Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Google Chromecast (2015) Zwart Review

flaskk 24 oktober 2016, laatste update op 24 oktober 2016, 385 views

Google Chromecast (2015) Zwart

Erg leuk apparaat, maar met een vervelende bug :(

Pluspunten

• Mooi design, past makkelijk in de tv
  • Afwerking is prima, kabel/adapter is solide
  • Het werk gewoon(geen buggy intel miracast meer)

Minpunten

• Sync probleem

Geluidskwaliteit Score: 3
Ik heb er zelf wat hinder ondervonden.

Ik heb 2 situaties, mijn thuis situatie, tp-link c5 + glasvezel + sharp 42".
En bij mijn vriendin, wap54g linksys oldtimer + ADSL + LG 42"
Zowel bij de thuis situatie en bij mijn vriendin staat de ap/router ongeveer 2 meter van de televisie, daarnaast gebruik ik het zelfde middel om te streamen (moto g 2015)

Echter het probleem is dat bij mij thuis (met de snelle internet, en wifi verbinding) het geluid langzaam off sync gaat, na 5 minuten ongeveer 0,7 seconde........, heel hinderlijk dus. Bij mijn vriendin, met de langzame adsl + langzame AP gaat de 2015 versie(zelfde die ik thuis gebruikte)wel goed, blijft het geluid netjes sync

Na een beetje googelen kwam ik een shitstorm tegen met mensen met het zelfde probleem. Maar geen oplossing.

Ik kwam hiertussen ook iemand tegen die zei dat de oude versie wel gewoon werkte en heb die proef op de som genomen en eentje van marktplaats gehaald voor 2 tientjes.

En hij had gelijk! De oude versie(2013) werkt dus wel, en heeft dus niet het sync probleem. Daarnaast vind ik de snelheid tussen beide marginaal, de oude doet iets langer over bufferen(scheelt +- 5 seconde bij een serie)....

Voor de rest, een kind kan de was doen, geen lastige updates meer met de mediacenter, heerlijk!....

Hij krijgt dus wel een waardeloos, vanwege het sync probleem. Het lijkt mij ook geen defect, maar een ontwerp fout(singe soc vs dual soc?), wat bij sommigen opspeelt dus..... Mocht je er eentje kopen, even het doosje nog niet bij het oud papier doen :)

Heb jij ook een Google Chromecast (2015) Zwart?