Specificaties 13,3" (1280x800), 128GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Apple MacBook Air 2,13GHz (mid 2009) Review

Sardia 12 oktober 2009, laatste update op 4 juli 2012, 2.294 views

Apple MacBook Air 2,13GHz (mid 2009)

Pluspunten

• Qua ergonomie - dat is niet te beschrijven. Volgens mij hebben ze bij Apple een hele divisie werken aan ergonomie, efficiency en gebruiksgemak. Ongelooflijk hoeveel makkelijker dit is als windows. Maar wees gewaarschuwd: als je het probeert irriteer je je alleen nog maar aan windows en linux. Het supergrote multi-touchpad is verslavend gemakkelijk.
  • De accu gaat echt superlang mee voor zo'n klein apparaat. Ik hoef 'm maar 1x per werkdag op te laden, hetzelfde als mijn Lenovo T400 met high-capacity batterij!
  • Snelheid is geweldig. Soms denk ik dat iets een foutmelding is omdat het enige wat zo snel op je scherm kan komen te staan een foutmelding is (onder windows dan). Ik verbaas me zelfs dat de Microsoft producten voor de Mac beter werken dan voor Windows!! (bv. Office-Mac en Messenger-Mac)

Minpunten

• Ze ventilator zit aan de onderkant. Als je de laptop op je bed of op de bank legt dan wordt de opening afgesloten. De laptop blijft perfect functioneren maar hij wordt wel erg warm.
  • Geluidskwaliteit is wel een nadeel. De mono speaker produceert wel acceptabel geluid, maar is mono! Dit klinkt er onnatuurlijk omdat al het geluid van rechts komt.
  • Prijs, tja - dat is persoonlijk. Ik zit er niet zo mee.

Na veel twijfelen heb ik deze laptop gekocht, voornamelijk vanwege de afmetingen en MacOS.

Wat heb ik een spijt dat ik zo lang heb gewacht, een echte verademing. Hij is ZO enorm makkelijk in gebruik. Zeker de eenvoud en de kracht - Met de command line kun je alles (vergelijkbaar met Linux) en de interface WERKT gewoon. Klinkt simpel, maar het werkt gewoon! Fenomenaal.

Het design is super. Iedere dag krijg ik van meerdere mensen (op m'n werk) te horen wat een mooi systeem het is. "Jij hebt vast een betere werkgever dan wij" (ik heb 'm prive aangeschaft). "Zo, die is dun!", "Neem je je velletje papier weer mee? Want zo dun is 'ie toch!", "Dat is een mooie laptop, is 'ie van hier?", "Wow, wordt dat de nieuwe standaard?".. en zo voorts.

Geen seconde spijt.

Heb jij ook een Apple MacBook Air 2,13GHz (mid 2009)?

heyy
heeft de air een verlicht toesenbord?
ik weet dat de pro t heeft maar de air weet ik niet

alvast bedankt:)
Dag Pairis,

Ja, hij heeft een verlicht toetsenbord. De intensiteit van de verlichting is in te stellen met F2 en F3.
Het ziet er supercool uit, maar nodig is het niet - het LED scherm geeft echt voldoende licht om in een volledige verduisterde kamer een boek te lezen.
bij mij is deze in te stellen op de F5/F6 button. (gewoon qwerty, US/UK)
Leuk. :) En inderdaad zijn dat de min puntjes waar je dan gauw tegen aan loopt,mono en de fan aan onderzijde maar verder interesant als review,2 en een halve ster gaat :+ niet dus .3***
Microsoft office 2008 werkt niet beter op een mac. Misschien voelt het sneller aan door de interface, maar het is niet zo. Het is trouwens een beetje flauwekul dat ze voor 2008 een versie hebben uitgebracht die minder is dan de Office 2007.
Maar dat moest waarschijnlijk van Apple: Less is more.