Xiaomi Mi Band 2 Review

jandeman63 3 september 2016, laatste update op 18 september 2016, 845 views

Xiaomi Mi Band 2

Als opvolger van mijn mi band1 omdat het op papier een mooie update leek. Na 1,5 maanden heb ik een oordeel over dit "slimme" bandje.

Pluspunten

• Geeft de tijd weer
  • Voor mij prima accuduur
  • Hartslagmeting redelijk correct
  • Notificaties goed in te stellen
  • Stappenteller prima

Minpunten

• Slaap monitoring dubieus
  • Bandje laat veel indruk na.
  • Knopje werkt niet altijd even goed
  • Hartslag meten gaat lastig/mislukt vooral tijdens sporten

Zoals in de korte beschrijving heb ik het bandje aangeschaft als vervanging van de mi band1 met witte leds. Ik was erg tevreden over die oude band maar vond de toevoegingen zoals de hartslagmeting en tijd erg aanlokkelijk.
Ik heb hem via aliexpress gekocht en dat ging door de populariteit wat langzamer dan gehoopt maar wel voor een prima prijs.
Nu na anderhalve maand kan ik mijn mening geven over deze upgrade en de voor en nadelen ook toelichten.
Het bandje is goed te dragen, geeft de hartslag goed weer als het bandje strak zit en je je arm niet beweegt. Dat niet bewegen is jammer want dat wil je vaak wel maar dan mislukt de meting. Tijdens stevig wandelen is het dus lastig meten maar je word er wel handig in. de tijd geeft hij goed weer maar in fel zonlicht is het lastig aflezen.
Notificaties geeft hij aan als je ze instelt. hij geeft het facebook en whatsapp icoon weer en een telefoonhoorn als je gebeld word. De trilfunctie is erg goed, veel beter dan de oude band.
Een dingetje waar ik absoluut niet over te spreken ben en ik hem wel mede voor gekocht had is de slaap monitoring. Kort gezegd klopt hier geen hout van. ik vertrouwde de data niet en omdat ik de oude nog heb en ik die monitoring wel vertrouwde heb ik de bandjes meerdere keren samen snacht`s gedragen. Yep, heel veel verschil in meting. Ik heb een foto bijgevoegd van een nacht waarop je de verschillen extreem ziet. Links de mi band2, rechts de 1. De inslaapvaltijd klopt maar de wektijd niet. De band 1 ziet dat altijd perfect. Ook de lichte en diepe slaap klopt niet. Normaal ziet de band2 meer diepe slaap maar nu een extreem verschil de andere kant op. Bij metingen de eerste maand gaf per nacht ongeveer 30 minuten extra diepe slaap weer. Na een firmware update juist veelste weinig. Heb ik een "pitstop snacht`s dan ziet de band1 het altijd en nauwkeurig, de band2 ziet het nooit.
Je kan via de app opmerkingen posten en dat heb ik gedaan maar geen reactie terug gekregen
Toch best wel tevreden met het dingetje overal en ik heb dus ook geen spijt van.
Hopelijk heb ik er nog lang plezier van.

edit: Ik had een metalen bandje besteld om hopelijk van het zweet gevoel af te zijn en ook omdat het originele bandje net niet goed te verstellen was voor mij.
Tevreden? veel meer ja dan nee.
Ja: prachtig bandje wat erg goed zit door de traploze verstelling. Ook draait de mi minde weg van mijn pols en de hartslagmeting gaat veel beter.
Nee: doordat er meer massa om de mi zit is het trillen minder geworden maar het voldoet nog wel.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Band 2?

Meer advertenties

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reactiefilter:-1101+10+20+30Ongemodereerd1
Leuk om een metalen bandje eens te zien ! Thx voor de review

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8