Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Jaybird X2 (Zwart) Review

Peetee66 15 september 2016, laatste update op 15 september 2016, 452 views

Jaybird X2 (Zwart)

Prima oordopjes die heerlijk zitten. Geluidskwaliteit is dik in orde (natuurlijke soundstage), ook de bass wanneer je de juiste dopjes plaats. Zie verder uitgebreide review.

Pluspunten

• Natuurlijke geluidskwaliteit
  • Zitten heerlijk
  • Goede bass mits goede pasvom
  • Bereik Bluetooth
  • Water resistent
  • Opbergdoosje
  • Bouwkwaliteit
  • Batterijduur

Minpunten

• Duur
  • Bediening op kabel te hoog
  • Mogelijkheid om bekabeld aan te sluiten
  • Aanpassen geluid (X3)

Wanneer de juiste meegeleverde dopjes worden gebruikt en daardoor goed afsluiten, is de geluidskwaliteit goed tot zeer goed ook de bass (natuurlijk in alle frequenties). Ook zitten ze dan zeer aangenaam, zelfs bij langdurig gebruik(vliegtuig). Ik heb deze oortjes voornamelijk gekocht voor vakanties (vliegen en bij het zwembad) en voor op mijn werk waarbij ze meteen als geluidsbescherming dienen.
Water resistentie heb ik niet getest.
De verbinding met Bluetooth is zeer goed, zelfs in het vliegtuig kon ik muziek blijven luisteren tot op het toilet (10 tot 15 M) en de telefoon lag nog bij mijn stoel.
Controls aan de kabel vind ik iets te hoog zitten, je trekt al gauw het oortje los.
Gebruik de oortjes wel zonder de bijgeleverde "vleugels". De kabel is zeer degelijk maar maakt iets geluid bij aanraking.
Batterijduur prima en komt overeen met de 8 uur, ook bij hoge volumes (6 tot 8 uur).
Had wel graag de mogelijkheid gehad om bekabeld aan te sluiten, voornamelijk voor films te kijken in het vliegtuig vanwege de heerlijke pasvorm.
Heb ook oortjes van Beats (Tour HP), maar die kan ik niet langer dan 1 tot 2 uur inhouden vanwege pijn aan mijn oren. Bass van deze zijn wel sterker maar midden en hoog komen niet in de buurt van de Jaybird X2. Dynamiek is veel beter.
Had het liefst de X3's gekocht vanwege de mogelijkheid om geluid aan te passen, maar kon niet wachten tot ze leverbaar zijn. Met de geluid voorkeuren in mijn iPhone kom je ook een eind.
Volume van de Jaybird X2 kon nog wat meer maar vervormen wel niet op het hoogste niveau.
Bediening is prima en laden gaat ook gemakkelijk.

Algemene bouwkwaliteit is uitstekend en de oortjes zijn lekker licht.

Heerlijk om zonder kabel muziek te luisteren en je telefoon gewoon in je broekzak te houden of op bureau te laten liggen.

Heb jij ook een Jaybird X2 (Zwart)?