HP Pavilion dv6-1240ed (VA136EA) Review

BlackWolf666 29 november 2009, 676 views

HP Pavilion dv6-1240ed (VA136EA)

Pluspunten

• Prestaties
  • Prijs/performance verhouding
  • Niet zwaar
  • Mooi beeldscherm
  • Draadloze muis en afstandsbediening inbegrepen

Minpunten

• Accuduur
  • Stevigheid
  • 32-bit Windows Vista ipv Windows 7 en upgraden kost geld

Ik zal deze review kort houden. Ik denk dat de bovenstaande beoordeling wel een goed beeld geeft van de laptop.

Wat ik kreeg bij de laptop is het volgende:

- Een afstandsbediening (die is klein genoeg om in de zijkant laptop te steken bij wijze van spreken, weet niet hoe die "poort" heet)
- Een draadloze lasermuis
- De laptop
- Een doek om de laptop schoon te houden
- Handleidingen ed.

Qua software, het kan zijn dat ik een paar dingen vergeten ben, maar over het algemeen:
- HP webcam software, registratiesoftware, update software, en nog een heleboel dingen die je eigenlijk niet nodig hebt
- Trial van Norton Internet Security (heb het zelf gelijk verwijderd)
- Trial van Spore
- Trial van Office
- Windows Vista Home Premium 32-bit (kan upgraden naar Windows 7 32-bit voor ~20-25 euro)

Waar ik het meest over te spreken ben van de laptop is de prestaties.. Deze is echt supersnel, en spelletjes kan hij ook goed draaien dankzij de videokaart (Radeon Mobility HD4530). Qua meenemen is het niet echt een probleem aangezien de laptop niet echt zwaar of groot is. Helaas is de accuduur van deze laptop aan de lage kant. Met energiebesparingsmodus, scherm op laagste stand, en simpele taken zoals internet en office, gaat de accu ongeveer twee uur lang mee. Zonder energiebesparingsmodus en scherm op hoge helderheid maar de helft.

Bouwkwaliteit van de laptop is wel oke. Het oogt goed, maar op één of andere manier vind ik het niet geweldig stevig aanvoelen. Er is niks mis met het toetsenbord of iets dergelijks, maar de zilverkleurige randen voelen een beetje kwetsbaar aan. Ergonomisch is het prima.

Beeldkwaliteit is prima, het scherm is spiegelend en niet mat. Niet echt last van ghosting gehad tijdens het gamen en ik vind de kleuren persoonlijk erg mooi vergeleken met mijn PC-scherm (Samsung Syncmaster 931BW). De prijs vind ik wel rechtvaardig, vooral omdat de prestaties van deze laptop prima zijn.

Wat ik jammer vind is dat deze laptop met een 32-bit versie OS komt. Persoonlijk had ik liever 64-bit gewild. De laptop kan dit prima aan. De upgrade naar windows 7 kost je ook wel wat, en er zijn nu genoeg andere equivalente laptops te vinden die uit de doos windows 7 HP 64-bit aan boord hebben.

Heb jij ook een HP Pavilion dv6-1240ed (VA136EA)?