Specificaties 240mm diameter - Bekijk alle specificaties

Corsair Hydro H100i v2 Review

pyrokenny 10 oktober 2016, laatste update op 10 oktober 2016, 484 views

Corsair Hydro H100i v2

Super na wat aanpassingen

Pluspunten

• geluid met aftermarkt koelers
  • houd je cpu goed koel
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• koelribben buigen snel
  • prijs
  • geluidproductie
  • buggy bijkomende software

Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4

Reden:

Ik heb de waterkoeling gekocht vanwege dat ik vond dat de Zalman cnps 9900 max red naar mijn mening geen genoeg koelvermogen had voor mijn FX8350.
Helaas heb ik haast geen foto's dus helaas heb ik geen materiaal voor het oog.
Mijn eerste indruk van deze waterkoeling is geweldig, de radiator met pomp zijn goed verpakt in de verpakking. Het is zo verpakt dat er haast niks mis mee kan gaan.

Eerste indruk

Na de koeling uitgepakt te hebben zie je de grote radiator waar het gewicht naar mijn mening redelijk zwaar is.
Snel merkte ik dat wanneer je het koelblok verkeerd vast pakt dat de koelribben snel verbuigen. Gelukkig was dat zo weer terug gebogen met een kleine platkopschroevendraair.

Het installeren in de waterkoeling:

De fans die ik heb ge´nstalleerd zijn 2 noctua nf f12 3000rpm fans. https://tweakers.net/pricewatch/391632/noctua-nf-f12-industrialppc-3000-pwm-120mm.html
Het installeren in de thermaltake s41 urban ging heel moeizaam.
Omdat de 8 pins cpu voedingsheader te lang is heb ik wat gaten groter moeten maken om het koelblok te laten passen. Dat is dus nu het resultaat dat het koelblok er scheef in zit.
Nadat ik wat gaten heb aangepast en/of ruimer heb gemaakt heb ik met veel moeite de waterkoeling weten te installeren vanwege de pull configuratie ipv. de push configuratie.
Na veel geduld heb ik het koelblok na een flinke tijd weten te installeren.
Na wat switchen van nou de controller van de waterkoeling te gebruiken heb ik de moederboard software gekozen zodat corsair link uitgeschakeld kan worden. het vraagt flink wat cpu kracht en de computer is stiller dankzij de pwm fan controller
Nadat ik alles had ge´nstalleerd kwam ik er achter dat de bovenkant van de kast flink warm werd. dat probleem heb ik tijdelijk weten op te lossen met wat aluminiumtape wat dan even niet zichtbaar is.

De temperaturen:

FX8350
De FX8350 die ik eerst had op de zalmankoeler https://tweakers.net/pricewatch/297198/zalman-cnps9900-max-(red-led).html sprong tijdens alle stresstesten te snel naar de 64 graden dus hierbij heb ik hem nooit volop willen gebruiken.
De FX8350 was stabiel op 1.32V met een clock van 4.3 GHZ
I7 6700K met de asus z170-a
Sinds kort bezit ik de I7 6700K die het stukken beter doet.
De 6700K zit op het moederboard asus z170-a die een flink uitgebreide fan-interface heeft.
Stock ging de voltage helaas zo af en toe naar 1.4 volt wat mijn mening veel te hoog was en de koeling te veel z'n best moest doen.
De voltage op Adaptive voltage controle gezet en de turbo op 1.26V gezet. het kan lager maar dat is nu nog niet van belang.
De computer is na het tweaken van de fanprofiel fluisterstil geworden. De hardeschijven zijn nu de enige componenten die je hoort.

De processor op Full load is nu maximaal 65-70 graden met de 2 noctua nf f12 3000rpm fans.
De waterpomp geeft een licht wooshend geluid bij de maximale snelheid maar de harde schijven produceren meer geluid dan de pomp zelf.
Later zal ik er nog wat meer foto's van posten.

Conclusie:

Gebruik van deze waterkoeling is geweldig nadat je een aantal aanpassingen heb gedaan.
Zorg er voor dat je de fancontrol aan het moederboard overlaat en vervang de stock fans want die maken gewoon te veel lawaai. Ik heb deze geeneens aan willen sluiten.
Ter informatie:
De intake aan de voorkant van de kast is een noctua nf a14 2000 rpm
De intake aan de onderkant van de kast is een noctua nf f12 2000 rpm
De outtake van de kast is een noctua nf f12 2000rpm
De Cpu fans zijn 2 nf f12 3000 rpm

Heb jij ook een Corsair Hydro H100i v2?