Samsung Yepp YP-C1X, 512MB (USB 2.0, Radio) Review

Kluutmaran 19 oktober 2005, 335 views

Samsung Yepp YP-C1X, 512MB (USB 2.0, Radio)

Pluspunten

• veel muziekformaten ondersteund
  • lange speelduur
  • robuust
  • niet te groot

Minpunten

• beetje traag door liedjes spoelen
  • vooruit knop hapert af en toe
  • geen radio
  • aansluiten via kabel

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik gebruik deze mp3-speler nu 3 maanden en moet zeggen dat ik er tot nu toe zeer tevreden mee ben.
In de titel van dit product staat dat er een radio in zit maar deze is niet aanwezig. Voor de rest kunnen er naast de standaard formaten ook ogg files mee afgespeeld worden.

Het beeldschermpje wat erin zit is zeer duidelijk en er word buiten normale gegevens als batterijduur, tijd van het liedje, nr zoveel van de zoveel enzo ook weergeven wat het volgend nummer is zelfs als je shuffle aan hebt staan. Ook zit er een zeer goede backlight in.

De speler gaat erg lang mee (42 uur fabrieksopgave) op 1 AA batterij wat veel beter werkt als het gekut met 2 AAA batterijtjes.
Het aansluiten via de kabel vind ik wel minder omdat je deze dan altijd bij moet hebben wil je even iets van een vriend zijn pc halen oid.

Ik heb er al wel 1 probleem mee gehad en dat is dat ik het systeemmenu niet meer in kon. Hierop heb ik een update gedaan en nu zit er ineens een menu met radio in die als ik hem aanzet vastloopt. Dus deze firmware is duidelijk voor een andere mp3speler bedoeld lijkt mij maar hij stond als enige bij mijn type en voor de rest doen alle functies het nu weer en heb ik er nog WOW als extra geluidsverbetering bij gekregen.

Heb jij ook een Samsung Yepp YP-C1X, 512MB (USB 2.0, Radio)?