Nuance Dragon Professional Individual v14 (upgrade download) Review

simon1980 8 oktober 2016, laatste update op 8 oktober 2016, 375 views

Nuance Dragon Professional Individual v14 (upgrade download)

Ervaringen tot nu toe positief. Ondanks hoge prijs, de moeite waard. Herkent veel woorden en ondersteunt Windows 10 en Office 2016. Tot nu toe geen spijt, ik schrijf een wat uitgebreidere review over mijn ervaringen.

Pluspunten

• Ondersteunt Windows 10 en Office 2016
  • Heeft handige macrofuncties
  • Herkent snel veel woorden

Minpunten

• Erg duur
  • Vreemd updatebeleid, je moet te vaak een nieuwe versie kopen

Gebruiksvriendelijkheid Score: 5
Systeemeisen Score: 4
Stabiliteit Score: 4
waarom heb ik ge-upgrade:

Ik heb na lang twijfelen toch deze upgrade gedaan. Waarom? Omdat ik het belangrijk vind om zoveel mogelijk met mijn stem te kunnen doen. Ik heb niet zo'n goeie motoriek, daarom is het voor mij ideaal om te dicteren. Ik had Dragon NaturallySpeaking premium 13. Dat beviel goed, totdat Office 2016 uitkwam. De spraakcommando's waren niet volledig ondersteund. Daarnaast was een reden om te upgraden dat deze versie van Dragon ondersteuning voor macro's heeft. Die miste ik in Dragon NaturallySpeaking premium 13.

ervaringen:

M'n eerste ervaringen met Dragon 14 zijn zeer positief. Hij herkent veel woorden en heeft handige extraatjes ten opzichte van de oudere versie. De ondersteuning van Windows 10 en Office 2016 is goed. De nieuwe mogelijkheid om macro's te maken is voor mij super handig. Zo kan ik bijvoorbeeld nu met een commando inloggen op mijn WordPress dashboard. Is het dan allemaal goud wat er blinkt? Nee, de prijs voor deze upgrade vind ik erg hoog en je moet je mailbox goed in de gaten houden om eventuele aanbiedingen niet missen. Ik was eigenlijk te laat, als vaste klant van Dragon had ik eerder dit jaar een aanbieding in mijn mailbox en blijkbaar beloont Nuance impulsaankopen in plaats van goed doordachte aankopen. Omdat ik even nodig had om na te gaan of deze upgrade voor mij handig was is hij uiteindelijk duurder geworden.
Ik vind het niet zo erg om een hogere prijs voor een upgrade te betalen als het erg veel toevoegt, wat in deze upgrade het geval is. Toch vind ik het jammer dat Dragon niet een wat goedkopere upgrade aanbiedt die alleen spraakcommando's voor nieuwe software toevoegt. Ik hoef bijvoorbeeld niet iedere keer een heel pakket aan nieuwe functies, maar ik vind het wel fijn als er een update is van Office om deze dan te kunnen gebruiken met spraakcommando's. Ik ben begonnen met versie 11 van Dragon NaturallySpeaking en ik heb steeds braaf ge-upgrade, zodat het inmiddels wel duur is geworden. Neemt niet weg dat ik Dragon een fantastische uitvinding vind. Deze review is geschreven met Dragon.

Heb jij ook een Nuance Dragon Professional Individual v14 (upgrade download)?