Specificaties 64GB DDR4 (kit van 4) @ 2.400Mhz - Bekijk alle specificaties

Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK4/64 Review

frozen_fire 8 oktober 2016, laatste update op 23 november 2016, 303 views

Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK4/64

Beste niet-Crucial prijs op het moment van aanschaf. Stabiel.

Pluspunten

• Stabiel
  • Geen Micron chips

Minpunten

• Geen

Stabiliteit Score: 5
Ik heb deze set 2x aangeschaft omdat het ten tijde van aanschaf de goedkoopste NIET-CRUCIAL ddr4 oplossing van 128GB was. Bovendien is het tegelijk de enige set in de RAM compatibility list van de Asus X99-A II waar staat vermeld dat hij quad channel kan met 8 DIMMs.

(Ik vermijd Crucial omdat Micron chips het nogal laten afweten bij Rowhammer, zie http://www.thirdio.com/rowhammer.pdf )

Standaard draait ie met 1.2V op 2400Mhz 15-15-15.

Bij mij draaien ze nu met 1.27V op 2666Mhz 15-16-16-37-1T. Volledig stabiel met Google stressapptest en HCI memtest.

Let wel, dit is dus 8 dimms in quad channel. Draai je dual channel of heb je er geen problemen mee om het voltage omhoog te knallen naar 1.35V dan is er natuurlijk nog veel meer uit te halen. 1.35 is volledig 'safe' want alle DDR4 in de pricewatch boven de 2666Mhz draait standaard al op dat voltage. Maar persoonlijk wilde ik niet echt naar de 1.35V toe, want met alle 8 bankjes gevuld genereren ze nogal wat warmte en ze staan erg dicht bij elkaar. Bovendien heb ik op die plaats weinig airflow doordat op de CPU een AIO waterkoeler gemonteerd is. Meer dan 2666 Mhz heb ik trouwens niet getest.

Veel meer valt er natuurlijk niet te vertellen over RAM. Oh ja de kleur past mooi bij het moederbord. Leuk voor die keer om het half jaar dat ik de case eens open :)

PS: werkt perfect met Haswell-E 5820k die volgens Intel maar tot 64GB support.

Edit: toch maar terug op 2400 Mhz gezet. Om een of andere vage reden is de memory training tijdens boot een stuk sneller op 2400 Mhz dan op 2666 Mhz. Bovendien verbruikt de PC maar liefst 7 Watt meer in idle met de RAM op 2666 Mhz in plaats van 2400 Mhz. Dit met hetzelfde voltage!!! Dit had ik echt niet zien aankomen. Tevens is dit verbruik gemeten met 4 RAM modules, niet 8. Dus met 8 is het verschil waarschijnlijk nog groter.

Heb jij ook een Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK4/64?

Volgens mij doet deze serie het altijd goed. Hier heb ik een Fury DDR3 die standaard 1800Mhz draait, maar heb deze al een tijd op 2400Mhz met zelfs iets snellere timings dan standaard. Met Aida64 kun je read / write /copy en latency testen en het die overclock is een behoorlijke boost. :) Heb zelf een kit van 2 x wit en 2 x zwart.

[Reactie gewijzigd door Luxicon op 9 oktober 2016 01:22]