Tweakers zegt: 7,5

Specificaties 6" E-Paper touchscreen met 4GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Aura (v2) Zwart Review

thijsken 13 oktober 2016, 3.342 views

Kobo Aura (v2) Zwart

Fijn simplistisch design met een mooi scherp scherm. Ik had in eerste instantie mijn bedenkingen bij de resolutie van 1024x768 maar dat blijkt met een 6inch scherm RUIM voldoende. Hij werkt snel en eenvoudig en het plaatsen van EPUB bestanden is eenvoudig. Deze Kobo boven de Kindle verkozen. Geen spijt!

Pluspunten

• Goed scherp scherm
  • Fijne achtergrond verlichting
  • Goed, simpel design
  • Lange accuduur
  • Zeer scherp geprijst
  • Over het algemeen snel

Minpunten

• Overzicht boeken wat rommelig

Veelzijdigheid Score: 4
Dit is mijn eerste e-reader en ik ben erg te spreken. Fijn simplistisch design. Hij werkt snel en eenvoudig, en het gemak waarmee boeken op de e-reader gezet kunnen worden is erg prettig. De Kobo verkozen boven de Kindle Paperwhite omdat ik ook epub bestanden wilde kunnen gebruiken en ik ben onder de indruk van de ondersteuning van bestandsformaten. Ik had in eerste instantie mijn bedenkingen bij de resolutie van 1024x768 maar dat blijkt met een 6 inch scherm ruim, RUIM genoeg.
De accuduur is goed, het is fijn dat de achtergrond verlichting helemaal uit kan en de bediening is eenvoudig en snel.

Zijn er dan helemaal geen punten van kritiek? Jawel! De al gedownloade boeken zouden wat gemakkelijker weergegeven kunnen worden en ik vind de interface in sommige uitzonderlijke gevallen wat traag. Daarnaast heeft mijn exemplaar rechts onder in het scherm een wat donkere vlek, maar dat stoort tijdens het lezen niet genoeg om hem om te gaan ruilen.

Al met al voor 119 euro een zeer goed instap model die mijn initiŽle verwachtingen ver overschrijd. Een echte aanrader!

Heb jij ook een Kobo Aura (v2) Zwart?

Ik heb 2 dagen geleden voor het eerst een e-reader (dit model) aangeschaft. In het verleden een 7 inch tablet gebruikt om e-books te lezen, maar dat beviel niet echt. Reden indertijd dat je met een tablet eventueel ook andere zaken kunt doen. Dat kan met een tablet, maar e-books lezen beviel mij geheel niet.
Ging de winkel in om een Sony te scoren omdat ik daar in het verleden goede berichten over las, maar Sony is gestopt met het produceren van e-readers. De Consumentenbond - zo zag ik snel op mijn telefoon - raadde deze Kobo aan. Ik kan de ervaring van Thijsken geheel delen. Mijn eerste roman inmiddels glezen en dat was best wel even wennen. Ik had de gebruiksaanwijzing vooraf niet gelezen en dat bleek achteraf niet handig. Swypte naar de volgende bladzijde, maar dat werden dan vaak meerere pagina's om maar iets te noemen. Ja het overzicht van de boeken vind ik ook rommelig. V