Aten CS692 Review

Grimfilth 20 september 2016, 362 views

Aten CS692

Waarom dit product; - 2 (gaming) computers - tv met 20 meter hdmi kabel - wireless muis + keyboard - xbox one controller. Natuurlijk kan je alles dubbel bekabelen en dubbel aanschaffen, maar dat is gewoon niet handig of kosteneffectief.

Pluspunten

• Goedkoop en werkt goed

Minpunten

• Overbodige audio kabeltjes
  • "Connect any USB" niet standaard
  • Configuratie met hotkeys is frustrerend
  • Dingen voor het eerst aansluiten vereist geduld
  • Geen eigen voeding voor USB devices

Features Score: 4
Ontvangst;
dat is een flinke tros kabels... Van degelijke kwaliteit, op het kabeltje van de switch knop na. Audio had er van mij niet bij gehoeven, aangezien hdmi ook wel geluid naar de tv kan brengen.

Installatie;
Problematisch met een wireless keyboard zonder leds. mijn andere keyboards hebben geen Scroll Lock knop, waardoor de configuratie met hotkeys moeilijker wordt. Wireless keyboard en muis met 3 meter usb verlengkabel naar de ontvanger pakte de CS692 in 1x goed.
De xbox one controller adapter heeft ook een usb verlengkabel, maar ook zonder de verlengkabel is er te weinig stroom om de adapter aan te zetten. Op advies van de fabrikant (die een zeer snelle helpdesk en behulpzame heeft) een USB hub met voeding er op aangesloten en hier de adapter in geprikt. De usb hub werd niet herkend omdat de 2 usb poorten voor-geconfigureerd zijn als muis of keyboard, dat houdt in dat je met de KVM switch met hotkeys moet veranderen. De 2 handleidingen zijn tegenstrijdig wat toetsaanslagen betreft, dus heb ik het ge-googled en kwam hier op uit; http://eservice.aten.com/...ommon/FAQ/view.do?id=4310

Dit werkte in 1 keer, de usb geheugen stick die ik ook in de usb hub heb gestoken ter bevestiging, werd snel herkend. De xbox one dongle deed er langer over om te installeren, maar dit lukte uiteindelijk toch. Eenmaal alles aangesloten, is het een druk op de knop om te switchen van pc, en alle wireless dingen reconnecten zelf.

Heb jij ook een Aten CS692?

Nog even een kleine opmerking. In de versie die ik gekocht heb is de hotkey wel scroll lock (2x keer achterelkaar) indrukken. Wat ik fout deed was te snel achter elkaar drukken. Dus ongeveer 500ms tussen toetsaanslagen laten zitten.
mij lukt het niet
2x scroll lock m enter niet
en num ingedrukt houden dan - en los en dan num los ook niet
welke kabels moeten waarop aangesloten zijn?