Bekijk alle uitvoeringen

Sharkoon Skiller Mech SGK1 (Kailh Blue) Qwerty US Review

Consigliere 25 oktober 2016, laatste update op 25 oktober 2016, 232 views

Sharkoon Skiller Mech SGK1 (Kailh Blue) Qwerty US

Pluspunten

• Bouw / Kwaliteit
  • Verlichting / Lichteffecten
  • Hoorbaarheid toetsaanslag

Minpunten

• Alleen wit licht had graag RGB gezien
  • kan koud aanvoelen door aluminium boven plaat

Na een anderhalf tot 2 maanden de Skiller Mech SGK1 Blue switch te hebben
getest kan ik wel zeggen dat dit een mooi stevig ramplankje is.
Inleiding:
Sinds 2003 heeft SHARKOON uitzonderlijke producten op de markt gebracht voor de PC via een wereldwijd distributienetwerk. Van complex ontworpen, hoge kwaliteit geproduceerd PC behuizingen te uitvoerig gedetailleerde oplossingen externe en interne opslag en speciaal ontworpen headsets voor gaming consoles - Sharkoon productlijn richt zich op de moderne PC en console gebruikers, die uniek design en overtuigende prestaties te waarderen. Daarmee bewijst SHARKOON voortdurend dat premium kwaliteit en betaalbare prijzen hoeft niet met elkaar in tegenspraak. Het vertrouwen van de consument en journalisten: gestaag stijgende verkoopcijfers en talrijke redactionele onderscheidingen van onze producten te rechtvaardigen ons concept.

De Skiller Mech SGK1 is het eerste mechanische toetsenbord van de Skiller lijn.Met zijn aluminium cover voelt de SGK1 stevig en koud aan. Vooral smorgens net uit je bedje polsen op de warme kunstof pols steun en dan je pink naast de Tab toets op het aluminium. Ik zeg goedemorgen wakker Nederand. Dit is overigens totaal niet vervelend te noemen.
Verpakking & unboxing
Daar staat de Skiller Mech SGK1 Blue en Rood bij elkaar. Twee indentieke toetsenborden maar met andere Switches. Niet te zien van welke hoek dan ook .

Wat opvalt is de opvallende verpakking waar het toetsenbord in zit. Strakke doos met veel informatie.Zo zien we een full color afbeelding van het toetsenbord waar het om gaat. 3 key features:

- Mechanical Gaming Keyboard
- White LED Illumination
- Aluminium Alloy top cover

verder zien we duidelijk dat het een SGK1 is en rechtsonderin staat welke switches zijn toegepast in het toetsenbord.
Op de achterkant worden we overdondert met heel veel kleine stukjes tekst die in 12 talen uitleggen wat er in de verpakking zit en wat voor techniek er zit verwerkt in het toetsenbord

techniek / afwerking van het toetsenbord:

- Mechanisch gaming toetsenbord met witte LED verlichting
- N-key Rollover
- Anti-Ghosting toetsen
- Gaming Mode met uitgeschakelde Windows toets
- Pijltoetsen zijn verwisselbaar met WASD-Toetsen
- Functietoetsen met vooringestelde multimedia acties
- Geintregreerde polssteun
- Vergulde USB connector

Bij het openen van de doos zien we het toetsenbord in een plastic zak met daarop SKILLER.. en voor de rest heerlijk clean zonder al te veel poespas. Verder vinden we de gebruiksaanwijzing mocht je andere toetsen hebben of willen of zoeken in andere layouts.

Wat volgens mij wel uniek is aan dit toetsenbord is dat je het in maar liefst 6 verschillende layouts kan bestellen. namelijk de

DE= Duits
US= Amerikaans
Deze word ook door ons gebruikt in het kleine kikkerlandje
BE= Belgisch
IT= Italiaans
PT= Portugees
en Chinees : / japans

Mocht je nieuwschierig zijn geworden naar alle layouts kun je ook hier een kijkje nemen: Sharkoon
Specs van de SKILLER MECH SGK1 blue kailh switch:

Wat is zo een Red Blue Brown switch dan? Mechanisch is toch Mechanisch??
Hier zit zeker wel verschil in heb ik gemerkt met de Blue en Red Switches van de Skiller ramplanken.

Wat wil je echt niet bv op de Blue Switch toetsenbord: Typen.
Met een 100 a 200 aanslagen per minuut en het klik klak geluid dat de Blue switch produceert lig je savonds in je bed nog na te tikken.

Maar waarom zou je dan wel de Blue Switch willen hebben.: Gamen
Elke toets aanslag word nauwkeurig en snel geregistreerd om zo snel en accuraat te kunnen sturen / lopen / schieten / switchen tussen elementen. Waardoor jezelfs beter kunt gaan gamen; simpelweg omdat alles wat je indrukt nu wel uitgevoerd word.
Hoe werkt zo een blue switch dan?
Aangezien er heel veel informatie is. Verwijs ik je graag naar onderstaande pagina.
Blue Switches

Ook beschikt de Skiller Mech SGK1 over een aantal ingestelde licht effecten en helderheidniveau's om dit goed te laten zien heb ik het aan Sharkoon zelf over gelaten om het filmpje te maken ;)
Licht effecten op de Skiller Mech SGK1:

De verlichting t.o.v. de Sharkzone K20 toetsenborden is zeker een hele vooruitgang ! Vele malen beter. Helder Volledig verlicht. Had graag de kleuren van de K20 of zelfs gewoon de RGB heel veel kleurtjes terug gezien in dit ontwerp maar het is een prima toetsenbord
Foto's

Hier wat foto's van de Red switches maar deze zien er alleen anders qua kleur uit wat ik kan laten zien:

Let op mocht je hem open willen maken ;) Onder het Skiller Mech info stickertje zit ook nog een schroefje :)

Stukje techniek aan de onderkjant van het toetsenbord:

Conclusie:
Na 1 a 2 maanden dit toetsenbord in gebruik te hebben kan ik zeggen dat deze Voor het dagelijkse typ en gamen is dit toetsenbord goed Let wel op als je gaat typen dat je niet te enthousiast bent want je tikt lekker na aan het eind van je 500 pagina tellende roman. Voor de 70 euro hoef je het niet te laten liggen dit is wat mij betreft een prima prijs voor een goed en stevig toetsenbord die prima in elkaar zit. Wat er bij had gemogen was meer kleurtjes

Heb jij ook een Sharkoon Skiller Mech SGK1 (Kailh Blue) Qwerty US?