LG OLED55B6V Zwart

Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED55B6V Zwart Review

rajackar 6 oktober 2016, laatste update op 16 februari 2017, 43.450 views

LG OLED55B6V Zwart

Eindelijk is OLED betaalbaar en het resultaat is verbluffend. Fantastische TV en ook zeer geschikt voor gaming. Zeker in combinatie met een PS4 PRO een absolute aanrader! Nu ook met verlaagde input lag van 28ms in HDR 4K gaming mode.

Pluspunten

• Fantastische beeld kwaliteit
  • Helderheid en oneindig contrast
  • WebOS
  • Magic remote (al is het even wennen)
  • Veel standaarden voor media sharing over het netwerk
  • HDR + 4k
  • Interne apps van hoge kwaliteit
  • HDMI CEC erg goed uitgewerkt

Minpunten

• TV guide is een aparte app
  • Smartphone app trekt teveel batterij

Inbrandgevoeligheid Score: 5

Eindelijk is OLED enigszins betaalbaar geworden met de LG OLED 55B6V

Deze TV heeft mijn 8 jaar oude plasma (Panasonic 42PZ80) vervangen. Ik heb bewust gewacht totdat OLED betaalbaar was omdat ik niet naar LCD wil.
Het verschil is niets anders dan spectaculair. Ik kan iedereen die dezelfde overstap overweegt vertellen dat je niet teleurgesteld zult worden en het beeld ook ten opzichte van plasma enorm veel beter is.
Het diepe zwart was ik van plasma al gewend maar dat wordt nu gecombineerd met fantastische kleuren en een hoge helderheid.

Update 10-1-2017
In de US is een update gekomen die HDR game modus toevoegt en de input over alle inputs omlaag brengt. Gamen in 4k en HDR gaat nu met een input lag van 28ms.
De hele tabel staat beneden in dr review.

Volgens Rtings:
firmware for B6 is now out. LG rolled out another dedicated patch to fix lag issue and now input lag is down to ~28ms making it one of the best tv's out there for gaming.
Algemene beeldkwaliteit
Het eerste dat opvalt is het diepe zwart. OLED kent geen backlight zoals LCD en zwart is dus echt zwart.
Een zwart gedeelte op het scherm is dus hetzelfde als wanneer het TV uit staat. Dit is echt iets dat je moet zien om te ervaren.
Kleuren springen bijna van het scherm. Dit effect kan zelfs wat onnatuurlijk over komen. Het scherm in de exper of cinema modus zetten levert een natuurlijker beeld op dat nog steeds absoluut schitterend is.
De B6V onthoudt per input bron aparte instellingen. Dit is erg handig als je voor een console bijvoorbeeld andere instellingen wilt gebruiken als voor TV kijken.
Deze TV ondersteund geen 3D. Voor mij niet belangrijk maar goed om te weten.

De beeldkwaliteit en het contrast zijn ongekend.
Aansluiten
Afgezien van het TV signaal krijgt de B6V al het signaal via mijn Receiver (Onkyo TX-NR414), die doet dus ook dienst als HDMI switch. het leuke is dat via CEC de afstandsbediening van de B6V alle andere apparatuur kan aansturen. In de input lijst zie ik zelfs alle apparatuur die via de receiver beschikbaar is. Ik kan dus vanaf de TV bv mijn Wii-U of PS4 selecteren en dan schakelt de receiver naar dat kanaal. Dit werkt bijzonder handig. Ook onthoudt hij beeld instellingen per bron die door de receiver heen gebruikt worden. Dus als ik mijn PS4 selecteer krijg ik automatisch de beeld instellingen die ik daarvoor ingesteld had. Voor mijn KODI media player zijn die automatisch anders ondanks dat deze door de receiver heen via hdezelfde HDMI aansluiting binnen komen. Ook volume aanpassingen via CEC etc werkt prima.

Leuk detail is dat de TV ook 5Ghz en Bluetooth ondersteunt. Lekker makkelij kijken met een koptelefoon dus.

