Specificaties 16x Ethernet 1Gbps met PoE+ - Bekijk alle specificaties

Ubiquiti UniFi Switch US-16-150W Review

HugoTilburg 10 september 2016, laatste update op 24 mei 2017, 1.701 views

Ubiquiti UniFi Switch US-16-150W

Perfecte switch welke zich thuis voelt in huis, maar ook op kantoor of klein bedrijfje.

Pluspunten

• POE
  • stil
  • alleskunner
  • IEEE 802.3af (PoE), IEEE 802.3at (PoE+)
  • uplink SFP

Minpunten

• geen

Features Score: 5
Als je een semi professioneel netwerk wil aan leggen en je wil er daarna geen omkijken meer naar hebben is dit de switch welke het mogelijk maakt

De POE mogelijkheid stuur hier de 2 X Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)
aan dus de los bijgeleverde ethernet power adapters heb ik ook niet meer nodig.

Zo ook voorziet deze switch de UNIFI cloud key van spanning dus ook daarvan heb ik de USB power adapter opgeruimd.

Voor de verdere rest ben ik nog aan het kijken wat je er nog allemaal meer mee kan doen, maar zoals ik het gezien het zijn de mogelijkheden legio.

Ook de UNIFI cloudkey waarmee je je netwerk kan besturen/beheren, en je netwerkapparatuur kan besturen en beheren werkt geweldig goed en ik vind de webinterface helemaal geweldig waarmee dit allemaal mogelijk is.

werkelijk hele goede spullen en als je er niet uit komt kan je gebruik maken van de chat functie in de webinterface en je wordt DIRECT goed geholpen, ook kan je mailen, en ook dan heb je vrijwel direct een juist antwoord waarmee je geholpen bent.

Prima service en mooie spullen!

Heb jij ook een Ubiquiti UniFi Switch US-16-150W?

Ik ben van plan identiek dezelfde setup te gaan gebruiken in onze nieuw huis (verhuizen in maart).

Werkt alles ondertussen nog goed? :)
Hey Jan, het werkt nog steeds uitstekend en ik ben er bijzonder over te spreken, werkt nog steeds geweldig goed, en lekker snel.

Iets duurder in de aanschaf, maar je hebt verder geen gezeik meer in je netwerk.
Ook de nieuwe FW die iedere keer weer uit komt is gewoon goed.

krijg je geen spijt van!!!

suc6 ermee en ik hoor het wel van je als je ook deze HW hebt en hoe dit bevalt.

groeten,
Hugo.
Ook ik ga verhuizen begin volgend jaar. Ik zat te kijken naar de AP van ubiquiti daar hoort natuurlijk een poe switch bij. Mijn vraag is waarom je ook de router er bij hebt? Werkt het niet goed met bijvoorbeeld de Fritzbox 7490 die je bij xs4all krijgt?
Groeten,
Mike
Hoi Mike, waarom ik voor deze switch heb gekozen is omdat ik niet allen een AP van Ubiquiti hoef aan te sluiten, maar nog meer netwerk apparatuur.

Als je alleen 1 AP van Ubiquiti wil aansluiten zit hier altijd een POE-injector bij en heb je geen POE switch nodig, maar als je er toch 1tje zou kopen zou ik een POE switch aanschaffen, dan kan je alle POE-injectors achterwegen laten.

Wat en hoe in combinatie met een Fritzbox 7490.... Sorry kan hier je niet mee helpen, ik heb hier geen ervaring mee.
Maar ik neem aan dat dat ook wel zou moeten werken.

Groeten,
Hugo.
even zo een vraag, moet ik die SFP sloten perse gebruiken voor uplink internet?
Ofwel kan ik mijn KPN router gewoon in 1 van die 16 RJ45 poorten stoppen om alle andere apparaten van internet te voorzien welke zijn aangesloten op de RJ45 poorten?

Ik ben erg benieuwd naar hoe u het heeft aangesloten, ik wil dit gaan gebruiken i.c.m. 2 ubiquiti PRO accespoints.
Daarnaast heb ik nog 12 LAN kabels die ik moet voorzien van internet/netwerk.
Hoi Mark,

Die 2 SFP sloten heb ik in mijn config ook niet gebruikt, je kan het gewoon af met een alleen LAN config je hoeft niet persee te werken met fiber.
2 X een PRO... helemaal goed heb ik hier ook.

Zie hier mijn config

linkje

Als je nog vragen hebt of wat meer wil weten hoor ik het wel, en veel suc6 met je netwerk....
krijg je geen spijt van.
Hey Hugo, heel erg bedankt voor je reactie, ik ben er nu helemaal over uit :)
Als alles goed is zou de switch de poort waarop de KPN router (of de USG als je die ertussen zou plaatsen) moeten herkennen en zou die automatisch gemarkeerd moeten worden als zijnde "uplink".
Jazeker dat doet ie wel, hij doet hem niet als yuplink markeren hoor, je kan aan iedere poort een label hangen in de config, en zo kan je dan die specifieke poort markeren als uplink.

Hoop dat het duidelijk is voor je, anders hoor ik het graag.

grtz Hugo.
Ik kan een port labelen, maar niet specifiek taggen als uplink. Vreemd...
Alles werkte meteen zoals ik hoopte (dacht meld dit nog even).
Moest alleen even de switch opnemen in de controller en alles werkte.
In het begin maakte de koeling herrie maar na een paar minuten is die stil en heb hem sindsdien ook nooit meer gehoord.
Ik moet wel toegeven, wat een verademing deze hardware. O-)

Weten jullie of er nu wel of geen controller software op deze switch draait?
Ik had ergens gelezen, van wel maar dat is volgens mij een fout, of ik mis iets..

Er stond het volgende op deze website http://www.icttipsandtric...wifi-apparatuur-synology/
"Manier 1, de in-huis oplossing met een hardwarematige Unifi controller :
De Unifi PoE switch welke je integreert in je netwerk bevat reeds de Controller software."
Kijk fijn te lezen dat het je ook bevalt en precies doet wat je ervan verwacht.

De controller SW kan je via een PC doen (24/7 aan laten staan)
Of je kan een Ubiquiti Cloud Key aanschaffen, daar staat en draait de controller SW op.
Dus draait niet op de switch zelf, je kan met de controller SW welke je op een laptop even installeert wel je hele netwerk instellen zoals je wil en dat werkt ook, maar als je die laptop dan uit zet dan heb je geen controle meer, maar de settings welke je hebt ingesteld blijven op de switch aanwezig net zo lang tot je deze wederom met de controller SW aan past.