Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 40 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z333 Review

mvdam 5 september 2016, 627 views

Logitech Z333

Heerlijk speakersetje voor een prima prijs.

Pluspunten

• No-Nonsense ontwerp
  • Geluidskwaliteit
  • Goedkoop

Minpunten

• Stroomkabel niet los te koppelen
  • Control pod niet los te koppelen
  • Subwoofercontrols achterop Sub

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5

Voor mijn werkplek was ik op zoek naar een prettig setje speakers, niet te duur, waarmee ik gedurende de dag een lekker muziekje kan draaien. Ik zit aanzienlijke hoeveelheden alleen op mijn werkplek, dus er zijn ook genoeg momenten dat er niemand last heeft van mijn herrie

Featureset

Tja, wat moet je hier nu over schrijven? Het zijn speakers, ze maken geluid. Gezien de prijsklasse is het het beste denk ik om van de overige features niet teveel te verwachten. Input geschiedt via een vaste 3,5mm Jack kabel of 2x tulp in. Op de control pod kun je een koptelefoon aansluiten.

Met de Control Pod kun je de set aan en uit zetten, en het volume regelen. Volgens mij heb je dan de features een heel eind gehad.

Van mij 4 sterren, omdat de regeling voor het subwooferniveau achterop de sub zit en niet op de Control Pod.

Bouwkwaliteit en afwerking

Wederom niks te klagen, zeker niet voor de prijsklasse! (¤49,- in mijn geval). Speakers lijken degelijk en voelen goed aan. Zelfde geldt voor de subwoofer. De volumeknop op de control pod kan iets wiebelen, maar is met een klein beetje druk op het midden gemakkelijk vaster te duwen. Geeft een iets stroever volumeregelresultaat, maar, geen wiebeltjes meer.

Het groene ledje voorop de pod hadden ze van mij weg mogen laten, maar spreekt mijn eind-1990-gevoel erg aan.

Vormgeving

Hier ga ik even een beetje afwijken van wat ik vermoed dat er in dit kopje hoort te staan en ook even praten over wat je in de doos krijgt. Lang verhaal kort: Enkel de speakers.

De doos

Instructies op de doos

Uit de doos.

Zoals het een budget-speakersetje betaamt krijg je waar je voor betaalt. Enkel de speakers, geen extra kabeltjes, frutseltjes, collectibles enzovoort. Laat ik nu net een mens zijn dat dat prettig vindt.

De front-speakers zijn ten opzichte van wat je gemiddeld ziet staan op een bureau heerlijk net iets groter. Dit komt de geluidskwaliteit ten goede.

Geluidskwaliteit

In 1 woord, uitstekend. Zeker gezien de prijsklasse. Verwacht er geen wonderen van, maar meer dan voldoende om een klein feestje op kantoor te geven. Er is niet overdreven veel bass aanwezig, ook niet met de sub helemaal open gedraaid.

Erg weinig aan te merken op dit setje, ik heb even overwogen om mijn set thuis ook hierdoor te vervangen, maar aangezien ik daar nét alle kabels van weggewerkt heb, heb ik dat toch maar niet gedaan :)

Met ¤49,- op moment van schrijven erg schappelijk. Kan er echt niks anders van zeggen. Ik vermoed dat je weinig tot niks beters gaat vinden voor dit geld. Misschien met heul veel moeite tweede hands..

Heb jij ook een Logitech Z333?