A-Solar Power Charger Review

Derice 17 oktober 2009, laatste update op 17 oktober 2009, 1.832 views

A-Solar Power Charger

Pluspunten

• 2000 mAh capaciteit
  • Licht in gewicht
  • Vele aansluit mogelijkheden voor diverse telefoons/apparaten.

Minpunten

• Opladen in de zon duurt erg lang
  • Pluggen niet heel erg robuust

Sinds november 2008 ben ik in het bezit van deze power charger.
Hoewel enorm wordt geadverteerd met de mogelijkheid om deze unit via de zon op te laden, valt dat in de praktijk wat tegen.

Zo duurt het bijvoorbeeld 20 uur voordat de unit weer volledig is opgeladen in de zon.
Aangezien er maar op zeer beperkte plaatsen op de wereld er zolang licht is, heb ik er nog niet echt gebruik van kunnen maken. Ik zelf kies ervoor om deze unit dan ook op te laden via het stopcontact.
Eigenlijk gebruik ik deze unit dus meer als portable USB batterij. Wat voor mij prima is.

Opladen via het stopcontact gaat prima met een USB a/c adapter. Ook via een USB sigaretten aansteker in de auto is het ding prima van nieuwe stroom te voorzien.

Het opladen van andere apparaten gaat ook goed. De 2000mAh cell die in dit appaart zit doet goed zijn werk. Mijn mobiel (die ik tijdens vakanties als MP3 speler gebruik) wordt goed van nieuwe stroom voorzien. Ook mijn VGPS-900 tracker wordt probleemloos van een nieuwe lading stroom voorzien.

Een minpuntje is de bijgeleverde A/C jack -> mini-USB plug.
Deze is niet echt robuust en is bij mij al eens kapot gegaan.
Open gesprongen. Weerstandje vervolgens losgeraak. Plug deed het niet meer.
Gelukkig was A-Solar zo vriendelijk om mij kosteloos van een nieuwe miniUSB plug te voorzien.

De overige plugjes heb ik geen ervaring mee, daar al mijn mobiele apparatuur is voorzien van een miniUSB aansluiting. De charger wordt geleverd met een breed scala aan pluggen om je iPhone, Nokia, PSP, etc op aan te sluiten.

De prijs van 39,95 (okt 2009) is bij maar 1 webwinkel, de overige winkels vragen er 40+ euro voor.
In mijn optiek iets wat te duur voor wat je krijgt. 29,95 had een mooiere prijs geweest.

Heb jij ook een A-Solar Power Charger?

Inderdaad redelijk beperkt toepassingsgebied als het zo lang duurt om op te laden ... Maar voor de serieuze GPS hiker kan het wel handig zijn: meeste van dat soort apparaten doen behoorlijk lang met een volle lading. Als je dan dit ding een paar dagen bovenop je back pack mee sjouwt gaat het wel goed schat ik.
Overigens vind ik het voor een mobieltje sowieso een beetje overdreven, zoveel GSM-masten staan er niet 'in the middle of nowhere'. Hooguit kun je hiermee de stroomaansluiting op een camping mee uitsparen.
VGPS-900... Dat is toch die tracker van Visiontac die niet aan deze kant van de oceaan is te vinden?

Bevalt die trouwens?
Dat klopt. Heb dat ding net een weekje binnen. Direct bij Visiontac besteld.
Al is ie ook in China te vinden onder de naam Columbus VGPS-900.
Wel wat mee lopen spelen, werkt wel leuk.
Alleen die 24u tracking time valt in de praktijk nog iets wat tegen.

Gisteren om 08:12 dat ding aangezet.
Om 01:41 was ie (volgens z'n logs) leeg.

Binnenkort gaat ie mee op vakantie, dan ga ik die uitgebreid testen.
Review volgt nog wel.
Okee.

Dan wil ik de review graag lezen :)

Btw, Visiontac mag die broken links (FAQ/beide Inquiry-forms) op hun site wel eens een keer fixen, had ze daar maanden geleden over gemailt...
ik heb hem ook. Ik gebuikte hem als extra flexibele batterij, opgeladen via usb. De mini-USB verdween in de box (niet te openen). De plug zat dus niet stevig goed vast voor lang gebruik. Nu ben ik op zoek naar een alternatief. Een flexibele reserve batterij is wel heel prettig met de huidige telefoongeneratie.