AMD Athlon 64 3200+ (S754, 2.2GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W, Boxed) Review

jantje.vlaam 18 oktober 2005, laatste update op 18 oktober 2005, 884 views

AMD Athlon 64 3200+ (S754, 2.2GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W, Boxed)

Pluspunten

• Goed in games, 64 bit ready goede prijs kwaliteit

Minpunten

• De meegeleverde koeler zou wat stiller mogen

Ik heb deze processor nu al een jaar en ben er zeer tevreden over. Toen ik mijn huidige systeem kocht was socket 939 nog niet bekend. Nu zou ik echter wel voor een socket 939 bord kiezen. Deze heeft vaak betere feature en de core van de processor is toch hetzelfde. Alleen de socket is anders.

Benchmarks zeggen me niets, maar ik kom van een Athlon 2800 af en dit is toch een stuk sneller (in games en met videobewerking).

Mijn systeem wordt nu echter vervangen door een Opteron 150 systeem.

Heb jij ook een AMD Athlon 64 3200+ (S754, 2.2GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W, Boxed)?

Een socket 939 cpu heeft natuurlijk wel een andere memory controller.
2 banen voor geheugen, ipv. 1 bij s754
Wel iets meer dan 2 banen, het blijft een parallelle verbinding. Wel zijn er twee kanalen waardoor de busbreedte op 128-bit komt te liggen ipv 64-bit bij single channel geheugencontrollers.

Natuurlijk moeten er dan wel twee geheugenreepjes gebruikt worden :)
ja, Nederland 1 en Nederland 2... :+