Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop EX 110 Review

N1ckk 29 september 2009, laatste update op 29 september 2009, 752 views

Logitech Cordless Desktop EX 110

Pluspunten

• Heerlijke toetsen
  • Voelt zeer degelijk aan

Minpunten

• Zwakke receiver
  • Muis vind ik persoonlijk van mindere kwaliteit dan het toetsenbord
  • Toetsenbord draait op AAA batterijen

Ik heb deze set niet voor mezelf in gebruik, maar mijn moeder. Aangezien zij een groot bureau heeft wilde ik een draadloze set voor haar kopen. En omdat deze slechts 30 euro was bij de Kijkshop vond ik dat wel de moeite waard omdat ik eigenlijk nog nooit een slechte ervaring heb gehad met Logitech en omdat de tijd rijp was om het zo maar te zeggen.

Het zit allemaal in een mooie doos en die bevat:
• Het toetsenbord
• De muis
• De receiver
• Software CD
• Boekje en de bekende Logitech flyers
• Omzetstukje voor het toetsenbord van USB naar PS2
• 2x AA Duracell batterijen, 2x AAA Duracall batterijen

Het eerste wat mij opviel aan de set was dat de receiver 2 uitgaande kabels had. Een PS2 kabel voor de muis en een USB kabel voor het toetsenbord. Beetje onlogisch, maar verder werkt de 800DPI optische muis prima. Mijn probleem was (en waarom ik eigenlijk deze review schrijf) was dat ik de receiver op de monitor (CRT) had gezet en daardoor deed het toetsenbord met name het héél slecht. Er staat ook in gebruikershandleiding dat er max 20 cm tussen mag zitten en dat onderscheidt dit toetsenbord zich toch van de duurdere Logitech toetsenborden die gewoon met een veel krachtiger signaal werken. Daar is de prijs ook naar uiteraard. Nadat ik de receiver op het bureau had gezet heb ik absoluut geen oneffenheden meer ondervonden.

Het toetsenbord heeft prima 'soft-touch' toetsen en klikken lekker in, de muis is niet echt mijn smaak (veels te basic) maar ik ben ook de Logitech G5 gewend en nu de G9. De multimedia toetsen op het toetsenbord zijn prima en niet te overdreven, je hebt puur toetsen voor je; muziek, geluid, rekenmachine hotkey, E-Mail hotkey, browser hotkey en in je browser hotkeys voor stop en back.

Wat ik opmerkelijk vond was dat het toetsenbord op 2x AAA werkt en de muis op 2x AA. Er is plek zat in het toetsenbord van AA batterijen en het zou goedkoper zijn om te vervangen en ook krachtiger qua vermogen volgens mij. Al weet ik niet hoelang het toetsenbord meegaat op de AAA batterijen, daarvoor heb ik de set nog niet lang genoeg. Nu werk ik zelf met oplaadbare batterijen en heb daar dus eigenlijk niet tot weinig last van.

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop EX 110?

Vrij goed setje, zo'n beetje alle pc's op m'n stage zijn er mee uitgerust.
Enige probleem is dat de verbinding af en toe wegvalt en dat het re-syncen niet altijd over rozen gaat. Maar dat toetsenbord tikt zo lekker weg:P
Ik heb het setje ook. Als goedkoop multimediasetje is die erg fijn. Alleen jammer inderaad van de receiver. Met 20 cm afstand doe je vooral het draadloze gedeelte van het toetsenbord teniet.
Verder is het niet onlogisch dat er zowel USB als PS2 bij zit. USB is voldoende, echter wil je liever je ps2 sloten gebruiken dan kan je een bijgeleverd koppelstukje van usb naar ps2 gebruiken om daar mee muis en toetsenbord aan te sluiten.
Zal bijna niet worden gebruikt, maar is zeker niet onlogisch
Ik gebruik zelf ook dit setje zowel thuis als op het werk. Bevalt prima, alleen het stroomverbruik van de muis is vrij hoog. De batterijen daarvan moeten vrij regelmatig vervangen/opgeladen worden. En het toetsenbord met de AAA batterijen gaat juist heel lang mee. Al met al een uitstekende prijs/prestatie.
Ik heb deze set ook thuus ik ben er erg tevreden mee als het werkt. Want het is nu al de tweede keer sinds anderhalf jaar dat me ontvanger kapot is.
Het goede plus punt van deze set vind ik dat het toetsenbord veel verschillende knoppen heeft waaronder media knoppen. De grootste reden waarom ik hem gekocht heb.
Een minpunt wat toch wel genoemd mag worden is dat de ontvanger niet stabiel staat. En dat er niet echt nagedacht is over de vorm van de ontvanger want de ontvanger glijdt zo weg op mijn bureau.
Mag nu alleen terug naar de winkel om te kijken of het aan mij licht of dat de ontvanger weer kapot is.

De reden dat er 2 aansluitingen op de ontvanger zitten is dat je of PS/2 wilt gebruiken en dan gebruik je 1 voor je toetsenbord en 1 voor je muis of je gebruikt 1 USB aansluiting waarbij de muis en het toetsenbord aangesloten zitten op de USB.

[Reactie gewijzigd door Joostk op 29 september 2009 12:04]

Ook ik vond het irritant dat er geen afbeeldingen waren.
Afbeeldingen:
De grootste reden waarom Logitech bij deze set heeft gekozen voor AA batterijen in je muis is omdat deze altijd het snelst leeg is.
Echter, het toetsenbord kan zo 8 maanden mee op 2x AAA.
Heb zelf voor mijn vader en moeder zo'n setje, en ze zijn er allebei heel blij mee.

Zelf vind ik het minder, houd liever van laptoptoetsen, maar veel succes ermee (voor je moeder dan ;)) en hopelijk werkt hij net zo lekker als bij mijn ouders.

2 sterren voor deze review trouwens. Enige minpuntje zijn echt de foto's...
interessant setje, heb je ook foto's?
Google it zal ik maar zeggen
Zou toch wel graag foto's zien.

daarvoor is het een review. kan iedereen zien wat je bedoelt..!
Nee dat kan ik alleen maar beamen, de rare vorm van de receiver.
Ik heb toch maar foto's toegevoegd dan ;), voor de compleetheid.