Specificaties 5,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Archos 55b Platinum Zwart Review

nosehook 18 oktober 2016, 544 views

Archos 55b Platinum Zwart

Mooi uiterlijk, snel en niet te zwaar. Helaas brickte mijn 1e na een ARCHOS system update en was de factory reset in het chinees.

Pluspunten

• komt met screen protector en rubber case
  • mooi scherm

Minpunten

• brickt na firmware update
  • chinese factory reset interface
  • 1x micro sim 1x nano sim
  • sim slot 2 is of een sim of een sd kaart

Na de crash en mislukte reanimatie poging van mijn Samsung Galaxy S4 mini DUOS in de UK was ik op zoek naar een smart phone die micro sim aankon en waar ik whatsapp op kon draaien.
Bij de ASDA was deze voor 70 pond 1 van de kandidaten.

Na de Archos firmware update raakte de telefoon in een bootloop en de factory reset interface (in het chinees) crashte ook, waarna ik hem heb ingeruild.

De 2e werkt nog naar behoren, maar heeft nog geen update ondergaan.

Qua handling is het een prima budget ding, ligt goed in de hand, accu duur is goed en geluid is ook ok.

Prima apparaat voor deze prijs.

Nadeel is dat 1 sim slot micro sim is en de andere een combi van of nano sim, of een micro sd kaart.

Het pakker komt compleet met charger, oordopjes, een doorzichtige rubber hoes en een screen protector.

Heb jij ook een Archos 55b Platinum Zwart?

Ik zie niet in waarom het negatief is als je tweede simkaart slot ook een sd slot kan zijn? Is toch alleen maar heel functioneel?
Omdat ik zelf 2 sims heb i.v.m. Nederland en de UK en daarnaast het geheugen uit wil breiden met een SD kaart. Dat lukt dus niet. Plus ik vind het vreemd dat de 2 sim slots voor 2 verschillende grotes sim zijn...

Een combinatie is zeker functioneel, maar niet handig voor mijzelf.

[Reactie gewijzigd door nosehook op 19 oktober 2016 23:57]