Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

AC Ryan Playon! HD Review

mravensbergen 19 oktober 2016, laatste update op 19 oktober 2016, 279 views

AC Ryan Playon! HD

was een van de eerste mediabox. deed het goed totdat Ryan overging op de laatste firmware. Die hebben ze nooit stabiel gekregen en uiteindelijk opgegeven Nu Ryan niet meer zo gevolgd dus miss nu wel professioneler.

Pluspunten

• kan veel formaten aan
  • plug & play
  • 1000Mb netwerk connectie

Minpunten

• slechte firmware
  • slechte support destijds

Geluidskwaliteit Score: 5
Het belangrijkste wat het ding moest doen was films afspelen. En dat deed het prima. Heel veel video en audio formaten werkte gewoon. Zelfs ISO kan je erop zetten. Een van de eerste HD mediaboxen ook.

Userinterface van de eerste firmware versies was wat ouderwets. Maar toen Ryan op de laatste versie overging was de UI prima, maar veel functies haperde. De belangrijkste hierin was samba, waardoor je er vanaf je netwerk niet meer bij kon. Zat veelvuldig op hun forum. Las ook wel van video en audio combinaties die niet werkte in de laatste firmware, maar daar heb ik persoonlijk geen last van gehad.

Tegenwoordig mooiere interfaces als AppleTV en Plex. Ik neem aan dat Ryan in zijn nieuwste boxes ook XBMC oid erop zet.

Destijds een leuke mediabox, heel veel plezier aan gehad. Uiteindelijk ook heel veel uitzoekwerk.

Heb jij ook een AC Ryan Playon! HD?

Reviews door de redactie

De mini werd nog wel door ontwikkeld. Ik heb vooral last met samba en de netwerkconnectie. Als ik een grote film via het netwerk op de Ryan Playon!HD wil zetten, dan crash de mediabox. Moet je helemaal resetten. Via USB, beetje onhandiger maar voorruit, werkt het wel.

welke firmware hebben jullie op de Playon!HD draaien? (NB niet de HD2 en HD3)
Ik draai Firmware_PV73100_v7.4.4.r7317

Ik moet er wel bij zeggen dat ik alles stream over het netwerk en geen gebruik maak van de mogelijkheid een harde schijf in te bouwen.
Ik heb er destijds een aangepaste Mede8er firmware op geflashed, staat er nu nog op en werkt prima.
goeie tip, miss doe ik dat nog eens. Staat nu op de kamer van mijn oudste zoon.
Hier toen hetzelfde gedaan. Met de AC Ryan Firmware was de nieuwste versie gewoon te zwaar voor de speler met een hoop bugs erbij. Met de Mede8er firmware werkte dat ding meer dan prima.
Vreemd, mijn AC Ryan Playon! HD + mijn AC Ryan Mini draaien zonder problemen op de laatste firmware.
Ook bij 5 familieleden nooit een probleem.
Support was idd niet best op het einde.