Samsung SyncMaster 730BF (17", 4 ms g>g, D-sub/DVI-D) Review

epoortvliet 20 oktober 2005, 381 views

Samsung SyncMaster 730BF (17", 4 ms g>g, D-sub/DVI-D)

Pluspunten

• Het scherm is mooi vormgegeven en compleet.
  • Auto Adjust is erg handig

Minpunten

• Wat ik mis bij dit scherm is de mogelijkheid om het scherm te kantelen. Dit heb ik op mijn werk wel en dat bevalt uitermate goed.
  • Verder heb ik nogal eens last van een scrambled screen en soms valt het beeld helemaal weg. Dit gebeurd alleen bij spelletjes.

Voornamelijk gekocht vanwege de snelle response-tijd en het feit dat Samsung zelf zijn panels maakt en er pixelgarantie bij zat.

Zoals iemand al eerder vermeld heeft vond ook ik het beeldscherm in het begin erg fel maar na wat spelen met de instellingen is dat nu acceptabel.

De overgangen in grijstinten (licht naar donker) vind ik wat tegenvallen. zelfs met 32-bits kleuren zie je nog duidelijk de overgangen. Dit is iets wat mij bij een analoge monitor nog niet was opgevallen.

Het OSD is redelijk intuïtief waardoor de instellingen snel aangepast zijn.

Bij het afspelen van een DVD zag ik wel degelijk ghosting effecten wat ik bij zo'n snel scherm niet verwacht had.

In vergelijking met andere 17" monitoren is de prijs aan de hoge kant.

Op mijn werk maak ik gebruik van een Dell 17" LCD scherm. Deze bevalt mij beter. Maar dit kan ook te maken hebben met de lichtomstandigheden.

Heb jij ook een Samsung SyncMaster 730BF (17", 4 ms g>g, D-sub/DVI-D)?