Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

v-moda Crossfade M-100 (Zwart) Review

rlsikosek 26 augustus 2016, 499 views

v-moda Crossfade M-100 (Zwart)

V-Moda heeft 1 van de beste koptelefoons gebouwd die er op dit moment te krijgen is. Alle tonen zijn helder, krachtig, diep en niet overdreven. Voor 250 euro is deze koptelefoon een absolute must.

Pluspunten

• Super geluid
  • Degelijk gebouwd (metaal)
  • Garantie bij V-Moda is top
  • 1/4'' adapter, SharePlay kabel en extra V-Cork meegeleverd
  • Gunstige prijs t.o.v. concurrentie

Minpunten

• Moeilijk te krijgen in Nederland

De reden en het keuzeproces

Ik was toe aan een nieuwe koptelefoon nadat mijn Beats Executive overleden was. n ding was zeker, een Beats ging het niet meer worden! (ik moest 230 euro betalen wilde ik hem laten repareren). Na zelf wat geluisterd te hebben werd het twijfelen tussen de Senheiser Momentum over-ear, V-Moda Crossfade M-100 of de Bang & Olufsen BeoPlay H6. De Senheiser had in eerste instantie mijn voorkeur aangezien deze in Nederland goed verkrijgbaar is en het geluid in mijn ogen prima was. Daarna de BeoPlay H6 geluisterd. De H6 gaf een heel mooi helder en neutraal geluid. Helaas luister ik veel house en vond ik de H6 daar minder voor geschikt. Toen ging eens op internet zoeken naar alternatieven. De V-Moda kwam bijna overal op internet heel goed uit de test. Probleem was dat de V-Moda niet in Nederlandse winkels verkrijgbaar is en ik hem dus ook niet kon beluisteren. Na vele reviews gelezen te hebben heb ik toch de gok genomen en de V-Moda besteld.

De bestelling

De koptelefoon (V-Moda Crossfade M-100, kleur: Shadow) heb ik uiteindelijk besteld bij de webshop van EarsUnlimited in Delft. Ik nam eerst telefonisch contact op met de eigenaar van het bedrijf. Nadat ik het probleem had uitgelegd (over dat ik de M-100 niet kon beluisteren) bood de beste man aan om de koptelefoon naar me op te sturen en dat ik het geld achteraf kon overmaken. In eerste instantie was dit niet mogelijk. Ik ging akkoord en bedankte hem voor de (in mijn ogen) zeer nette service. Na 2 dagen had ik de koptelefoon in huis.

D-Day

De dag waarop mijn bestelling zou arriveren was aangekomen. Vol trots pakte ik het pakje uit (de koptelefoon was erg mooi verpakt!) en ging luisteren. Ik was verbaasd... wat kwam er een super geluid uit deze koptelefoon. Niet alleen over het geluid was ik verbaasd, ook over de verpakking en bouwkwaliteit was ik positief verrast. Het voelde allemaal heel erg solide (en ik noem het vieze woord ook maar) ''premium'' aan.

Het geluid

Het geluid uit deze koptelefoon is kraakhelder, diep en krachtig. De lage tonen zijn goed aanwezig. Zelfs sub-bass speelt deze koptelefoon zonder moeite af. Hoge tonen zijn mooi en niet schel. Middentonen worden deels onderdrukt om je een meer 'wauw' gevoel te geven. Dit is natuurlijk wel enigszins jammer. Ook Beats doet dit echter met zijn koptelefoons. Door de tuning die V-Moda heeft toegepast krijgt de koptelefoon een V-achtige curve. Voor klassieke muziek vind ik hem persoonlijk minder geschikt. Met alle andere muziekstijlen kan de M-100 goed overweg. In mijn ogen verandert het geluid niet als je de koptelefoon inplugt in je MacBook ipv in een iPhone of andere smartphone. Als ik echter ga luisteren met de Pioneer DJM900 nexus dan klinkt de koptelefoon nog dieper, helderder en vooral ng beter.

Geluisterd met:
iPhone 6
MacBook Pro met Retina display
Pioneer DJM900 nexus

De service

Helaas begon bij mij na 2 maanden tijd het nylon van de kabel los te raken. Waarschijnlijk perongeluk langs een flightcase geschraapt. Na een mailwisseling met V-Moda Six Star Support kreeg ik binnen een week een nieuw kabeltje binnen. Super!
De koptelefoon wordt geleverd met 2 jaar beperkte garantie en het 'immortal life program'. We weten allemaal wat 2 jaar beperkte garantie inhoudt, maar 'immortal life' was voor mij nieuw. Dit houdt in dat als je koptelefoon na de garantietermijn (2 jaar dus) stuk gaat, je een nieuwe V-Moda koptelefoon kan kopen met 50% korting. Dit geldt ook als je binnen de 2 jaar je koptelefoon door eigen schuld kapotmaakt of kwijtraakt. Een erg nette toevoeging dus op de service!

Heb jij ook een v-moda Crossfade M-100 (Zwart)?

Een review waarin je nogal veel randzaken benadert. Helaas geen foto's. Wel een goede poging. KUTGW!
Prachtige review. Je bent een jonge leerling, maar het gaat zeker de goede kant op. Ga zo door!
Persoonlijk zal ik rlsikosek beschrijven als een Ahitofel, waarschijnlijk ben je een Proletarier, die een beetje thuis zit. Ook denk ik dat je lijdt aan Xenofilie. Kortom rlsikosek is een Cretin

Mvg,
Wat een totaal bizarre reactie op iemand die de moeite neemt een ander te helpen in het maken van een goede keuze.
Goede review! Ik was benieuwd hoe de passive noise canceling is. Zou je daar iets meer over kunnen vertellen?
Hoi Elmar010,

De passive noise cancelling werkt heel goed. Zodra je hem opzet hoor je geen geluiden van mensen om je heen. Andersom werkt het niet heel goed. Hij lekt redelijk veel geluid, waardoor de rest wel de muziek kan horen als je hem nogal hard hebt staan.