Logitech G910 Orion Spectrum RGB (US)

Specificaties Bedraad Qwerty met Logitech Romer-G Tactile switches - Bekijk alle specificaties

Logitech G910 Orion Spectrum RGB (US) Review

Sinus_rhythm 2 september 2016, 1.384 views

Logitech G910 Orion Spectrum RGB (US)

Heb heel lang de G15 gehad en door een defect ben ik verder gaan kijken. Aangezien ik prettige ervaringen heb met Logitech heb ik weer voor het merk gekozen. De toetsen zijn erg licht en dat ervaar ik als zeer prettig.

Pluspunten

• Fijne toetsen
  • Hoge kwaliteit
  • Uiterlijk
  • RGB
  • Mediacontrols

Minpunten

• Geen beeldschermpje
  • Geen extra usb-aansluitingen

Mijn G15 ging na een tweede keer stuk de eerste keer was het nog in de garantie periode waardoor ik van de blauwe variant (aangeschaft in 2007) naar de oranje terug kreeg (in 2009). Na ongeveer 7 jaar trouwe dienst kwamen meerdere gebreken naar boven: het toetsenbord was vuil, registreerde aanslagen niet meer goed en kreeg meer last van key rollover. Of dat laatste aan de game van tegenwoordig liggen, het toetsenbord minder goed functioneerde of dat ik heb dikkere vingers gekregen is mij niet duidelijk.

Maar rede voor mij genoeg om een nieuwe te halen. Ik had al het idee dat ik een mechanisch toetsenbord wilde hebben en helemaal nadat ik me ben gaan inlezen onder andere in het topic "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2" waar ook het bovenste linkje naar toe verwijst. Wist ik het zeker dat het hoe dan ook een mechanische moest worden.

Aangezien ik eigenlijk hetzelfde G15-toetsenbord wilde hebben maar dan mechanisch, had ik het volgde eisenlijstje:
  • Mechanisch
  • Schermpje
  • Dedicated Media bediening
  • Full Size Qwerty
  • Polssteun
  • G-toetsen of hoe het merk ze dan ook noemt
  • Verlichte toetsen
Uiteindelijk maar de eis van het schermpje laten vallen en voor de G910 Orion Spectrum gekozen omdat ik vertrouwen heb in het merk en aan de overgebleven eisen voldoet. Eerdere problemen zoals key rollover heb ik geen last meer van.
In plaats van het schermpje gebruik ik de ARX-app op m'n iPhone voor de prestaties van de PC in de gaten te houden, vind het wel jammer dat het schermpje weg is op een toetsenbord van bijna €200. Aangezien dat je een mobile device moet gebruiken mag er ook wel een usb-poort op voor het laden, maar helaas..

Verder: Ik wist niet geheel wat ik kon verwachten bij een mechanisch toetsenbord maar na wat wennen begint het steeds fijner en zelfs iets sneller te typen dan de vorige.
Qua bouwkwaliteit is het een grote stap vooruit vergeleken met de G15.
RGB-lampjes onder de toetsen is een leuke gimmick. Het had ook één kleur of wit mogen zijn en dan een kleine €50,- van de prijs af. (Het werkt wel leuk in BF1 (bèta) omdat de toetsen kleuren toegewezen krijgen afhankelijk van je configuratie (te paard, te voet, in een tank ect.) ook knippert subtiel de R indien je moet herladen.)

Het verschil tussen de Orion Spectrum en de Orion Spark is dat de toetsen weer normaal van vorm zijn en de polssteun is aangepast qua vorm. Standaard ga ik altijd voor het nieuwste bij zo'n aankoop :).

Mocht je vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Heb jij ook een Logitech G910 Orion Spectrum RGB (US)?