Specificaties 27" @ 3840x2160 (Ultra-HD) (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 27UD58 Zwart Review

Jeroenn0 31 augustus 2016, laatste update op 2 september 2016, 6.116 views

LG 27UD58 Zwart

Bij het aanzetten al scherp en helder beeld. Ging een wereld op na upgrade van een 1080p TN monitor. Met het menu is de monitor naar wens in te stellen.

Pluspunten

• AH-IPS
  • Scherpe prijs (399)
  • LG tools
  • Game mode
  • AMD freesync
  • Energielabel A
  • Bijgevoegde HDMI en DisplayPort kabel

Minpunten

• Back light bleeding in hoeken in het donker
  • Niet verstelbaar in hoogte. Alleen kantelbaar
  • Black stabilizer is meer een gamma/contrast verhaal
  • Niet alle programma schalen nog goed met 4K. Ondanks upscaling in Windows
  • Bij fullscreen gamen en een lagere resolutie last van storing. Tevens is de muis dan maar in een onzichtbaar vierkant te bewegen. Bij borderless geen problemen.

Heb jij ook een LG 27UD58 Zwart?

Waarom niet voor de LG 27UD68-P gegaan?
Prijs verschil. (ook al is het ''maar 60 euro)
Verschil wat ik kon vinden was alleen de helderheid 250 vs 300cd/mē en in hoogte verstelbare optie.

[Reactie gewijzigd door Jeroenn0 op 31 augustus 2016 19:53]

Wel forse backlight bleeding inderdaad! Mijn 6 jaar oude Dell u2311h heeft naar mijn idee nog minder bleeding.
Ik las bij een amazon review dat de quality control erg slecht is en dat er veel slechte exemplaren bij zitten - als je er last van hebt kan je een garantieclaim overwegen.
Thnx voor de tip.

Ik moet zeggen dat ik het momenteel mee vind vallen.
Kijken hoe zich dit ontwikkeld. Geloof dat elk (budget) 4k scherm wel een beetje bleeding heeft.
Corrigeer me als dit niet zo is.