Apparaten die via de receiver (Onkyo) aangesloten zijn worden apart herkend.
Ook beeld instellingen worden apart bewaard.
TV kijken
Ik maak gebruik van een CI+ module met een ziggo abbonement. De kwaliteit is prima maar het blijft natuurlijk 1080i. Ook bij gewoon TV kijken zie ik meer detail omdat het een bijzonder goed paneel is.
Een klein nadeel is dat de TV guide als aparte app wordt gezien op de TV. Na het indrukken duurt het de eerste keer een tijdje tot de app gestart is. Nadien gaat het sneller maar het is een klein stapje terug van mijn Samsung ontvanger.
Gamen
Een veel besproken punt van de OLED's is vaak de input lag.
De B6V heeft een game modus waarin automatisch alle functies die extra lag kunnen veroorzaken worden uitgezet.
Ik heb geen tester staan maar ik heb geen enkel probleem ervaren. Er is in ieder geval geen enkel verschil merkbaar ten opzichte van mijn vorige TV (Panasonic plasma). Ik speel veel Bloodborne en Dark Souls en dat zijn juist actie games waarbij reactie enorm belangrijk is.
Ook Mario Kart 8 speelt heerlijk en ik merk geen enkele lag.

Met de gamepad van de Wii-U is het mogelijk om te laten zien of er sprake is van input lag.
In mijn beleving is het heel minimal en in het gebruik dus niet te merken:

Ook voor games is de 55B6V prima geschikt

De beeldkwaliteit bij het gamen is verbluffend. Ik zie allerlei prachtige details en het beeld is prachtig vloeiend, mits de game dat ook is natuurlijk. Er komen allerlei kleine details naar voren die ik vroeger wat minder zag dankzij het OLED paneel. Ook dit is een fantastische ervaring.
Kleurrijke games spatten helemaal van je scherm af. Bijna niet te geloven hoe mooi de kleuren tot leven komen.
4K gamen met de PS4 PRO
De eerste ervaring na het aansluiten van de PS4 pro was helaas een zwart scherm.
Dit blijkt te komen door een bugin de firmware. Dit is te omzeilen door de powerknop van de PS4 7 seconden ingedrukt te houden. Daarna kun je in het boot menu de HDCP op 1.4 zetten. Na een reboot werkt alles naar behoren. In tegenstelling tot sommige berichten kun je nu daadwerkelijk gamen in 4K met HDR aan.
De fix voor dit probleem is in Azië al uit en die kan dus ieder moment ook hier arriveren.

PS4 games met pro ondersteuning zien er meteen verbluffend mooi uit. Games als InFamous en Deus Ex maken ook nog eens gebruik van HDR en zeker bij InFamous is dat een fantastische toevoeging.
Andere games moeten het voornamelijk van de resolutie upgrade hebben. Hoewel maar enkele titels native 4K renderen is de upgrade bij titels als Dishonored 2, Skyrim, Rise of the Tomb Raider etc echt enorm. Zaken als aliasing en shimmering verdwijnen bijna helemaal en het resultaat is bijzonder indrukwekkend. De input lag op 4K is niet hoger dan op 1080p. Het enige nadeel nu nog is dat de input lag in HDR mode niet stabiel is maar een klein beetje varieert. LG heeft aangegeven dit op te lossen maar er de fix is nog niet beschikbaar.

Met de laatste update, op het moment can schrijven alleen nog uit in de US, gaat de input lag drastisch omlaag.
Resultaten zijn als volgt:

1080p @ 60Hz : 27.6 ms
1080p With Interpolation : 53.3 ms
1080p @ 60Hz Outside Game Mode: 54.3 ms
1080p @ 60Hz @ 4:4:4 : 62.9 ms
4k @ 60Hz : 27.8 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 : 70.9 ms
4k @ 60Hz + HDR : 28.5 ms

