WD Blue SATA 3 Gb/s, 500GB Review

ThinkPad 3 oktober 2009, laatste update op 3 oktober 2009, 1.146 views

WD Blue SATA 3 Gb/s, 500GB

Pluspunten

• Warmteproductie
  • Geluidsproductie

Minpunten

• Geen

Ik heb deze hardeschijf gekocht als OS schijf, er komt Vista 32bit op te staan.

Ik heb hem nog maar net, heb dus nog niet uitgebreid getest. Er staat nu ook nog niks op, heb hem even als 2e schijf in m'n server PC gehangen (draait Windows XP)

De schijf is zeer stil, en ook zeer snel.

De schijf is ook zeer goedkoop, en WD vind ik persoonlijk gewoon een topmerk. Niks op aan te merken.

Ik heb verder niet echt wat te vertellen over deze schijf, het is inpluggen en werken.

De meeste mensen zijn toch alleen maar geinteresseerd in:
Warmteproductie
Geluidsproductie
Benchmark screenshotjes

Die 3 dingen zijn bij deze schijf een DIKKE PRIMA :) kopen dus.
Er zijn ondertussen al grotere schijven (1TB, 1.5TB, 2TB) maar als je gewoon een simpel schijfje zoekt waar je je OS, programma's, spellen e.d. op wilt installeren is dit een prima schijf.

De schijf heeft 465,76GB bruikbare ruimte volgens diskmgmt.msc

Ik moet er wel bijvertellen dat de benchmark van onderstaand screenshot is gedaan terwijl de schijf nog helemaal leeg was (hij was in diskmgmt.msc nog niet geinitialiseerd, en er stonden dus ook nog geen partities op). Ik weet niet of dit wat uit maakt (lijkt me niet)

Heb jij ook een WD Blue SATA 3 Gb/s, 500GB?

Ehm wacht ff.. Als ik deze performance bekijk dan is deze schijf sneller dan de 300GB velociraptor? Lijkt me stug..

[Reactie gewijzigd door injectx op 15 januari 2010 10:25]

Hier nog een benchmark van iemand anders:

Ik heb verder geen gekke dingen gedaan om aan die waardes te komen dus zou niet weten waarom hij zo hoog scoort :P
Wacht maar tot je hem een paar maanden in gebruik hebt.
Ik heb vier van deze krengen gehad, en allemaal binnen een paar maanden kapot, de laatste zelfs binnen twee weken.
En ja, gewoon onder koele omstandigheden. De schijven werden niet heet, maakten geen raar geluid maar begonnen zomaar bad sectors te vertonen.

/wilde gewoon even mijn mening over deze schijf kwijt, zie het als een waarschuwing ;)

Verder wel een iet wat karige review, misschien wat uitbreiden als je hem een tijdje in gebruik hebt, als hij het tenminste nog doet tegen die tijd :+
Misschien toeval? Ik heb gebruik al 2-4 jaar 5 van deze schijven (3los, 2 in raid0) en heb nooit enig probleem gehad. :z
Goed om te horen, schijf werkt hier nogsteeds perfect (niet in m'n eigen PC, dus ik heb geen realtime informatie :P )