Specificaties Gamingstoel - Bekijk alle specificaties

Arozzi Enzo Gamingstoel Zwart Review

the_leonater 1 september 2016, 665 views

Arozzi Enzo Gamingstoel Zwart

Leuke gaming chair voor niks al te veel geld.

Pluspunten

• prijs
  • afwerking

Minpunten

• montage rugleuning

Mijn kleurcombinatie Zwart/oranje stond niet in de price watch, dus maar de zwarte geselecteerd

Na bijna 5 jaar intensief gebruik begon mijn ikea 'directeurs' bureaustoel toch te slijten.
De zitting zakte door, skyleer liet los en van de armsteunen was vrijwel al het stof vanaf.

De zoektocht

In eerste instantie was mijn plan om niet meer dan 100 euro uit te geven.
Na verschillende winkels af te zijn geweest (leen bakker, jysk, trendhopper) heb ik de moed maar weer opgegeven:

Bij de ene was de rugleuning niet lang genoeg, de andere voelde je de gasveer zitten op een plek waar je hem niet wil voelen en dikke beklede armleuningen was voor mij een must.
De enige stoel die aan die specificaties voldeed was een luxe stoel van jysk, maar het bleek een web only model en als ie in elkaar zat en beviel mij niet werd ie waarschijnlijk niet terug genomen ivm gebruikssporen.

Na wat zoekwerk op internet kwam ik al snel uit bij het merk Arozzi.
Zij hebben namelijk sinds kort een instap lijn met gaming chairs.
Laten deze stoelen nou nčt bij 4launch in de reclame zijn voor 169 euro, weliswaar boven mijn budget, maar door de zeer positieve buitenlandse reviews toch maar gekocht en de volgende dag al binnen.

aflevering en unboxing

Na dat de stoel binnen kwam heb ik deze gelijk uitgepakt.
de lederen delen zaten netjes verpakt in een zeer stevige bubbelfolie versterkt met zacht plastic.

De montage was zo gedaan, als je eens een normale ikea bureau stoel hebt gedaan, is dit hetzelfde.
uiteindelijk heeft het mij 1 uur geduurd de stoel in elkaar te zetten, waarvan dik 30 minuten voor de rugleuning.
Deze moet met al je kracht op de juiste plaats gedrukt worden en precies als het schroefgat goed zit, vastschroeven.
Eigenlijk een 2-mans klus dus.

eerste indruk

Mijn eerste indruk is prima.
Een degelijke stoel, zit niet te hard of te zacht, ziet er mooi uit en nu na 3 uur werken op de stoel blijken de goed gevulde armleuningen toch wel echt een goede keuze.

comfort

Het comfort is prima.
De rugleuning zit precies goed en zit bijna rechtop.
Met mijn 1.70 meter rust mijn hoofd bij achteruit leunen goed op de rugleuning.

Afwerking

De afwerking is prima.
Het pu leer lijkt van goede kwaliteit en de stiknaden zitten ook goed vast.
Over smaak valt te twisten, maar ik vind hem er ook wel cool uitzien.

Tja, 169 euro is voor mij veel geld voor 'een stoeltje', maar dan heb je ook wat.
Hij is goedkoper dan andere gamingchairs, maar voor de prijs van een premium bureaustoel.
Voor deze prijs zou ik hem zo weer kopen, mits deze stoel nog een paar jaartjes mee kan.

Heb jij ook een Arozzi Enzo Gamingstoel Zwart?

Weet je of deze ook in andere kleuren bestaat?
Weet je of deze ook in andere kleuren bestaat?
Zeer veel kleuren (groen, geel, blauw, rood en zwart zo uit mijn hoofd), moet je even googelen, want tweakers kent alleen de zwarte variant. ;)
Hallo, tot hoe hoog kunnen die armleuningen komen als je hem op "max" hoogte hebt en er op zit ?

Ik heb een vrij hoog bureau en t probleem met mn huidige stoel is dat die armleuningen niet tot die hoogte komen
74 cm, met mijn bureauhoogte precies goed. Het nadeel is wel dat na gebruik de stoel weer omlaag moet om de stoel eronder te schuiven. ivm de stoel dan zo`n 2cm opveert
Ik vind 169 toch veel geld voor de matige afwerking en het ontbreken van in hoogte verstelbare armleggers.

Heb je een linkje naar die Jysk?
voor 169 euro vindt je helaas niet veel beters, als je een echte gamerschair zoekt, dit is echt een instappertje. deze stoel van de jysk kwam redelijk in de buurt van een goede stoel, maar vond hem toch wat gammel aanvoelen. (bedacht achteraf dat dit ook kon dat ze hem in de showroom niet goed hebben vastgeschroefd.)

Coupon Code "TST" en je hebt een volledige game chair voor 198