Games op 1080p zien er geweldig uit. De prachtige kleuren en het mooie zwart zorgen ook zonder 4k of HDR voor een prachtig beeld.
Films en series
Ook hier blinkt het OLED paneel uit maar alles staat of valt met de kwaliteit van het materiaal.
4K materiaal op Netflix ziet er al goed uit en HDR maakt het helemaal prachtig. Helaas is er nog maar weinig HDR material beschikbaar.
De B6V ondersteunt zowel HDR10 als Dolby Vision dus het toestel is klaar voor de toekomst. LG heeft ook aangegeven dat de 2016 modellen firmware updates krijgen om ondersteuning te bieden voor updates van deze standaarden. Zo is HLG ondersteuning reeds toegezegd.
1080p materiaal ziet er overigens ook prachtig uit op deze TV en door het fantastische contrast zie je ook in 1080p materiaal veel meer detail.
Materiaal met een lage bitrate valt overigens enorm door de mand omdat ook details als compressie vlekken soms wat duidelijker zichtbaar zijn.
Vanzelfsprekend ziet het LG demo materiaal er onwerkelijk mooi uit aangezien dit precies de sterke kanten van OLED laat zien.
Ik kan zelf niet wachten tot er wat meer materiaal met HDR ondersteuning komt en zal eventueel de review ook hier een update geven.
WebOS 3.0 en apps
Het WebOS systeem werkt snel en intuïtief. Je bent snel gewend aan het systeem en vanuit WebOS kun je ook andere zaken zoals de receiver bedienen. Ook mijn vriendin die weinig met techniek heeft was zo gewend aan het nieuwe systeem.

Er worden apps meegeleverd voor Netflix, Youtube, Uitzending gemist en wat nederlandse content diensten. Die laatste heb ik weinig mee en als je ze aan het einde van de lijst zet zie je ze eigenlijk nooit. Nog niet echt gekeken of ik ze ook kan verwijderen maar misschien kan dat nog wel.
Youtube en Netflix laten zich ook heel gemakkelijk vanaf de telefoon apps bedienen. Dit werkt redelijk hetzelfde als bij een chromecast.

De ingebouwde apps zijn van prima kwaliteit.

De TV heeft ook een interne media speler. Deze vond op het netwerk automatisch mijn KODI media server en alle content kon ik gemakkelijk afspelen. Ook 4k content en content met HEVC en h265 codecs zijn geen probleem. 5.1 audio streams worden netjes via het ARC over HDMI bij mijn receiver afgeleverd in het formaat dat bij het materiaal hoort.
De media player ondersteund ook ondertitels en meerdere audio streams binnen één bestand.
Ik twijfel nog of ik een externe 4K media player ga aanschaffen aangezien dit eigenlijk al erg goed werkt.

Op de smartphone is er ook de TV plus app van LG. Dit werkt erg prettig. Je kunt dan je telefoon als volledige remote gebruiken en zelfs het scherm van de telefoon op de TV laten zien. Handig voor foto's kijken etc. Het enige nadeel is dat de app op mijn smartphone (Galaxy S6) enorm veel batterij weg trok. Deze is er dus weer af.
De TV ondersteunt overigens veel open systemen voor het delen van content dus het is enorm eenvoudig om ook zonder de LG apps even een foto of filmpje naar de TV te sturen.

De vertaling van WebOS laat in de diepere instelling nog wel eens te wensen over dus die heb ik op Engels gezet.
Old-School SD materiaal
Wellicht zul je soms ook nog eens wat ouder materiaal willen kijken.
Hierbij ga je wel zien dat het niet gemaakt is voor groot scherm. De kleuren zijn nog steeds erg mooi maar het wordt allemaal wat waziger.
De upscaler doet zijn werk vrij aardig maar er is een grens aan wat je van dit materiaal kunt maken ;)
Bij de foto's staan nog twee foto's van SD materiaal.

Ouder materiaal ziet er aardig uit maar het blijft opgeblazen tot een formaat waar het niet voor bedoeld was.
Al met al is dit een fantastische TV en voor deze prijs was OLED nog nooit zo betaalbaar.
Het beeld is ongekend mooi en kan zich meten met de duurdere modellen die meer dan dubbel zoveel kosten.
Ook voor gamen is hij prima geschikt, ik merk helemaal niets van input lag.
Absolute aanrader dus!
_/-\o_

Heb jij ook een LG OLED55B6V Zwart?

