Motorola Moto G4 Plus (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart Review

AJAV 6 oktober 2016, laatste update op 14 oktober 2016, 1.339 views

Motorola Moto G4 Plus (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart

Mijn tweede Motorola na anderhalf jaar de G2, en ik heb er ondanks de korte periode dat ik hem in bezit heb al weer een goed gevoel bij.

Pluspunten

• Vingerprint toegang
  • Touchscreen
  • Snelheid
  • Turbolader
  • Uitstekende camera
  • Android 6

Minpunten

• Batterij niet verwisselbaar
  • Niet meer waterdicht, zoals de 3

Na goede ervaringen met de G2 was ik wel fan van Motorola. Wat ik miste: een tweede SIMkaart en uitbreidbaar geheugen. Omdat het qua kosten binnen de perken moest blijven 8 maanden geleden een Umi Rome gekocht.. Die was matig, vooral het onnauwkeurige touchscreen stoorde. De batterij was na een half jaar aan vervanging toe, geen grote kostenpost maar wel irritant. Afgelopen zondag is de Umi overleden, na een duikeling met de mountainbike. Eigenlijk niet zo'n ramp, een goede reden om de G4 aan te schaffen. Vanwege de vingerprintscanner en de betere camera de plus gekocht. De MotoG4 is duidelijk veel beter en sneller als de Umi, ondanks dat die meer geheugen heeft.
De turbolader leek aanvankelijk niet overtuigend; bij opladen vanaf zo'n 50% leek het allemaal erg lang te duren. Gisteren de batterij verder leeg getrokken, tot ca 15%, en na een uurtje al weer boven de 90. Goed dus, waarschijnlijk meet hij de accuspanning en stelt aan de hand daarvan de laadspanning in; normaal, turbo1 of turbo2 dus. Dus geen hogere stroom, maar een hogere spanning om er meer energie in te krijgen; zie foto voor de verschillende modi. Hopelijk houdt de accu dat uit, vervangen is minder eenvoudig dan bij de Umi.

Edit: Toch nog even gemeten aan die turbolader. Het turbogebeuren kon ik niet meten, daarvoor zal hij toch terugkoppeling moeten krijgen van de accu. Bij 5V gaat hij tot 1,7A, daarna stort hij in. Jammer dat ik er de andere modi niet uit kon krijgen.
FYI: Een (nieuwe) autolader van de action levert nog 3A, zakt daarbij wel terug tot 4,1 V.
Wel gemeten met 24V op de ingang trouwens.

Heb jij ook een Motorola Moto G4 Plus (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart?