Mpow Seashell Bluetooth Sports Headphones (Groen) Review

bilgy_no1 15 september 2016, 261 views

Mpow Seashell Bluetooth Sports Headphones (Groen)

OK earphones, geen gehannes met kabels naar je telefoon meer. Wel enkele minpunten.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit OK
  • Waterdicht voor weer en wind
  • Blijft goed in mijn oren zitten

Minpunten

• Batterijduur beperkt
  • Irritante waarschuwingen 'Battery Low'
  • Koppelen als je twee apparaten in de buurt hebt (bijv. laptop en smartphone)
  • NB GEEN NOISE CANCELLING

Ik zocht een draadloze in-ear koptelefoon voor op het werk, met active noise cancelling. Via Tweakers Pricewatch kwam ik op deze uit voor enkele tientjes bij Ali E. inclusief bezorging.

Na ontvangst kwam ik er als eerste achter dat er geen active noise cancelling in zit. Dat stond helaas fout in de specificaties op Tweakers. Het product heeft wel CVC6.0 Noise reduction, maar dat is een softwarematige onderdrukking van ruis wanneer je het als oortje voor een telefoongesprek gebruikt. Bij afspelen van muziek heb je er niets aan.

Het alternatief was een Sennheiser product met een aanzienlijk verschil in prijs. Ik kan het missen van deze feature dus niet heel hard aanrekenen, maar als ik dit had geweten had ik keuze gehad uit veel meer producten inclusief van gerenommeerde producenten.

De bouwkwaliteit en comfort zijn prima. De headphones zijn waterdicht, dus ook buiten in de regen te gebruiken. Wat ik heel prettig vind is dat ze stevig in mijn oren zitten. Gewone oortjes vallen er bij mij altijd snel uit, maar deze niet.

Geluidskwaliteit vind ik lastig beoordelen. Ik ben totaal geen audiofiel. Ik heb in ieder geval niet de indruk dat deze headphones ernstige steken laten vallen.

De batterijduur is ongeveer 6-7 uur volgens de specificaties en dat haal ik ook wel. Wat wel vervelend is zijn de meldingen wanneer de batterij bijna leeg is. Ongeveer om de minuut een waarschuwing is echt teveel van het goede als hij het daarna nog wel een kwartier doet.

Tot slot een kleine irritatie: ik heb de headphones gekoppeld aan zowel mijn telefoon als mijn laptop. Vaak pakt ie eerst mijn telefoon, ook als ik juist via de laptop wil luisteren op kantoor. Dan moet ik op de telefoon eerst de Bluetooth uitzetten, dan de headphones koppelen aan de laptop, en tot slot weer de Bluetooth aanzetten op mijn telefoon voor de smartwatch en auto koppeling.

Kortom, product werkt OK met kleine nadelen en gezien de lage prijs kun je er ook geen buil aan vallen. Zelf had ik misschien toch liever mijn geld uitgegeven aan een Sennheiser met active noise cancelling.

Heb jij ook een Mpow Seashell Bluetooth Sports Headphones (Groen)?

Ik zal even kijken naar wat foto's, maar het leek me niet heel veel toe te voegen. Ik zie dat ik ook wat correcties moet maken (Bose ipv Sennheiser als enige die in ear, bluetooth headphones met active noise cancelling heeft).
Waarschijnlijk wel noise cancelling, maar dan passive, niet active. Dat betekent dus gewoon goed afgesloten waardoor je minder omgevingsgeluid hoort.
Daar adverteren ze niet mee. Het zijn van die dopjes die je in je oor duwt en daarmee sluiten ze iets af. Om dit 'passive noise cancelling' te noemen vind ik wel ver gaan.
Dat gaat ook te ver, maar ik heb het zelf ook vaak genoeg meegemaakt! Ze zijn heel vies in het adverteren.
Ze adverteren wel met CVC 6.0 Noise reduction, wat de indruk wekt van noise cancellation. Dit is echter een softwarematige ruisvermindering voor telefoongesprekken door de headset.
Dat vind ik toch gek als dit klopt. Als dat het geval is, zou ik er werk van maken, even contact opnemen met de fabrikant dus.

Ik heb zelf in de Verenigde staten wel eens meegemaakt dat ze me inderdaad een paar oordopjes onder de noemer noise cancellation probeerde te verkopen, maar na een beetje aandringen kwamen we erachter dat dit dus 'passive' was, gewoon goed afgesloten. Dacht dat dit bij jou nu ook het geval was.