Sitecom Greyhound Review

unifan38 7 oktober 2016, 215 views

Sitecom Greyhound

Samengevat: Een forse apparaat met een niet stevige muurbeugel. Plug & play. Kabels aan de achterkant (aan de muur) waardoor het niet echt handig is. Snelheid is super op zo'n ding maar goed, daar betaal je ook voor. Op de zolder bereik (30mb/40mb) is op zich ook prima te doen.

Pluspunten

• Snelheid van internet
  • Bereik op zolder redelijk
  • Plug and use

Minpunten

• Meegeleverde beugel om het te bevestigen aan de muur is niet stevig
  • Voor de minder vaardigen, zit geen handleiding bij

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Mijn eerste review. Ik zal het toegankelijk proberen te houden.

Na het uitpakken denk je al, wauw dat is een mooi ding. Forse ding. Meteen vroeg ik me af of ik op de zolder ook bereik zou hebben. Dat werd mij in ieder geval beloofd door de verkoper.

Het installeren is een appeltje omdat ik mijn modem/router van de internetleverancier als bridge modus heb gezet, heb ik de ethernet kabel gewoon in de wan gestopt. Je krijgt een mooi boekje met alle logins. Dat is natuurlijk handig als je de Greyhound meteen al hebt opgehangen.

Het bevestigen aan de muur is aardig lastig omdat het niet echt heel stabiel is. En er is niet echt nagedacht als je later meerdere ethernet kabels in wil stoppen want die vallen nu aan de achterkant (aan de kant van de muur). Je kan het wel makkelijk van de muur af halen maar dan nog.

Nadat ik het heb opgehanden, natuurlijk even gecheckt met speedtest. Met m'n mobiel (Iphone 6s) haal ik de volgende snelheden op een afstand van 5/6 meter.

Met mijn Macbook pro op 7/8 meter afstand haal ik de volgende snelheden.

Dat is dus niet gek zonder dat je aan de router hebt zitten sleutelen.
Ik heb achteraf met een ethernetkabel geprobeerd op de laptop en daar haalde ik een snelheid van 470/480. Ook niet verkeerd lijkt me.

Ik heb het nu een dag, ik zal later uiteraard nog een uitgebreidere review willen geven hoe het me bevalt als ik eenmaal alle apparaten op heb gekoppeld: Playstation, TV, IPTV en al onze telefoons en macbooks. Maar Sitecom beloofd dat ze hier ook een oplossing voor hebben:

Ben benieuwd!

Heb jij ook een Sitecom Greyhound?