Specificaties GF GTX 1070 (1,506GHz), 8GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G Review

enermax 2 september 2016, laatste update op 19 september 2016, 526 views

MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Degelijk gebouwd. Breed vergeleken met Gigabyte 1070 G1. Ik kreeg hem met veel vloeken in mijn kast. Stabiel op GPU 2050 mhz zonder voltage increase(plaatje included). Maar ook echt geen mhz verder, zelfs met voltage verhogen. Helaas wel coil whine. Minder dan de Gigabyte. Boven de 90fps is het hinderlijk.

Pluspunten

• Overclockbaar
  • Degelijk
  • LEDs kunnen uit met MSI software

Minpunten

• (te) Breed
  • Coilwhine >70 frames per seconde

Heb jij ook een MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G?

Reviews door de redactie

Meer advertenties

Kan je een geluidsopname maken? Ik twijfel namelijk over de aanschaf van dit product, mede door jouw coilwhine constatering.
Coilwhine is moeilijk te meten. Ik meet ruis met de telefoon. Het treedt niet altijd op. Bij Smite niet en Call of Juarez weer wel. Vriend van mij heeft EVGA 1070 ftw en ook soms er last van. Het is niet hard alleen zachte piep bij stille scènes. Bij benchmarks wel goed hoorbaar. Mijn fans staan ook stil of allemaal <50%. Ik denk dat je bij elke kaart/voeding combinatie pech kan hebben. En is je pc niet stil dan hoor je de gpu niet. En gelukkig in Windows desktop of film dan ook geen geluid aanwezig.

[Reactie gewijzigd door enermax op 12 september 2016 14:10]

Oke bedankt voor de reply, ik heb een behoorlijk stil systeem staan en kan totaal niet tegen hoge toontjes en dergelijke.
Ik ook niet, door deze review ook maar niet gekocht.
Waarom is 'leds kunnen uit' een minpunt?
Goed punt. Aangepast.