HP Compaq 2230s (FU312EA) Review

biosbuddy 14 oktober 2009, laatste update op 16 oktober 2009, 344 views

HP Compaq 2230s (FU312EA)

Pluspunten

• 12.1 inch mat beeldscherm, Dvd brander, HDMI, makkelijk te upgraden, 45 expresscard, SD kaart lezer en Windows7 natuurlijk.

Minpunten

• De behuizing vlekt nogal makkelijk en rechts voor maakt de behuizing een erg goedkope indruk doordat hij kraakt.

Ik ben al een hele tijd op zoek geweest naar een handzame laptop ter vervanging van mijn vorige netbook de Medion Mini Akoya E1210 die mij goed beviel maar omdat ik geen desktop meer heb wilde ik een laptop die wat meer power had en deze heeft dat zeker en dat ondanks zijn kleine afmetingen.

Ik kreeg hem met het standaard bijgeleverde Vista business en je kan als je wil ook XP proffesioneel er op installeren maar dat heb ik natuurlijk niet gedaan want zo'n krachtige laptop vraagt om iets wat er leuker uit ziet en dat is Vista wel maar dat was zo ongelovelijk traag dat ik het er na 1 dag afgegooid heb en ik heb er Windows7 64bit op gezet wat me tot nog toe heel erg bevalt en uiteraard heb ik de upgrade besteld het is alleen jammer dat dat een 32bit versie is.

Ik heb de laptop inmiddels met een extra 2Gb geheugen geŘpgrade, ik heb nu dus 4 echte gb aan intern geheugen en ik heb er ook een WD 500gb harde schijf in gezet wat de performance ook nog eens beter maakte. De basis performance stond op 3.1 en nu staat hij op 3.4 en de performance van de harde schijf is van 5.1 naar 5.8 gegaan en dat is echt een behoorlijke sprong!
Het upgraden ging trouwens echt heel erg makkelijk, 4 schroefjes en je kan het geheugen uitbreiden en dan nog 1 schroefje en je kan de harde schijf er zo uit schuiven en een andere in de bracket schroeven(4 schroefjes).

Ik heb op Ebay een accu besteld (inmiddels is hij ook binnen)die 75Wh is en dat is 2 keer zo veel als de originele accu, in windows7 gaf hij aan dat de standaard accu ongeveer 2 uur mee zou gaan en met deze is dat inderdaad 4 uur wat behoorlijk is voor een laptop met deze performance. de praktijk zal het gaan bewijzen of dat het echt zo is.

Kortom ik heb nu een goede vervanging van mijn desktop en mijn netbook in 1 laptop waar ik alles mee kan.

Heb jij ook een HP Compaq 2230s (FU312EA)?