Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sony MDR-V55 (Rood, Zwart) Review

donsbolpower 16 september 2016, 222 views

Sony MDR-V55 (Rood, Zwart)

Goede koptelefoon voor weinig

Pluspunten

• goed geluid
  • ziet er goed uit
  • goedkoop

Minpunten

• bouwkwaliteit

na deze koptelefoon al bijna 2 jaar in het bezit te hebben dacht ik nu: laat ik eens een review schrijven, dus hierbij.

Geluidkwaliteit
Daar heb ik echt helemaal niks over te klagen. zowel de lage, midden en hoge tonen komen er goed uit. Uiteraard kan je merken dat deze koptelefoon geen studio-koptelefoon is maar daar is hij dan ook niet voor bedoeld. Voor de casual gebruiker, zoals ik dus, geeft deze koptelefoon een fenomenaal geluid.

Bouwkwaliteit en comfort
Hier heeft Sony toch echt een paar steken laten vallen. de hoofdband is super comfortabel en heeft een premium afwerking met een soort rubberachtige kous eromheen. de scharnieren daarintegen kraken van alle kanten. dit is opzich geen probleem als je rustig achter je pc/laptop zit maar bijvoorbeeld tijdens het fietsen is het niet ideaal.
Een ander nadeel de het ietwat ielige splitsing (zie foto), bij mij is deze een keer afgebroken en het ziet er ook niet heel erg sterk uit. Met een beetje secondelijm was dit echter zo weer opgelost en houdt hij het zo alweer meer dan een half jaar vol.

In het begin had ik wat last van een drukkend gevoel als ik de koptelefoon langere tijd op had. Dat ging gelukkig snel over nadat de koptelefoon versoepelde door het gebruik. Deze koptelefoon kan ik dan ook gerust de hele dag ophebben.

Let wel: het is echt een on-ear koptelefoon, dit heeft als nadeel dat deze absoluut niet geluidsisolerend is.

Een goed klinkende koptelefoon voor de casual gebruiker met een aantal (kleine) flaws.
het feit dat ik deze koptelefoon al meerdere jaren in het bezit heb en deze nogsteeds gebruik zegt al genoeg denk ik ;).

Heb jij ook een Sony MDR-V55 (Rood, Zwart)?