Vraagje want ik twijfel sterk of ik deze oled tv ook ga kopen: hoe ver zit jij van je tv af?

Ik zit op zo'n 3,5 meter en vraag me af of dan 55" niet te groot is? Misschien anderen hier die daar iets zinnigs op weten te zeggen?

Thx in advance voor de reacties

Björn
Ik zit er denk ik zo'n 3,5 a 4 meter vanaf. En op deze afstand is het prima te doen. Ik ben wel blij dat ik niet voor de 65'' ben gegaan. Er is ook geen kleiner model in deze serie en ik denk dat als je onder de 55'' duikt het nut van 4K ook een beetje verloren gaat.
Ik zit zelf op zo'n 2 meter van deze zelfde tv af. Het gaat prima! Upscaling doet zijn werk goed. Moet wel zeggen dat er VEEL verschil zit in het materiaal dat je bekijkt! Netflix gaat over het algemeen prima, bluray is prachtig! en gedownloade full-hd films zijn goed te doen, afhankelijk van het formaat:)
Wanneer ik digitale TV ga kijken begint het wat minder te worden en als ik richitng 720P materiaal ga dan begint het slecht te worden!

Trouwens gears 4 op de xbox one is genieten!:)
Ik stond op het punt deze TV aan te schaffen totdat ik er achter kwam dat de VESA aansluiting (voor wand bevestiging) helemaal onderin het toestel zit. Als ik deze TV op mijn bestaande (Vogels) wand bevestiging wil plaatsen komt het gehele apparaat daardoor veel te hoog te hangen.

LG heeft er voor gekozen de bovenkant van de tv heel erg dun te maken en de onderste helft een stuk dikker, door daar de elektronica, aansluitingen e.d. te plaatsen. Nu kunnen ze dus zeggen dat de TV maar een paar mm dik is, terwijl dat alleen voor het bovenste deel klopt. Ik begrijp hoe dan ook niet dat ze de TV zo dun willen hebben. Ik persoonlijk kijk altijd vanaf de voorkant naar de TV en niet vanaf de zijkant, dus de dikte valt mij niet op. Als ze de electronica wat meer hadden verdeeld dan was de TV algeheel wat dikker geweest, maar nog steeds vrij dun. Hierdoor hadden de VESA bevestigings punten ook gewoon centraal op de TV gekunt, zoals het hoort.

Dit is dus een stevig minpunt voor potentiele kopers die dit toestel op een bestaande wandbevestiging willen plaatsen. Op het net heb ik al plaatjes gevonden van mensen die in hun wandbevestiging zijn gaan zagen. Het bevestigings materiaal stak zichtbaar onder de TV uit.

[Reactie gewijzigd door Deathstrike op 3 december 2016 18:59]

Ik snap wat je bedoelt maar volgens mij kan het gewoon zonder dat je er iets van ziet. Hij staat hier op de voet maar ik heb genoeg plaatjes gezien waarbij dit toestel prachtig op de muur gemonteerd is. Enige nadeel voor jou is dat je dan je huidige beugel niet meer kunt gebruiken. In het oled topic hier op got wordt dit overigens ook regelmatig besproken.
Bedankt voor de uitgebreide review! Inmiddels de 65 inch variant gekocht, geweldig! Ik had grote hoop dat ik ook via HDMI CEC me versterker zijn inputs kon kiezen maar helaas geen geluk. Had je er nog iets voor moeten doen om dat zo mooi werkend te krijgen? Ik heb een Denon AVR-X4100W...

Vind wel, en kan het begrijpen, dat het scherm heel erg critisch is qua materiaal. Heel veel materiaal ziet er gewoon minder mooi uit dan ik van de Samsung 55 inch gewend was. Maar dan heb ik het over HD materiaal, misschien wel met een mindere compressie. Dan ook nog eens op 65 inch... tja... Heb ook releases met geweldige HD kwaliteit, die er ook echt super mooi uit zien op de OLED.

