Specificaties 5,96" • 2560x1440 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

HP Elite x3 Zwart Review

realbart 23 juni 2017, laatste update op 23 juni 2017, 323 views

HP Elite x3 Zwart (Product gekocht)

Ik heb bijna een jaar jaar met deze telefoon rondgelopen. Door de belofte van continuum waren mijn verwachtingen hooggespannen. Mede omdat de software initieel nog niet in orde was had het appraat moeite de verwachtingen waar te maken. Daarna werkte het soepel, tot hij stuk ging.

Pluspunten

• Scherp groot scherm
  • Goed geluid
  • Continuum werkt aardig
  • Ruim voldoende opslag
  • Uitbreidbare opslag
  • Dual sim

Minpunten

• Crasht
  • Scherm krast gemakkelijk
  • Scherm barst spontaan (kosten ¤375)
  • Steeds minder apps in store
  • Slechte fotocamera
  • Geen dedicated camera button

Ik heb bijna een jaar jaar met deze telefoon rondgelopen. Door de belofte van continuum waren mijn verwachtingen hooggespannen. Thuis mijn toetsenbord en beeldscherm aangsloten, dat werkte. Ook draadloos, via mijn laptop was er goed mee te werken.

Er zijn echter maar weinig apps die daadwerkelijk via continuum werken, en met name als je hem draadloos aansluit is de vertraging te groot om daadwerkelijk wat te doen. In anderhalf jaar heb ik één mailtje getikt, voor de rest greep ik toch terug op mijn laptop.

Toen ik het apparaat kreeg was de software eigenlijk nog niet af. Hij crashte als je foto's nam, en de vingerafdruksensor deed het nog helemaal niet. Er zijn een aantal updates overheen gegaan voordat het stabieler was.

Bij het opladen werd de telefoon altijd erg heet. Na anderhalf jaar vond ik het toestel met gebarsten scherm in zijn cradle. HP verkoopt geen losse onderdelen, dus hij is alleen bij HP te repareren, voor 375 euro. Als iemand 400 euro overheeft voor deze telefoon met nieuw scherm, dan laat ik hem repareren...

Heb jij ook een HP Elite x3 Zwart?

Mijn Nokia 830 wordt ook erg warm in de zon en bij het draadloos opladen. Maar daar heeft het toestel zelf geen last van. Is het particulier of zakelijk aangekocht?
Ik heb hem 2016-07-19 14:38:28 besteld, dus nog geen jaar geleden particulier gekocht. Zonder verzekering.

Ik weet dat de bewijslast nog bij de leverancier ligt, maar bij een gebarsten scherm zou ik ook aannemen dat het wel in onvoorzichtig gebruik zal zitten.
Tsja, dan gooi je je geld maar in de plee?
@PcDealer Je hebt gelijk, ik heb de leverancier aangeschreven. Als ik het toestel minder dan een jaar heb moeten zij bewijzen dat er geen fabricagefouten in zitten.

[Reactie gewijzigd door realbart op 23 juni 2017 15:05]

Niet helemaal:
Bewijslast bij ondeugdelijk product

Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.

Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.
7:17 bw:
1 De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.

2 Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
7:18 bw
2 Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.

[Reactie gewijzigd door PcDealer op 23 juni 2017 20:11]

Ik weet niet zeker maar volgens mij heb ik een jaar garantie. Bij mijn weten betekent dat de termijn die wettelijk 6 maanden is wordt opgerekt.

Hoe dan ook, ik kijk hoe de verkoper reageert. Als het niet via de garantie lukt moet ik alsnog bedenken of het toestel mij tweedehands meer oplevert dan de reparatiekosten.
De garantie die HP geeft is 1 jaar. De verkoper meestal 2. Echter is dat niet zo in de Nederlandse wet vastgelegd, maar moet het conform zijn, de levensduur naar verwachting zijn.
Ik heb altijd begrepen dat garantie gaat om de omkering van de bewijslast:
een product moet meegaan zolang als je van zijn productcategorie mag verwachten.
Maar buiten de garantie moet jij aantonen dat je er geen rare dingen mee hebt gedaan.
Binnen de garantie moeten de leverancier aantonen dat er geen fabrikagefout in zat.
Klopt. Is de McD al Open, of nog gesloten vanwege de instorting?