Eneco Toon Review

nleddynll 12 oktober 2016, laatste update op 12 oktober 2016, 577 views

Eneco Toon

Heb de toon nu heel leuk speelgoed

Pluspunten

• De software Instellen is vrij gemakkelijk
  • Ziet er goed uit bij mij thuis.
  • De hardware Makkelijk te installeren

Minpunten

• De app is waardeloos veel storingen
  • Ding is zo traag als wat met setting opslaan
  • Toestel had smaller/platter mogen zijn.

Kwaliteit Score: 4
De toon zelf werkt goed makkelijk in te stellen vrij gemakkelijk te bedienen net een grote tablet.. De app die mag beter ontwikkeld worden zeker omdat je 3.75 per maand moet betalen om de app te kunnen gebruiken.. In mijn ogen had de app gratis moeten zijn.. want zo speciaal is het allemaal niet..

Ik ga de toon koppelen aan dromotixz domotica en ik hoop dat dit goed samen werkt met de rest van apparaten zoals de hue enz.

Heb jij ook een Eneco Toon?

Meer advertenties

Zijn de abonnementskosten inmiddels 3,75 geworden? Ik betaalde destijds 3,50. Zit sinds 2 maanden niet meer bij Eneco.
Sorry zijn inderdaad 3.50 :D
Wat zijn jouw bevindingen qua stroomverbruik van het kastje zelf en heeft jouw CV een aan/uit schakeling of gemoduleerd? Dit laatste was de reden om hem bij onze 2 jaar oude CV alsnog de deur uit te doen n 3 euro per maand n een OpenTherm module voor de CV 200 euro word wel heel duur voor er bespaart word.
Kijk hier eens voor gasbespaartips: Gas besparen door middel van CV tuning deel II
Afhankelijk van je huidige verbruik en de komende winter kun je binnen een jaar EUR 200,00 zo terugverdienen.

[Reactie gewijzigd door PcDealer op 12 oktober 2016 12:09]

Punt was dat we al een zeer laag verbruik hebben icm. de gegeven m inhoud en leeftijd huis, raamoppervlakte en aanwezige vloerverwarmingpomp.
Dan heb je je eigen vraag reeds beantwoord :)
Mijn eigen vraag heb ik inderdaad een tijd terug beantwoord, maar de vraag die ik aan de reviewer stelde is vooralsnog niet beantwoord. ;)

Als ik het mij goed herinner verbruikte de Toon in rust scherm uit ~ 2 watt en met scherm aan ~5 watt, dit verhoud zich alleen al tot 4 tot 10 euro per jaar, die hij tenminste extra zou moeten besparen om zichzelf terug te verdienen. Nu weet ik dat het een druppel op een gloeiende plaat is maar het idee dat je wel een standaard hebt voor TV's die standby maar < 1 watt mogen verbruiken en een thermostaat met slechts een beperkt aantal functies daar ver boven zit. Buiten het feit dat het natuurlijk absurd is om een externe dienst te hebben voor je thermostaat.
Om je vraag te beantwoorden Ik zou zo niet weten wat de toon in rust of met scherm aan gebruikt heb me daar niet in verdiept. :)
Nou ik zit vast aan mijn oude cv want deze is van de woningbouw en ik zou het zo niet kunnen zeggen wat voor type het is want ik ben op dit moment niet thuis maar verwacht schakeling.

Heb de toon ook niet aangeschaft omdat ik verwacht goedkoper te zijn in mijn maandverbruik want zo slim is die nu ook weer niet.(maar ben net overgestapt naar Eneco) had hiervoor de NEST via Essent.

Wat ik wel mis bij de toon zijn bewegingssensoren die de nest wel had.want vergeet de thermostaat wel eens terug te zetten en de NEST ging automatisch terug naar een lagere stand als die geen beweging registreerde de toon stookt net zo hard door.

Maar ik zal eerst eens een goeie maand moeten laten draaien voordat ik ongeveer weet hoeveel het verschild.
De nest van Essent was toch met 5 jarig contract? Betaald Eneco de boete? Heb zelf ook de nest met Essent maar ik ben er na een jaar niet echt tevreden over!