Specificaties 5,5" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Letv Le1 (X600) 32GB Wit Review

Jehannes Z 3 oktober 2016, laatste update op 3 oktober 2016, 179 views

Letv Le1 (X600) 32GB Wit

Prima telefoon met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Hoog ppi scherm
  • Voelt snel aan
  • prijs-kwaliteit verhouding
  • USB type-C
  • 5GHz wifi

Minpunten

• geen SD-kaart optie
  • sim tray soms lastig te verwijderen
  • vaste accu

Deze telefoon is een goede telefoon van ongeveer 150,- (afhankelijk van waar je de telefoon koopt.

Voor die lage prijs krijg je een telefoon met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.

De processor

De processor is wat je van een moderne chinaphone verwacht:
Een zeer respectable doch zeker niet top-of-the-line 8 core helio processor die op 2GHz
loopt.
Zeker genoeg voor de alle daagse man en alleen in de zwaardere games zul je de limitaties van deze processor vinden.

Het Intern-geheugen (RAM)

Het ram geheugen is met een 3GB genoeg voor iedere gebruiker al komt dit door het besturingssysteem effectief uit op 2GB

Het scherm

Het scherm is voor een chinaphone (of elke telefoon met deze prijs) een mooi scherm.
Het is een 1920x1080 scherm dus Full HD met een pixel dichtheid van 441 PPI.
De reacties van het scherm verlopen erg soepel en wat natuurlijk altijd van is...er wordt gebruik gemaakt van gorillaglass 3

Groote en ligging

De telefoon is met 5,5 inch toch een redelijk grote telefoon (al nog niet een phablet) en dus vooral voor mensen met grote handen (zoals ik zelf) is dit een fijne telefoon in de hand, dit komt mede doordat deze telefoon niet al te dik aanvoelt door de ietwat krom lopende achterkant.

Connectiviteit

4G
Wat erg fijn is (hoewel tegenwoordig vrij standaard) is dat deze telefoon gebruik maakt van het 4G netwerk, hoewel ik eerder twijfels had over de ondersteunde freqeuntie banden bleek dit (in het geval van t-mobile) ongerond, ik ben tot nu toe alleen op de afsluitdijk mijn connectie verloren.
Wifi
De wifi is zoals het hoort op een moderne telefoon redelijk tot goede ontvangst met een mogelijkheid om 5GHz te gebruiken.
Het gebruik van de 5GHz netwerken is een echte aanrader, door minder interferentie is de verbinding veel stabieler en het bereik lichtelijk groter
usb
De usb aansluiting op deze telefoon is 3.0 Type-C dit is erg fijn vanwege dat je de connector altijd goed erin doet (type-a: 50% kans om het goed te doen en toch altijd verkeerd om).
Het enige nadeel hier van is dat als je je kabeltje kwijt raakt je vrienden waarschijnlijk niet een hebben en een nieuwe kost ongeveer 20.
bluetooth
Hoewel deze telefoon (zoals elke telefoon) is uitgerust met bluetooth 4.0 kan ik hier weinig over zeggen vanwege dat ik dit nooit gebruik.

De accu

De accu gaat zeker 18 uur mee wat zeker genoeg is als je de telefoon elke nacht oplaad

conclusie

Al met al is dit een telefoon met veel moderne features tegen een redelijke prijs.
Deze telefoon is vooral zeer geschikt als redelijk geprijsde upgrade vanaf een oudere andriod phone.
Ik gebruik deze telefoon nu 2 maanden als mijn dagelijkse telefoon en daar is deze telefoon dan ook erg geschikt voor,
Alleen als je de zwaardere games wilt spelen zul je waarschijnlijk naar een ietwat duurdere telefoon moeten kijken die dan waarschijnlijk een snapdragon processor heeft.

Ik hoor graag wat jullie van mijn review en deze telefoon vinden in de reacties. :)

Heb jij ook een Letv Le1 (X600) 32GB Wit?