HP NX6110 (Cel-M 360; 256MB; 40GB; Combo; 15"TFT; WXP Home) Review

tonlaan 19 oktober 2005, 614 views

HP NX6110 (Cel-M 360; 256MB; 40GB; Combo; 15"TFT; WXP Home)

Pluspunten

• typt fijn
  • voelt degelijk aan

Minpunten

• kabels komen nog al eens in de war door de aansluitposities
  • verwacht geen top beeldscherm

Ik gebruik deze laptop vooral voor textverwerking, spreadsheeds en simpele matlab programmaatjes. Voor deze taken voldoet hij prima.
Groot voordeel hierbij is dat het toutsenbord echt heel fijn typt. Zwaardere en grafisch intensieve applicaties heb ik nog niet geprobeerd en ik denk ook niet dat deze laptop daarvoor bedoelt is.
Ik heb na aanschaf mijn laptop meteen met 512mb geheugen ge-upgrade, dit is ten zeerste aan te raden (of in ieder geval 256mb extra), omdat XP nu gewoon sneller werkt en er niet zoveel geswapt hoeft te worden naar de harde schijf, wat het geluidsniveau weer ten goede komt.
Minder te spreken ben ik over het beeldscherm omdat zeker bij s'avonds internetten sommige pagina's moeilijk te lezen zijn. Het is natuurlijk wel een budget laptop en dus had ik dit ook eigenlijk wel verwacht. Voordeel vind ik wel dat het geen breedbeeld scherm is, dit vind ik namelijk irritant met textverwerken.
Jammer is dat er geen dvd-brander aanwezig is (heb ik toch niet nodig) en een ander irritant puntje vond ik dat de netwerk aansluiting aan de linkerkant in het midden zit. Ik muis namelijk links en heb geen wireless, mijn muis en netwerkkabel komen wel eens in de war. Ook hadden er meer usb poorten op gekunt (zijn er 2) en de lokatie (linksachter) is niet ideaal als je rechts muist, muiskabel kan wel eens te kort zijn.
Al met al ben ik dik tevreden en heb ik een degelijke, fijn typende laptop die doet wat hij moet doen voor zijn prijs (599 bij de mediamarkt)

Heb jij ook een HP NX6110 (Cel-M 360; 256MB; 40GB; Combo; 15"TFT; WXP Home)?