Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs) Review

warcow 25 oktober 2016, laatste update op 25 oktober 2016, 121 views

Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs)

Mooi design horloge met goed OLED scherm maar laat het afweten in nauwkeurigheid.

Pluspunten

• design
  • notificaties en trillen
  • erg mooi scherm
  • waterdicht

Minpunten

• geen spotify
  • Polsbandje laat makkelijk los
  • Onnauwkeurig trappen tellen
  • Hartslag kan significant afwijken

Heb de smartwatch via Insiders kunnen proberen voor enkele weken. Na circa 2 weken gebruik tijd voor een review. Volgens mij zitten hier meer reviews van mensen die hem via Insiders hebben, ik denk dat je sommige wel met een korrel zout kan nemen. :)

Het design van de smartwatch spreekt mij erg aan en het oled scherm is goed scherp en heeft mooie kleuren. Dat viel anderen ook al op.

In het dagelijkse leven zijn vooral de stappenteller, trappenteller, verbrande calorieen, hartslagmeter en notificaties van je telefoon interessant. Dat zijn dingen die (zouden moeten) werken zonder dat je actief aan het sporten bent.

De stappen heb ik niet heel erg goed gecontroleerd maar zal wel redelijk kloppen. De trappen echter niet. Sommige dagen zegt hij dat ik wel 30 trappen heb gelopen terwijl ik er hooguit 1 of 2 heb gezien en laatst moest ik 19 (dubbele) trappen lopen vanaf de 19e verdieping in het hotel en daar telde hij maar 3 van. Daar klopt dus niks van en het aantal verbrande calorieŽn zal ook niet helemaal kloppen. Hartslag zit redelijk in de richting maar wijkt zo nu en dan toch ook significant af. Had 1 keer een meting die 10 seconden later al 20 bpm lager uit viel. Daarnaast meet hij in de automatische stand heel onregelmatig je hartslag. Wil je echt een mooi beeld krijgen zou hij dat eigenlijk elke minuut of zo moeten doen, dan krijg je een goed beeld van de dag. (Of er horloges zijn die dat wel kunnen/doen weet ik niet)

Notificaties werken wel redelijk goed, hij trilt ook even wanneer je een bericht hebt of gebeld wordt. Reageren op berichten is beperkt en ook niet handig, daarvoor pak je alsnog beter de telefoon erbij.

Het bandje werkt op zich prima maar er is niet veel voor nodig om los te schieten, dat is minder handig.

De spotify app is zover bij mij bekend ook (nog?) niet voor Nederland beschikbaar, beetje een teleurstelling.

Al met al is de watch voor mij het geld niet waard, voegt te weinig toe aan mijn leven. Vind je notificaties aan je pols wel handig en neem je de nadelen voor lief is dit horloge misschien wel interessant. Voor mij voegt dit horloge te weinig toe aan mijn leven om hem te houden. Ik merk dat ik ondertussen het horloge liever niet draag dan wel.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs)?