Polar A360 - Large Zilver (Zwart) Review

Leylander 12 september 2016, laatste update op 12 september 2016, 946 views

Polar A360 - Large Zilver (Zwart)

De A360 is een vrij compacte activity tracker die niet storend is om de pols. Hij registreert je bewegingen en zet je aan tot bewegen wanneer je te lang stil zit. Tevens bevat hij activiteitsprofielen en trainingen die je kan activeren.

Pluspunten

• Aangenaam rond de pols
  • Kort en bondige info op het scherm
  • Makkelijke bediening
  • Synchroniseren met je smartphone
  • Smart notifications (bericht ontvangen, verkeersinfo, ...)

Minpunten

• voorlopig geen ontdekt

De A360 is een handige gadget voor wie graag nagaat of hij/zij voldoende beweegt en voor diegene die graag data verzamelt over zijn/haar prestaties.

Dit kan gaan over alle sporten (lopen, zwemmen, fietsen, voetbal, ...)
Ik probeer hier een aantal punten te bespreken:

Het kleurenscherm bevat info info over hartslag, hartslag in zones, duur, gelopen afstand, gemiddelde snelheid enz.

Op de tracker kan je op voorhand aanduiden welke activiteit je wil starten en aan de hand daarvan gaat de tracker gegevens bijhouden. Dit wordt nadien toegevoegd aan de samenvatting van de dag.

Bij het in gebruik nemen van de tracker kan je je activiteitsprofiel selecteren. (Zittend werk, lang rechtstaan, hevige arbeid enz)

Aan de hand daarvan krijg je doelen per dag opgesteld. Voor mij is dit bv zittend werk. De tracker geeft je een doelstelling van 55min joggen, wat minder wordt naarmate je meer wandelt. Je stappen , aantal km en verbrande kCal worden geteld en opgeslaan. Je kan ten allen tijde een samenvatting op de tracker opvragen om je vooruitgang na te kijken.
Daar zie je dan ook elke activiteit die je hebt gestart die dag en de resultaten ervan.

Indien je te lang stil zit, krijg je een melding om je aan te zetten tot bewegen. Dit gebeurd met een trilsignaal en een bericht op het scherm.

De Polar app op je smartphone geeft je de mogelijkheid om je tracker te synchroniseren en zo een overzicht te geven van elke dag. Zo zie je ook een tabel van elke dag waarin weergegeven wordt of je je doel bereikt hebt en hoeveel je bewogen hebt die dag.

Een extra dat je hebt indien je via bluetooth verbinding maakt met je smartphone, is smart notifications. Je krijgt een trilsignaal en bericht op het scherm indien je een bericht krijgt (sms, mail, Facebook, ...)

Indien je GPS op staat, krijg je ook bv verkeersmeldingen via google maps. Deze mogelijkheden zorgen er wel voor dat de batterij van je smartphone snel leegloopt.
Dit is dus puur een extraatje die geen meerwaarde geeft indien je dit puur voor de beweging gebruikt.

De hartslag wordt automatisch gemeten wanneer je een activiteit start. Hier is geen extra meter voor nodig vermits de sensor op de tracker zit. Je kan ook afzonderlijk je hartslag meten indien je dit wenst. Daar is een extra menu optie voor voorzien.

Als extra kan je de tracker ook gebruiken om je slaappatroon te bekijken. Ik vind persoonlijk deze mogelijkheid vrij beknopt. Het maakt een onderscheid tussen goede slaap en rusteloze slaap.

Een goede slaap wil zeggen dat je stil ligt. Het reageert hier op polsbewegingen.
Rusteloze slaap wil zeggen dat je bewogen hebt tijdens je slaap. (draaien, keren, woelen)

Dit is mijns inziens niet noodzakelijk rusteloos. Mensen die van nature veel bewegen in hun slaap slapen niet per sÚ slechter.

Het registreert ook de duur van je slaap, als is dit ook met een korrel zout te nemen. Het begint pas te tellen wanneer je al een tijdje niet bewogen hebt en dan vooral enkel vanaf een bepaald uur. Als je overdag slaapt zal je een melding krijgen dat je te lang stil zit.

Deze info kan je ook enkel op je smartphone zien, niet op je tracker zelf.

Al bij al is het een leuke toevoeging aan je dagelijkse leven. Je weet of je genoeg beweegt en of je conditie op een goed niveau zit. De mogelijkheid om je slaap te meten is leuk, maar niet echt een meerwaarde door de beknopte kijk hierop.

Heb jij ook een Polar A360 - Large Zilver (Zwart)?

Syncroniseerd deze watch je activiteiten, hr, snelheid etc met gps co÷rdinaten?
Neen er zit geen GPS locatie in de tracker. Er is wel een sportapp van Polar die de GPS locatie via je gsm opneemt, maar dit staat denk ik los van de activiteiten op de tracker.

Ik heb dit zelf nog niet getest.
Het zou mooi zijn als die app gegevens met elkaar combineert.
Dat moet ik zelf nog bekijken. Ik denk ergens gelezen te hebben dat dit vooral bij een type hoger het geval is.
Er staat dikte en breedte, wat is de langste zijde, hoeveel centimeters?
Mooie review! Alleen heb ik een vraag, misschien heb ik hier overheen gelezen hoor, maar verbind dit apparaat ook met fitness apparatuur zoals een loopband of crosstrainer om de (accurate)hartslag door te geven.

Wat ik op internet kan vinden is dat alleen polar apparaten dit kunnen.
Ik heb dit nog nooit geprobeerd. De BT werkt vooral om notificaties van he gsm weer te geven of om te synchroniseren met de polar app.

Of die kan communiceren met fitness toestellen om de hartslag real time weer te geven weet ik niet.