Dell Studio 15 (N0453504) Review

Rido 30 september 2009, laatste update op 30 september 2009, 508 views

Dell Studio 15 (N0453504)

Pluspunten

• Goede prestaties, Zeer helder beeld, Goed geluid

Minpunten

• Grafische kaart is niet heel snel met games

Ik heb deze laptop een paar maanden geleden aangeschaft en ik ben er zeer over te spreken.
Het is een redelijk lichte laptop, maar hij heeft zeer goede prestaties. De enigste iets mindere prestatie is dat het beeld af en toe even hapert in een snelle game, maar dit zal aan de videokaart liggen. De laptop is dus niet echt gemaakt om games te spelen, maar het kan wel.
Zelf heb ik de laptop met een extra hoge resolutie (Full HD 1920x1080 pixels) genomen, de beeldkwaliteit is dan ook echt verbluffend mooi.

Met de accu kan je ongeveer 3 uur doen met de energie verbruik op gebalanceerd. Dit is dus aardig wat voor een normale laptop.

Verder heb de laptop gekocht met Vista Ultimate 32bit, en afgelopen week heb ik er Windows 7 64bit opgezet en dit werkt echt super. De laptop start heel snel op, maar is ook in CPU snelheid zeer snel.

De touchpad van de Dell Studio 15 is echt een super touchpad in vergelijking met sommige andere touchpads van andere merken. De touchpad van de Dell Studio 15 reageert zeer goed op bewegingen en er zitten ook handige functies ingebouwd (inzoomen met 2 vingers, makkelijk scrollen, enzovoort).

Een ander minpuntje vindt ik de werking van de F toetsen, deze staan standaard op de extra functies die je ermee kan doen, dus bijvoorbeeld geluid harder/zachter. En als je een F toets normaal wilt gebruiken moet je de Fn toets erbij gebruiken. Als je bijvoorbeeld een venster wilt sluiten moet je Ctrl+Fn+F4 doen.

Kortom, het is een zeer goede laptop om op te werken en gamen zou kunnen, maar het werkt niet super.

• Intel Core 2 Duo T9400(2.53GHz,1066MHz,6MB)
  • 15.6in Widescreen Full High Definition (1920X1080) WLED with TrueLife
  • 4096MB (2x2048) 800MHz DDR2 Dual Channel
  • 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
  • 320GB HDD Serial ATA (7200RPM)
  • 8X DVD+/-RW Drive including software
  • Primary 6 cell 56W/HR LI-ION 1 S
  • Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2)
  • Windows 7

Heb jij ook een Dell Studio 15 (N0453504)?

Kun je je review misschien aanvullen met de specs van het apparaat?

En kun je wat vertellen over dingen als accuduur etc? Dat is altijd wel leuk om te weten bij notebooks.
Deze review is wel erg klein. Misschien even aanvullen met foto's, uitgebreide specificaties, de laptop puntsgewijs uitlichten, misschien een benchmark uitvoeren en even je zinstructuur aanpassen.
Kijk eens in de bios. Daar kun je instellen hoe je de F-toetsen wilt gebruiken.
Ik heb even foto en specificaties toegevoegd.
Ook staat de accuduur erbij.