Tweakers zegt: 8,5

Apple iPhone 7 Plus 128GB Zwart - Reviews

Apple iPhone 7 Plus 128GB Zwart Review

Nervoize 26 september 2016, 1.678 views

Apple iPhone 7 Plus 128GB Zwart

De iPhone 7(plus). Een tof apparaat waar je veel geld voor moet neertellen. Is dat het allemaal wel waard?...

Pluspunten

• Mat zwart
  • Enorm snel
  • "Dual speakers"

Minpunten

• Snel vingerafdrukken zichtbaar
  • De thuisknop is wennen

Wat leuk, een iPhone 7 plus!

Om mee te beginnen...
De Apple iPhone 7 Plus... wie deze recent aangeschaft heeft, deze nog gaat kopen of er over zit na te denken, die weet dat deze telefoon anders is dan alle ander smartphones die momenteel op de markt zijn.

PS: Tweakers en iPhone-foto's gaan niet samen, sommige, of nouja, volgensmij allemaal, staan schuin. Oepsie :+
Features en design
De welbekende jackplug
De iPhone is in de vele jaren flink veranderd, er zijn meer features bijgekomen en ze hebben het design aangepast. Echter met de iPhone 7 zetten ze een gewaagde stap om de 3.5mm jackplug weg te halen.
Algemene Apple-talk
Diegene die trashtalken over de iPhone 7, die hebben in mijn oog geen idee van wat een iPhone nou eigenlijk inhoudt. De Apple-gebruikers onder ons, weten daarintegen heel goed wat de iPhone, of eigenlijk alle Apple-producten inhouden.

Als je moeilijk gaat doen omdat er geen 3.5mm jackplug bij zit, dan is er voor de huilebalken een kabeltje meegeleverd die van Lightning naar 3.5mm gaat.

Het scherm
Aan het scherm is niet zo veel veranderd, echter valt mij wel op, dat het scherm op mijn oude 6 plus er wat blauwer uit ziet dan het scherm van mijn 7 plus. Waarom dat is, kan ik niet zeggen, en ook valt het niet op als ik er een foto van probeer te maken. Je zult dit dus, indien je nieuwsgierig bent hierna, dit in real-life moeten meemaken.

De achterkant
The new black! Mat zwart vind ik de beste kleur die er ooit voor een iPhone gemaakt is. In combinatie met mijn hoesje, is dit prachtig om te zien omdat de plastic achterkant een heel mooi effect geeft op het totaal.

Ik kan weinig toevoeging geven aan de foto's, omdat deze voor zichzelf spreken.

De front-speaker
... Oftewel, de 2e speaker waardoor het geluid beter weergegeven zou moeten worden. Apple heeft belooft dat dit een enorm mooie weergave geeft van geluid, en hier sluit ik mij volledig bij aan. Het is niet het zelfde geluid als dat er uit de main-speaker komt, maar het geeft wel een erg mooie toevoeging aan het totaal.

Zoals je kunt zien op de foto's merk je al op dat de opening dan ook wat breder is gemaakt, of deze daadwerkelijk ook breder is, dat durf ik niet te zeggen. Ik ga niet mijn iPhone open schroeven om dit te waarnemen.

