Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs) Review

DjudjuNewbie 21 oktober 2016, 139 views

Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs)

Mijn eigen personal coach!

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Design en comfort
  • Batterijduur
  • Nagenoeg volledige smartwatch
  • Scherm

Minpunten

• Nauwkeurigheid traplopen

Eerste indruk van de Samsung Gear Fit2: mooi, goede kwaliteit en simpel in gebruik. Bewegingen worden automatisch opgemerkt, geen noodzaak dus meer om minutenlang de juiste stand te vinden op een klein schermpje zoals bij mijn vorige fitness horloge. De Gear Fit2 zit erg fijn om de pols dankzij de zachte band en ergonomisch design voor comfort tijdens het sporten en zit fijn genoeg om de hele dag te dragen en dankzij het lichte gewicht ook tijdens het slapen. De Gear Fit2 zit niet alleen fijn, de zwarte versie die ik heb gekregen ziet er ook nog eens chique genoeg uit voor het dragen onder een pak. Ik heb de horloge dan ook aan als ik naar kantoor ga, zo kan ik gedurende de hele dag alles bijhouden t.o.v. mijn vorige fitnesshorloge die nog net mooi genoeg was voor het dragen tijdens het sporten zelf.

Genoeg over het uiterlijk, de Gear Fit2 heeft daarnaast ook alle geweldige functies van een smart watch. Door het verbinden met mijn Samsung S7 heb ik nog meer inzage in mijn sport resultaten maar ook berichtjes en andere notificaties. Het mooie is dat je op de Gear Fit2 ook muziek kan plaatsen via je eigen mobiel. Op die manier hoef je geen telefoon mee te nemen maar kan je nog steeds genieten van je favoriete muziek tijdens het sporten. Je hebt hier helaas wel een bluetooth headsetje voor nodig maar deze had ik gelukkig al thuis liggen. Enige minpuntje die ik tot nu heb kunnen vinden: het aantal omhoog gelopen trappen wordt niet goed geregistreerd, met name als je de trap op rent telt de Gear Fit2 te weinig trappen. Verder is het echt een top device die mij echt uitdaagt meer te gaan sporten en eigen records te verbeteren, mijn eigen personal coach!!

Heb jij ook een Samsung Galaxy Gear Fit 2 Large (Grijs)?