Samsung Galaxy Gear Fit 2 Small (Grijs) Review

Rebubbled 27 oktober 2016, 164 views

Samsung Galaxy Gear Fit 2 Small (Grijs)

Het scherm van de Fit2 is prachtig en het zit erg comfortabel. De Fit2 connect met de Samsung S Health app, waardoor alles opgeslagen wordt en terug te zien is. Helaas connect hij niet met MyFitnessPal. De batterij gaat ca. 2,5 dag mee en het opladen gaat enorm snel.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Veel en goede mogelijkheden
  • Uitgebreide trainingsmeetmogelijkheden
  • Goede batterijduur

Minpunten

• Sluiting van het bandje
  • Alleen compatibel met S Health
  • Meet niet automatisch alle trainingen

Het scherm van de Fit2 is prachtig en het zit erg comfortabel. De fitband heeft een grote verscheidenheid aan opties, zoals het meten van je hartslag, stappen tellen, diverse trainingen bijhouden, calorieŽn tellen, maar ook het ontvangen van berichten en beperkt beantwoorden daarvan, het afspelen van muziek welke je op de fitband zelf kunt zetten of het besturen van je Spotify op je telefoon. De Fit2 connect met de Samsung S Health app, waardoor alles opgeslagen wordt en altijd terug te zien is. De batterij gaat ca. 2,5 dag mee en het opladen gaat enorm snel. Ik vind het erg jammer dat de Fit2 en S Health niet connecten met MyFitnessPal.

Ik heb zijn stappentelprestaties vergeleken met de Xiaomi Mi Band 2 en de mobiele app stappenteller van Google Fit. De Mi2 geeft aan het einde van de dag 1/3 meer stappen aan dan de Fit2. Google Fit is ongeveer gelijk aan de Fit2, hij laat iets minder stappen per dag zien. Aangezien je niet je telefoon elke stap van de dag bij je hebt, verklaart dat het verschil. Concluderend is de Fit2 een stuk accurater dan de Mi2.

De slaapmeting en hartslagmeting lopen de Mi2 en Fit2 gelijk. Echter waar de Mi2 de slaap weer verder meet mocht je nachtrust worden onderbroken, door in mijn geval de kat, doet de Fit2 dit niet altijd. Met als gevolg dat ik volgens de Fit2 soms maar 2,5 uur per nacht heb geslapen.

Interessant genoeg loopt de hartslagmeting van S Health via de hartslagmeter op mijn Samsung ca. 12 hartslagen per minuut uiteen met die van de Fit2. Persoonlijk vind ik dat een redelijk schromelijke foutmarge.. en het is onduidelijk welke het juist heeft en of een van beide het wel juist heeft.

Een groot nadeel van de Fit2 ten opzichte van Google Fit, vind ik dat de Fit2 zelden automatisch trainingen meet. Ik fiets overal naartoe, waaronder 13km naar mijn werk. De Fit2 meet dit een enkele keer automatisch (1x in de afgelopen 2 weken), maar eigenlijk alleen wanneer ik handmatig een training start. De Google Fit doet dit automatisch en elke keer weer. Een pluspunt van de Fit2 is wel dat hij je hartslag meet als je handmatig een training start. Hierdoor heb je een beter beeld van je intensiteit en calorieverbruik.

Dan het grote minpunt. De sluiting van het bandje. Het is een ongezekerd doordruksysteempje van rubber. Ik heb hem nu twee weken en hij is al diverse keren van mijn pols af gevallen.. Een keer daarvan was tijdens het boarden van een vliegtuig, waarbij hij gelukkig op de voet van de passagier voor mij viel die hem opraapte en vroeg van wie hij was. Anders had hij nu nog op de landingsbaan in Marokko gelegen. Wanneer je iets van §200,- koopt verwacht je toch wel minimaal een fatsoenlijke sluiting. Er zit nu al diverse valschade aan het horloge zoals krassen en butsen. Ik hoop dat er snel third party bandjes komen waarmee ik het origineel kan vervangen voordat ik hem kwijt ben.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Gear Fit 2 Small (Grijs)?