Specificaties GF GTX 1080 (1,607GHz), 8GB GDDR5X - Bekijk alle specificaties

MSI GeForceŽ GTX 1080 SEA HAWK EK X 8GB Review

eric036 5 oktober 2016, laatste update op 2 november 2016, 832 views

MSI GeForceŽ GTX 1080 SEA HAWK EK X 8GB

Wat een beest van een kaart. Zeer goede prestaties uit de doos, en haalt overclocked, net als zoveel GTX 1080's, 2100MHZ stabiel, maar op een temperatuur van 50C onder load samen met een overclocked 6700K op 4500MHZ. hoger ben ik nog niet gegaan met de kaart. Zeer mooie kaart.

Pluspunten

• goede prestaties uit de doos
  • mooie robuuste kaart
  • goede temperatuur

Minpunten

• prijs

Heb jij ook een MSI GeForceŽ GTX 1080 SEA HAWK EK X 8GB?

Zo'n deftige setup, waterkoeling, beest van een kaart...en dan geen benchmarks! Je maakt mij nu toch wel erg benieuwd hoe die kaart bij jou presteert hoor. En ik ben ook erg benieuwd hoe 'moeilijk' het was om het waterblok aan te brengen en zo. Wellicht wat foto's hiervan bijvoegen?
Bedankt voor het compliment, toch zou de cable management wel netter kunnen. Benchmarks zal ik proberen binnenkort toe te voegen. Het waterblok kwam voor geinstalleerd, dus geen enkele moeite :) en helaas geen foto's van het installeren daarvan dus. Mocht het nodig zijn de koelpasta te vervangen (wellicht over een jaar of misschien 2) zal ik deze pas hoeven te demonteren.

[Reactie gewijzigd door eric036 op 6 oktober 2016 15:40]

Stom van me. In de snelheid overheen gekeken, mijn focus lag net wat meer op je setup. :+ Tof als je nog wat reviews wilt bijvoegen. Wat dat betreft zou ik mezelf ook wat veiliger voelen bij een kant en klare kaart met waterblok en al. Geen idee blijft toch altijd ''spannend'' waterkoeling. :)

Wel echt hele deftige temperaturen, petje af hoor!
Bij deze 2 benchmarks, fire strike op 1080P en time spy op 1440P

[Reactie gewijzigd door eric036 op 7 oktober 2016 17:06]

goedemiddag,

Heb jij ook coil wine op deze gtx 1080 onder full load? ik heb al 3 kaarten gehad van verschillende merken en met alle 3 het zelfde probleem. ook al een ander voeding geprobeerd.

ik merk dat als ik boven de 80 frames ga dan begint hij te piepen. heb jij daar ook last van ? of enige tips?
Goedemiddag,

Nee, ik heb tot op heden nog niks gemerkt aan coil wine, ook niet boven de 2000FPS in 3DMark Ice Storm extreme benchmark.

Ik vermoed dat ik veel geluk heb gehad met deze aankoop.

Wat tips betreft kan ik je aanraden de volgende filmpjes te bekijken:

Weet je zeker dat de coil wine uit je grafische kaarten komt, niet uit je moederbord of eventuele andere pci-e kaarten?

verder zou ik je niet kunnen helpen.

succes

Edit: Met mijn oor in mijn open pc kast heb ik tijdens de benchmark Ice Storm extreme toch wel een beetje coil wine.
Dus gelukkig geen last met een dichte kast met side window.

[Reactie gewijzigd door eric036 op 7 oktober 2016 17:04]

Erg mooi build, ik vind een custom loop teveel gedoe, maar ziet er echt goed uit.
Heb zelf een GTX1080 Hybrid kit van EVGA op mijn Founders Edition gemonteerd, en mijn tempraturen blijven met een dichte kast onder de 37c op 2126Mhz.

Vind jou tempraturen dus best hoog voor een custom loop, ook zijn mijn scores nog iets hoger.

Timespy 8099

Firestrike 20298

Veel plezier ermee!
Dankjewel voor je compliment.

De temperaturen zijn, voor zover ik kan vinden, toch wel goed, in de reviews van tech sites staan praktisch dezelfde temps.
Je hebt zeer nette scores met een nette overclock.
Tsja, de siliconen loterij kan niet iedereen winnen, hoewel ik (nog steeds) niet verder ben gegaan dan 2100mhz op deze kaart en je hebt ook nog eens een andere processor dan ik.
Dat kan de score ook nog eens beinvloeden.
Bedankt voor je reactie :)
ik denk persoonlijk dat de temp nog iets lager kan.
in mijn eerste systeem had ik eerst ook een dergelijke setup en heb deze vervangen door 2 radiators te plaatsen chipset naar cpu naar radiator naar gpu naar radiator naar reservoir naar pomp en weer naar chipset
op deze wijze wordt de gpu gevoed met gekoeld water op dit moment komt mijn sys niet hoger dan 32 graden met eigelijk nauwelijks de fans aan op 1 radiator

jammer dat de voeding herrie maakt :'(
Is die 32℃ onder load of idle? Bij mij is de temp onder load 50℃. Ondertussen heb ik de setup alweer veranderd naar paralel ipv serieel. Misschien binnenkort de pasta even veranderen.
is onder load als ik aan het gamen ben tussen 32 en 38 graden elke core heeft een verschillende temp
kaart is een 970 die kan net niet op ultra in elite dangerous cpu is een i5 3570K
uiteraard is er niets over geclocked
ik denk als ik alle fans (1x3 en 1x4 op radiators) aanzet dat ik mijn baco'tjuh kan koelen ermee tijdens het spelen.

cpu en gpu apart koelen is altijd een goed idee anders wordt de een met de warmte van de ander gevoed