De afstandsbediening is echt heel erg wennen, de Samsung remote was echt heel veel gebruikers vriendelijker. Maar dat kan ook wennen zijn. Ik dacht dat er een optionele remote nog was, maar daar moet ik nog eens naar kijken.
Bedankt! Altijd leuk om te horen!
Om de inputs te zien ben je afhankelijk van de CEC implementatie op alle componenten. Controller zonodig of het ook overal aan staat. Op verschillende apparatuur heet dit anders. Kan nu even de nam op de LG tv niet controleren want mijn vriendin heeft een meiden film avondje ;)

Ik ben het met je eens dat de tekortkomingen van minder materiaal wel erg duidelijk worden op dit scherm maar dat is niet iets dat je de tv an kunt rekenen natuurlijk. Je zou nog kunnen proberen de sharpness in de instellingen terug te schroeven, misschien dat dat het wat minder duidelijk maakt. De beste oplossing is natuurlijk materiaal kijken van hoge kwaliteit ;)
Hallo,

Merkt u bij uw tv ook dat het geluid niet in sync is met het beeld bij o.a. youtube en de internetbrouwser? Netflix heeft er dan nagenoeg geen problemen mee (zie het wel een beetje). Maar valt dus vooral op bij youtube en de internetbrouwser.
Ik heb al diverse testen gedaan; alle beeldverwerking uit, met de sync gespeeld, en wifi uit en gigabit kabel aangesloten; geen verschil.

Ik ben benieuwd of u dezelfde ervaring heeft?
Overigens verder werkelijk subliem beeld en tevreden, maar out-of-sync probelem irriteren me altijd mateloos, dus ik ben benieuwd wat uw ervaring is...

Mvgr
Dave.
Hoi Dave, er was mij nog niets opgevallen maar dat zegt niet alles. Bij de Amazon app viel het me wel op maar dat wasmachine snel opgelost met de audio sync optie. Bij gewoon film kijken enzo heb ik geen problemen.
Hoe is het beeld gesteld met alleen 1080i (mijn Humax) ?
Zie je overigens (veel) verschil qua beeldkwaiteit tussen dit toestel en de 910V Full HD Curve wanneer je alleen 1080i kijkt? Dit omdat er nogal veel verschil in prijs is.
1080i beeld zit er prima uit zolang het bronmateriaal maar ok is. Als je geen 4k of HDR materiaal kijkt zal het verschil denk ik niet erg groot zijn.
Prachtige tv met erg mooi beeld!

Heb deze vandaag naast de 910V gezien bij 2 winkels. Bij de ene winkel zag ik echt geen verschil behalve dat de witte ondertitels witter waren bij de B6.

Bij de andere winkel was het beeld van de B6 we iets mooier. In beide winkels alleen op full HD gekeken met een Humax kastje Ziggo. Men zei dat ze zo uit de doos kwamen. Wel duurde het een beetje lang voordat de B6 ook echt aanging na het opstarten.

Blijft een erg lastige keuze voor mij of de B6 of de 910V ivm het budget.
Het hangt allemaal af van wat je belangrijk vindt en ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.
Persoonlijk zou ik nooit voor een model gaan dat al 1 jaar oud is en geen 4k en HDR ondersteunt. Als je eenmaal iets gekocht hebt zal er altijd iets mooiers achteraan komen maar ik zou liever niet op achterstand beginnen.
Wat je aangeeft m.b.t. de witwaarden is een zeer slecht vergelijkingsmiddel omdat dit zeer door de instellingen van de TV in de winkel bepaald wordt. Voorbeeldje: wanneer ik op mijn C6V een HDR/Dolby Vision film kijk, dan zijn de witwaarden veel hoger omdat het contrast in deze setting automatisch omhoog gegooid wordt (zodoende is het ook HDR). Ook kun je dit handmatig instellen en dus kun je met gemak een wereld van verschil zien op dezelfde TV v.w.b. de ondertitels. Wanneer ik even naar de Media Markt ga en daar zelf op de TVs wat instellingen aanpas (omdat ik het bijv. wil zien/testen) en vervolgens weg ga, en jij komt kijken, dan kan je plots een volledig andere indruk van het beeld krijgen dan de standaard instellingen, of dat een andere bezoeker met de instellingen heeft zitten spelen...