iPhone 6

iPhone 7
De thuisknop
Hier valt niet zo super veel over te zeggen. Omdat de iPhone waterdicht moet zijn, is de fysieke knop weggehaald, en hebben ze er een trilmotor geplaatst. Deze zou het klik-effect moeten nabootsen, zoals deze te vinden is in de track-pads van de huidige Macbooks. Je kunt de knop op 3 standen instellen. Om het meest clicky effect te krijgen kies je uiteraard voor optie 3 (deze raad ik zelf aan), en bij 1 en 2 voelt het niet lekker aan, en geeft het een naar gevoel naar mijn mening.
De camera
Hier hebben wij het nog niet over gehad... echter ga ik dit hier ook niet bespreken, gezien de Tweakers-redactie hier al een leuke samenvatting voor hebben geschreven. Ik kan hier namelijk ook niets aan toevoegen, behalve mijn eigen mening. Ik heb de camera wat getest, zowel in donkere plaatsen als in lichte plaatsen, en de camera presteert enorm goed. De camera is enorm goed doorontwikkeld, en maakt nu ook goede foto's in het donker. Al moet ik de credits wel geven aan de Samsung Galaxy S7 voor de beste foto's in het donker.
Wat kost het nou precies?
Natuurlijk: Nieuwe iPhones, nieuwe prijzen. Dit keer gaat Apple wel ver, gezien ze voor de plus 128Gb modellen meer dan 1000(duizend) euro vragen. Je kan je natuurlijk afvragen: "Is dit het wel waard? Moet ik echt zo'n dure smartphone aanschaffen, voor de dingen die ik ermee doe?" Vele mensen vinden 1000 euro een hoop geld voor een smartphone. Dat is het natuurlijk ook, maar als je kijkt wat je ervoor terug krijgt dan valt het allemaal mee. De andere iPhones waren ook niet de goedkoopste smartphones die je kon kopen. Het is geen product die je na 2 jaar weg kunt gooien. Bijvoorbeeld: Mijn vader gebruikt nog altijd een iPhone 4 die ik voor hem aangeschaft heb 2e hands. Er is niets mis met het toestel, behalve dat hij natuurlijk niet alles meer kan draaien.

Heb jij ook een Apple iPhone 7 Plus 128GB Zwart?

Ik kan je vraag ook beantwoorden. Kort samengevat: Audiojack is weggehaald omdat deze teveel ruimte innam. Weghalen zorgt voor meer plek voor belangrijkere dingen. Verder heb je er alleen last van als je vaak je telefoon laadt en muziek luistert tegelijk. Anders zou ik geen reden kunnen opnoemen eigenlijk. Je hebt wel een adapter waardoor het mogelijk is om dit beide tegelijk te doen maar vind dat zelf te overdreven. Een lightning naar 3.5mm audio jack adapter daarentegen is naar mijns inziens gewoon makkelijk te gebruiken. Vind je niet?

Over prijs gesproken.... Ik heb ook liever een iPhone voor §300 maar ja dat werkt niet zo helaas haha. En ja, bedrijven die geld willen verdienen die doen meestal niet aan rechtvaardig. Weet zelf niet hoeveel de opslagruimte kost als je deze zelf zou moeten kopen, het is namelijk geen sd kaart oid?

'At the top of both devices is something called the “driver ledge” — a small printed circuit board that drives the iPhone’s display and its backlight. Historically, Apple placed it there to accommodate improvements in battery capacity, where it was out of the way. But according to Riccio, the driver ledge interfered with the iPhone 7 line’s new larger camera systems, so Apple moved the ledge lower in both devices. But there, it interfered with other components, particularly the audio jack.''

Bron:http://www.forbes.com/sites/quora/2016/09/21/why-did-apple-remove-the-headphone-jack-from-the-iphone-7/
Dus Apple heeft de audiojack verwijderd om meer geld te verdienen? Tell me more...
Wel, dan hoeven ze (1 geen jacks meer in te kopen, (2 kunnen ze die kabeltjes verkopen die geheid kapot of kwijt gaan, (3 die dure krengen van een Airpods verkopen die geheid kwijt gaan raken, (4 geen minijack meer in de iPhone te frezen en die ook niet meer waterdicht te maken. Ergo, meer geld.
2 kunnen ze die kabeltjes verkopen die geheid kapot of kwijt gaan
Kwestie van zuinig mee omgaan. Ik kom bij ons in de winkel vele klanten tegen die kapotte kabeltjes hebben. Ik al die jaren (6) nog nooit, maar dan ook nooit, een originele Apple kabel kapot gemaakt.