Tweakers zegt: 8,5

Specificaties Race-game voor de Xbox One - Bekijk alle specificaties

Forza Horizon 3, Xbox One Review

lewisblack 26 september 2016, laatste update op 3 oktober 2016, 624 views

Forza Horizon 3, Xbox One

Als je eenmaal begint met het spelen van dit spel wil en kan je echt niet meer stoppen. De geluiden en de Physics zijn zoals we gewend zijn geweldig, en de map waar alles zich op af speelt is erg uitgebreid. Playground Games heeft weer een kunstwerkje afgeleverd

Pluspunten

• Graphics
  • Eindeloze mogelijkheden
  • Geweldige Physics
  • De motorgeluiden

Minpunten

• De traffic kan soms behoorlijk irritant zijn
  • PC ports werken nog niet optimaal

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 5

Als doorgewinterde Forza fan weet ik wat ik van een Horizon serie kan verwachten.
Helaas heb ik Horizon 2 overgeslagen. Ik koos er voor om de Deluxe edition aan te schaffen, aangezien ik niet kon wachten op het spelen van de nieuwe Horizon game.

De demo maakte me alleen maar extra enthousiast. Ik was in eerste instantie vrij sceptisch over de map van AustraliŽ. Ik ben namelijk niet echt een fan van buggy's etc. Maar tot mijn verbazing kon je zelfs kiezen of je dit wou of niet doormiddel van de "Blueprint" races. Voorafgaand van een race kun je zelf kiezen wat voor auto's er gebruikt mogen worden.

Wil je graag een Cross Country race door de modder in een Bugatti Veyron doen? Geen probleem. Dit kan gewoon! (Handig is wel om voorafgaand de "Rally Suspension" aan te schaffen, maar dit is natuurlijk optioneel)

Voordelen

Er zijn twee dingen waar ik erg over te spreken ben. Veel gebruikers klagen dat de geluiden niet goed zijn. Bij Horizon 3 zijn de geluiden erg goed gelukt.
Neem bijvoorbeeld een Jeep Grand Cherokee SRT8, Het geluid van de brullende V8 kan je echt kippenvel geven. Of een Mercedes AMG met een V8. De geluiden klinken levens echt.

Het tweede wat ik super vind zijn de Physics van deze game.
Normaal ben ik geen drifter, maar wou het wel graag leren. De auto's zijn zo gemakkelijk te tunen dat iedereen het vanzelf wel onder de knie krijgt. De door mij samen gestelde auto gleed door de bochten heen alsof het een film was. Natuurlijk is het geen need for speed en moet je hard werken om je auto onder controle te houden.

Drone mode, wat een geweldige toevoeging is dit. Nadat je hem vrij speelt met Skill points (Direct na de tutorial) kun je hem in Freeroam gebruiken, en online!
Het directe effect is dat als je in het bos naar een Barnfind zoekt, je met de drone kunt zoeken en de locatie kunt aangeven, dit scheelt minuten zoeken.

Ook kun je met de drone gave foto's maken! Hide de UI en je bent klaar om te gaan. Dit is ideaal als je in een online car meeting zit.

Nadelen

Als je eenmaal verder in de game zit merk je toch dat al het verkeer op de weg je stoort. Je bent net lekker bezig met een skill-chain en er komt uit het niks een auto op je inrijden. Niks brengt meer irritatie als dit. Natuurlijk kan je rewinden (zoals in alle forza dleen) maar je skill-chain gaat verloren als je dit doet.

Verder heb ik het spel uitgetest op de PC. Na twee dagen spelen op de xbox one vond ik het tijd worden dat ik hem ging installeren op de PC. Ten eerste liep ik tegen wat errors aan met installeren.
Dit is natuurlijk niet de schuld van Forza maar van een brakke Windows Store.

Nadat ik forza geinstalleerd had (49 GB) kon ik eindelijk spelen.
Met goede moet starte ik forza op. De eerste gedachte die in me opkwam toen ik op de
game opstarte was. "Druk ik nu op een afbeelding?" Het opstarten van de game voelde er vreemd aan. Daarna liet Forza de settings voor mij kiezen. Hij werd op Medium gezet (30 FPS) Deze zette ik natuurlijk direct op 60 FPS.

Wat bleek nu, Forza sloot elke keer weer af . Ik werd dus geforceerd om de settings terug op 30 FPS te zetten. Dit stelde mij zeer teleur. Daarna besloot ik om gewoon weer verder te spelen op de Xbox One omdat ik na deze bugs, vrij klaar was met de PC versie.

Er moet dus nog heel wat opgelost worden voordat het voor PC gamers aantrekkelijk wordt, net zoals in het begin met Forza Apex

EDIT: Na de PC versie te hebben geprobeerd, heb ik besloten om er een ster af te halen.

EDIT 2:

Na een upgrade van mijn videokaart, heb ik nu een GTX 1070 in mijn bezit. Het eerste wat ik deed was Forza testen. Tot mijn verbazing zie ik eigenlijk geen verschil met wat voor kaart ik speel.

De lag spikes blijven bestaan, en daarbij zijn de menu's verschrikkelijk traag. De GPU wordt gebotllenecked door mijn CPU. Als je kijkt wat het spel met je processor doet dan zie je direct het probleem al. Hij gooit alle load op 1 core terwijl de rest bijna idled..

In mijn optiek heeft forza het wat betreft de PC versie te snel uitgebracht, waardoor hij voor heel veel spelers niet goed speelbaar is

Heb jij ook een Forza Horizon 3, Xbox One?

Nette review! Misschen wel leuk om nog wat plaatjes toe te voegen, ziet er wat aantrekkelijker uit ;) Hoe vind je de graphics, de races zelf, en hoe vind je de moeilijkheidsgraad?
Zal ik doen! Was even een snelle review. Maak hem vanavond af. Dankjewel voor de tip!
Ik zie bovenaan de review de xbox one versie staan, en onderaan je systeemspecs? verkeerde versie geselecteerd of is de PC versie niet in de pricewatch?
Nee dit is gewoon 1 game. Heb ook de xbox one onder de specs gezet + de pc specs natuurlijk.
Ik zie net dat je de PC versie met negatieve ervaring gespeelt hebt? vervelend om te horen. Ik speel zelf op de PC met een i7 6800K icm 32gb en GTX1060 OC strix. Op 1920 x 1200 op alles maximaal continue 60fps met uitschieters naar de 70. Voor mij heb ik de eerste avond 2 crashes naar de desktop gehad. Daarna niet meer
Deel 1 blijft de beste.. Vind 2 en 3 minder
Tsja, ik vind 2 en 3 juist beter.

@Brentgrenz Nette review. Mooi zo met de plaatjes erbij.