Asus Zenfone 2 Max (ZC550KL) Zwart Review

anti-rsca 20 september 2016, 331 views

Asus Zenfone 2 Max (ZC550KL) Zwart

Grote, stevige smartphone met groot uithoudingsvermogen en OK prestaties voor weinig geld

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Batterij
  • Prestaties ten opzichte van z'n prijs
  • en nogmaals de batterij
  • ZenUI

Minpunten

• Bloatware

Ik ben nooit de persoon geweest die een maandloon aan een telefoon kon geven. M'n vorige toestellen waren als volgt:
  • ZTE Skate
  • LG L90
  • ZTE Blade V220
Ik zoek altijd naar toestelletjes met goeie specs voor een bedrag tussen ¤ 150 en ¤ 250. Daar ik het de laatste tijd beu was om dagelijks m'n smartphone aan de lader te hangen, wou ik deze keer een exemplaar met wat grotere batterijcapaciteit.
M'n vrouw heeft de ZTE Blade V7 Lite, prima toestel qua prestaties, maar hier ook iets meer dan een dag en de batterij heeft er genoeg van.

Na wat zoeken, kwam ik uit bij de ASUS Zenfone Max. Deze telefoon heeft een batterijcapaciteit van 5000 mAh! De specs zijn niet super, maar krachtig genoeg voor wat browsen, Gmail, Outlook, Untappd, Twitter, Insightly, bankieren, MyShopi, Spritmonitor, Tapatalk, Youtube en Boom Beach. Verder hebben we hebben thuis ook 3 ASUS budget tablets en zijn hier zeer tevreden over. Dus de keuze was gemaakt. Ik twijfelde nog tussen de ZTE Blade V7 Lite en een LG model (model ondertussen al vergeten).

Ik heb het toestel sinds vrijdag in gebruik en merk weinig vertraging bij het openen van apps ook wanneer er reeds enkele in background draaien. ZenUI zorgt in de achtergrond ook dat ongebruikte apps opgekuisd worden. Gisteravond (maandag) moest de telefoon voor het eerst sinds vrijdag avond aan de lader, nochthans had ik nog 15% over. Heel intensief heb ik de telefoon niet gebruikt doorheen het weekend, maar toch genoeg waar andere smartphones al 2 ladingen zouden achter de rug hebben gehad.

Het scherm heeft voor mij een mooie en heldere weergave. Ook in het zonlicht is het nog voldoende leesbaar.

De bouwkwaliteit is, zoals we van ASUS gewoon zijn, super. De telefoon voelt stevig, er kraakt niets en een bendgate zal zich bij ASUS niet voordoen.

Geluid en gesprekkwaliteit is goed, de foto's zijn ook zeker ok voor een toestel van ¤ 200. De komende dagen zal ik nog enkele foto's nemen en toevoegen aan deze review.

Ik vind deze telefoon een echte aanrader. Het enige minpuntje is de hoeveelheid apps die ASUS mee installeert op deze telefoon, je kan er enkele deļnstalleren of uitschakelen en dan ben je er ook vanaf, maar een app als Instagram hoef ik echt niet standaard op een smartphone.

De android komt standaard met een Android 5.X versie, maar bij het opstarten, wordt je bijna onmiddelijk geprompt om naar Android 6.0.1 te updaten, welke een goeie zaak is volgens mij.

ZenUI is de schil die ASUS boven Android legt, ik ben voorstander van een kale Android, maar als ik moet kiezen tussen schillen bovenop Android, dan mag dit voor mij zeker de ZenUI van ASUS zijn.

Ben je net als ik en kan je geen budget dat gelijk staat aan het bnp van Zimbabwe geven aan een telefoon, dan kan je gaan voor deze, je zal het je niet beklagen. Wil je iets meer oempf, ga dan voor de ZTE Blade V7 Lite, deze heeft nog vingerafdrukscanner ook.

Heb je graag dat ik nog iets anders uitlicht in deze review, geef een seintje en ik doe het met plezier.

Heb jij ook een Asus Zenfone 2 Max (ZC550KL) Zwart?