Belangrijkste verschil tussen de 2016 modellen (E6, G6, B6, C6, etc) en de 2015 modellen (910, 950, 980, etc) is de snelheid van het systeem (processor, beeldverwerking etc), en dat is weer de belangrijkste reden waarom op de 2015 modellen geen update naar WebOS 3.0 kan plaats vinden, maar deze op 2.0 blijft hangen. Bekend is dat 2.0 veel trager werkt en soms behoorlijk irritant is door de traagheid (vaak is 'even snel iets aanpassen' er niet bij en wordt dat irritant).
Een ander belangrijk verschil is dan in de wijze en snelheid van beeldverwerking; je zult meer trillingen, artifacts en beeldstoringen zien op de 2015 modellen. Je kan het allemaal uitzetten; maar vooralsnog heeft OLED een sample-and-hold verwerking waardoor snelle beelden vaak (bijna altijd) wat schokkerig zullen zijn (goed te zien bij actie films, of bijv horizontale of verticale beeldbewegingen [bijv. wanneer de camera een opject in de film van boven naar beneden 'bekijkt', of dus horizontaal]). Dat voorkom je door de TrueMotion aan te zetten (op bijv. stand 3 waardoor het niet opvalt en je geen home video effect krijgt). En dat werkt dus een stuk beter op de 2016 modellen t.o.v. de 2015 modellen. Dit verschil tussen de 2015 en 2016 modellen zul je in de winkel niet zien, omdat ze daar bijna altijd statische beelden laten zien; of heel langzaam bewegende beelden (bijv. landschappen). Wanneer je naar een normaal TV signaal of een actie blueray zou kunnen kijken, dan zul je snel het verschil zien. En ook tussen LCD en OLED (tenzij de OLED goed ingesteld staat). Sneaky dus. Trage beelden en stilstaande beelden zien er altijd beter uit.
En inderdaad, zoals eerder genoemd door rajackar; je krijgt dan ook HDR10 ondersteuning en is dus iets meer future-proof.

Even wat uiteenzettingen, misschien heb je er iets aan.

[Reactie gewijzigd door DaveCool op 7 januari 2017 11:01]

Bedankt voor je reactie. Wij kijken nu bewust Panasonic 42" plasma (px80 serie) ivm het rustige natuurlijke beeld. Dit bevalt op zich heel goed.
De plasma wil ik nu na jaren vervangen voor wrs de LGB6 zoals het nu lijkt en ben alleen benieuwd of het normale tv kijken op FHD (wij kijken Ziggo via Humax kastje) net zo goed of beter zal gaan bevallen. De bewust trage LG demo's in de winkel heb ik inmiddels wel gezien :-) (echt super beeld overigens!) Moet ik dan die TrueMotion ook aan zetten of is dat alleen zichtbaar en noodzakelijk voor bijv echte "freaks" die dit verschil zien of alleen nodig voor de 2015 modellen? De beeldverwerking is dus beter op de 2016 modellen,komt dit door die Web OS 3.0 of door andere techniek?
De beeldverwerking is op de 2016 modellen met name beter door de onderliggende hardware (processor en grafische gedeelte). Daardoor kan ook WebOS 3.0 (en later ook 3.5) erop draaien; dat lukt op de 2015 modellen niet, omdat die tragere hardware hebben.
WebOS moet je zien zoals Windows (OS = Operating System), dat is de gebruikers interface, en waarmee je instellingen kan bedienen etc.

