je hoeft niet je telefoon meer overal mee naar toe te slepen. Maar je moet wel in de buurt blijven van je telefoon, want de meldingen werken via Bluetooth. Je kunt de meldingen ook uitzetten of aangeven van welke programma’s je een melding wilt ontvangen. Je kunt helaas niet bellen met de smartwatch, dus je zult daar je telefoon voor moeten gebruiken. Je kunt wel een boodschap sturen als ik bel je zo terug. Ook via Whatsapp kun je een vooraf ingesteld berichtje terugsturen. In de Samsung gear app op je telefoon kan je die berichten ook aanpassen.
De batterij gaat ongeveer 1,5 dag mee. Dat vind ik erg weinig. Het betekent dus dat je je horloge eigenlijk elke nacht op moet laten. Voor een horloge vind ik dat vaak. Als je meldingen uit zet gaat hij misschien wat langer mee.
Wat leuk is is dat je je eigen achtergrond kunt kiezen. Je kunt er standaard 9 kiezen, maar je kunt er nog veel meer downloaden (ook gratis) via de Samsung gear app.
De opties muziekspeler, sleeptracking en together heb ik nog niet gebruikt. Daar kan ik dan ook niets over zeggen.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs)?