SMS audio In-Ear Wireless Sport (Blauw, Zwart) Review

carbonspeed 5 september 2016, laatste update op 24 januari 2017, 641 views

SMS audio In-Ear Wireless Sport (Blauw, Zwart)

Deze oortjes moesten mij gaan bijstaan tijdens het hardlopen/wielrennen. Zijn de oortjes bevallen tijdens het hardlopen? Ja en nee, waarom kan je lezen in mijn uitgebreide review, maar ik kan wel zeggen ze dat ze geen 80 of zelfs 150 euro waard zijn.

Pluspunten

• Mooie doos

Minpunten

• Uiterlijk
  • Gebruikersgemak

Waarom deze oortjes?

Ik heb deze oortjes spontaan in de uitverkoop gekocht. Zomaar voor het hardlopen, leek me wel handig. Ik heb al een goede set normale oortjes en een blue-tooth koptelefoon. De meerwaarde van deze oortjes ten opzichte van mijn andere oortjes is dat er een bedieningspaneeltje opzit en dat ze wireless zijn. Met de koptelefoon had ik soms last van zwetende oren in de zomer, dus vandaar deze keuze.

Premium oortjes uitpakken

Dat we hier spreken over een setje premium oortjes moet worden gezegd. De verpakking is zeer professioneel en ook de accessorizes zijn netjes verpakt. Je krijgt er drie maten oortjes bij en drie maten oorgrijpers (zoals ik ze maar even noem) in een mooi zakje. Na het uitpakken van de verpakking ben je gegarandeerd enthousiast, persoonlijk kon ik niet wachten de oortjes te proberen. Overigens is het wel grappig dat 50 cent zich heeft verbonden aan deze oortjes, hij is ook groot in het doosje terug te vinden. Zonder dat hij de oortjes in heeft op de foto :Phttps://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1BHBF3yfsfHV2CC.png
(de oorgrijpers)

Geluid/Bluetooth

Het geluid van de oortjes is goed te noemen, maar niet uitstekend. Ik heb niet super veel verstand van audio maar mijn PC koptelefoon is beter. De bas is niet super, maar het geluid is over het algemeen behoorlijk helder. Loop echter niet te ver weg van je telefoon, want dan valt het geluid al snel weg. In de oortjes is natuurlijk ook niet veel ruimte voor blue-tooth power aanwezig, er zit al zoveel techniek in zo'n klein apparaatje. Overigens was verbinding maken met deze oortjes extreem lastig. Ik heb het uiteindelijk wel 100 keer moeten doen voor het lukte, waarna het ineens werkte. Het zal wel aan mij hebben gelegen, de handleiding kon mij ook geen uitkomst bieden en was onvolledig.

Design:

Letterlijk op alle fronten zit het design van dit product niet goed in elkaar.
Oortjes zijn veel te lomp
Zoals ik al eerder zij, zit er veel techniek in een klein apparaatje. Maar dat betekent niet dat de oortjes klein zijn in vergelijking met normale oortjes, sterker nog ze zijn erg groot. Ze steken erg ver uit je oor, niet normaal ver. Je ziet er gewoon uit als een loser met die dingen in.
Stug koord dat je nergens kwijt kunt
Daarnaast is er nog het koord dat om je nek hangt als een soort ketting. Je kan er ook voor kiezen om hem achter je nek langs te laten lopen. Echter is het koord behoorlijk stug en ziet dat er ook een beetje awkward uit. Mijn keuze viel toch maar op achter langs omdat, dat er iets normaler uitziet dan bluetooth oortjes die je half weg moet stoppen in een T-shirt. Probleem: op het koord zit een volumeknop waarmee je ook naar een volgend nummer kan gaan. Het nadeel van deze knop is echter dat hij niet in het zicht hangt en het dus altijd even zoeken is.
Nummers skippen onmogelijk
Negen van de 10 keer dat ik probeerde mijn volume te wijzigen, gooide ik het oortje er per ongeluk uit. Wat deze functie dus eigenlijk compleet onbruikbaar maakt. Hoe kan dit hoor ik je denken? Ze zaten toch zo stevig? Dat klopt maar probeer maar eens een klein paneeltje te gebruiken dat achter je nek hangt, terwijl je aan het bewegen bent. Aka onmogelijk.
Oortjes indoen een hel
]
Als de oortjes eenmaal inzitten dan blijven ze vaak wel zitten. Maar als een oortje uitvalt door bijvoorbeeld: het wisselen van een nummer, iemand die wat zegt of een kriebelend oor, dan is het tergstoppen een hel. Dit komt door het ontwerp van dit product. De oorgrijpers, de blauwe sprieten op de foto zijn nu eenmaal gemaakt om moeilijk in en uit te gaan. Even de uurtjes in en uit doen is er niet bij. En eigenlijk is dat toch wel verdomt makkelijke functie.
Comfort de oorgrijpers
Je kan de oorgrijpers vervangen door één andere maat, afhankelijk van de grote van je oor. Standaard krijg je er namelijk drie versies bij. Het vervangen werkt op zich wel aardig. Jammer is dan weer dat de rubbertjes plus de oorgrijpers niet echt lekker zitten en tevens bijna de zelfde maat hebben. Ik heb de oorgrijpers getest door ze allemaal te proberen. Er was bijna geen verschil in grote en draagcomfort. Om nog maar niet te spreken over hoe zwaar deze oortjes zijn. Op de foto lijkt het een klein apparaat, maar dat is het zeker niet.
Comfort de rubbertjes
Dan zijn er nog de oorrubbers, die eigenlijk ook niet echt van een hoge kwaliteit waren. Normaliter pas ik alleen de kleinste variant, nu paste ik alle drie. Het was tevens moeilijk het verschil tussen de medium en de kleine rubbertjes te zien, ik dacht eerst dat ik twee setjes medium had gekregen. Na ze onder de microscoop te hebben gelegd bleken de kleine toch iets kleiner dan de medium variant.

Conclusie:

Ik kocht premium oortjes van bijna honderdvijftig euro waarbij ik een uitmuntende audio ervaring verwachtte. Ik kreeg oortjes die redelijk klonken, soms haperde en continu tijdens het hardlopen uitvielen als ik het volume wilde aanpassen. Daarnaast is er nog 50 cent, die letterlijk voor niets goed is anders dan de marketing van dit product.

Heb jij ook een SMS audio In-Ear Wireless Sport (Blauw, Zwart)?

Sluit me bij je aan wat een k** oordopjes!
wel leuke nuchtere review van de koptelefoon.

weet dat het alweer een tijdje geleden is dat je de review had gemaakt.Maar moet toch even zeggen dat mocht je ooit nog op zoek zijn naar een Bluetooth koptelefoon dan kan ik deze dacom Chinese Bluetooth koptelefoon (https://nl.aliexpress.com...cb-40ce-b524-b924c246f1d0) van harte aanbevelen.

Ik gebruik hem zelf alweer 2 jaar en heeft me nog nooit in de steek gelaten met hardrennen buiten(zelf in een kleine regenbui).Een ander voordeel is dat het praktisch 1/5 kost van wat ze hier ervoor durven vragen. Weet alleen niet hoe modegevoelig het is daar ben ik helaas niet zo in thuis :D

echt high end Bluetooth koptelefoons van 100 euro geloof ik ook niet zo in en heb ik persoonlijk ook niet nodig voor hardlopen buiten.voor de pc heb ik dan weer wel een goede koptelefoon akg k701.