Door die snellere hardware is er ook softwarematig meer toegepast zodat de beeldverwerking op de 2016 modellen beter is en de beelden vloeiender lopen.
Ik zou niet zeggen dat je een 'freak' moet zijn om het te zien; bij een actiefilm of snelle camera beweging is dit redelijk goed te zien. Ik ben wel een Pietje Precies waardoor mij dit soort dingen sneller opvallen dan anderen. Maar nu jij dit weet zul je er automatisch ook (misschien even) opletten en je dan wellicht aan gaan storen.
Het is vrij goed op te lossen door de True Motion (stand 3 bijv). Ik begreep eerder van LG dat die zelfs stand 8 & 5 adviseren (resp. de-judder & de-blur), maar dan krijg je wel erg een home video effect en merk je dat je niet meer naar een film kijkt (het lijkt te realistisch en vloeiend).
E.e.a is afhankelijk van je eigen voorkeuren, maar bij TrueMotion uit zul je naar mijn mening toch echt wel die haperingen zien, en bij een beetje aan is dat vrij goed.
Ondersteund deze tv naast Dolby Vision en HDR10 ook Hybrid Log Gamma?

Gaat deze tv ook een update naar OS 3.5 krijgen net als de allernieuwste Uhd tv's die LG vandaag heeft aangekondigd?
hlg volgens mij niet. Maar ik kan me wel herinneren dat er een update zou komen.

Voor webos3.5 zul je zelf een glazen bol moeten kopen ;)
Nee, inderdaad niet: Hybrid Log Gamma is voor de 2017 modellen (E7, G7, B7, C7, etc).
WebOS 3.5 inderdaad ook voor de 2017 modellen, alhoewel er voor de 2016 modellen wel eerder over een update is gesproken. Dus wellicht komt 3.5 wel naar de 2016 modellen. Ik lees wel dat er maar heel weinig aanpassingen in 3.5 tov 3.0 zitten. Veel kleinere verschillen dan tussen 3.0 en 2.0.
Ik had ook al zitten kijken, maar voor het verschil tussen 3.5 en 3.0 hoef je niet voor de 2017 modellen te wachten / kiezen. En m.b.t. Hybrig Log Gamma wellicht ook niet; het is allemaal nog niet duidelijk welke 'standaard' er gaat winnen, dus blijkbaar voegt LG gewoon steeds de nieuwste ontwikkelingen toe (wel zo slim).
En als ik het goed heb is Hybrid Log Gamma met name bedoelt om niet-HDR content te kunnen upscalen. En je weet: upscalen just isn't the real thing...
HLG voor de 6 serie is inmiddels door LG bevestigd.
Best vreemd dat de consumentenbond deze slechts een 7 als cijfer geeft en men met name de Samsungs lcd tv's hoger heeft zitten op hun site. Waar zit / blijft dan de objectieve onafhankelijke kennis vraag je je dan af he? Misschien kan iemand op hun site een duidelijke review achterlaten? Het kan toch niet waar zijn dat er zo'n groot verschil zit in cijfer tov de samsung lcd 's die men heeft beoordeeld?

[Reactie gewijzigd door JSA op 7 januari 2017 13:37]

Misschien dat ze prijs meenemen in het oordeel. Voor veel mensen is OLED nog te duur dus daarok misschien geen hoger cijfer.
Toch weerhoudt mij die lag het om op DIT moment in te stappen. Ik wil eigenlijk dezelfde responsiveness hebben als die ik heb op mijn ST50 Pansonic Plasma. Het kriebelt wel.
Goed nieuws voor jou dan. De nieuwe firmware is in de us al uit en input lag is omlaag maar 28 ms. Helemaal stabiel en ook met een HDR game modus.
Dat is al een stuk beter inderdaad.
gaat deze tv automatisch de nieuwste firmware updaten via internet of moet je de nieuwste versie(s) zelf op bijv een usb stick zetten en daarna deze overzetten op je tv ?? Hoe werkt zoiets?
In principe update hij automatisch als de TV aan het internet hangt.
Net zoals op veel andere apparaten wordt een firmware update in verschillende regio's gefaseerd uitgerold. Je kunt een geschikt firmware bestand ook via USB installeren. Handig als je je TV niet aan het internet hebt aangesloten of als je al eerder een update wilt installeren.